Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SPRĘZARKA - płynna regulacja ciśnienia

09 Wrz 2005 14:59 6643 13
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie!
    Na wstępie wyjaśniam, że jestem kompletnym laikiem z elektroniki i zwracam się do osób obeznanych z tematyką z prośbą o pomoc.
    Problem:
    Jakiś czas temu kupiłem sprężarkę do aerografu (a właściwie jest to kompresor od zestawu do inhalacji). Jest to konstrukcja składająca się z transformatora, silnika elektrycznego napędzającego układ mimośrodowy zakończony membraną która zasysa i tłoczy powietrze. Okazało się, że ciśnienie robocze (1,3 bara) jest zbyt małe żeby zasilić posiadany przeze mnie aerograf (min 1,5 bara).
    Jak sądzę najprostszym rozwiązaniem będzie zwiększenie obrotów silnika poprzez regulację napięcia.
    Pytania:
    Czy jest to wykonalne a jeżeli tak to w jaki sposób (generalnie chodzi mi o możliwość płynnego zwiększania obrotów silnika)?
  • Poziom 19  
    Silnik zasilany prądem stałym , czy przemiennym ?
  • Poziom 10  
    Tego niestety nie wiem. Kompresor zasilany jest z sieci. We wnętrzu widziałem transformator ale brak jakichkolwiek elementów elektronicznych. Jeszcze raz zajrzę do środka.
  • Poziom 42  
    To jest silnik asynchroniczny prądu zmiennego. Zwiększenie jego obrotów wymagałoby falownika, którego koszt przekraczałby znacznie koszt pompki. Na dokładkę wydajność pomp membranowych nie bardzo wzrasta ze wzrostem obrotów.

Najtańszym sensownym rozwiązaniem problemu jest użycie... samochodowej dętki jako zbiornika powietrza i pompki samochodowej na 12V.
  • Poziom 41  
    Witam