Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tragedia z Peugeot-em 406 2.0 2000r Pomocy!

snozer 09 Wrz 2005 15:08 14295 23
  • #1 09 Wrz 2005 15:08
    snozer
    Poziom 17  

    Mam problem! W mojej 406 2.0 2000r 120 tysięcy km wentylator potrafi się załączyć na wysokich obrotach i już się nie wyłącza! Dopiero zauważyłem, że jak wyciągnę 40A bezpiecznik ze skrzynki z bezpiecznikami i przekręcę klucz w stacyjce a następnie wsadzę zpowrotem bezpiecznik to przestaje się kręcić wentylator. Odłączałem tez jakiś podłużny sterownik przy komputerze i też to pomagało.
    Za wentylator policzyli mi w serwisie 1200zł stwierdzili, że muszą wymienić trzy przekaźniki. Zastanawiam się czy ten sterownik przy komie to nie te przekaźniki. Co z tym zrobić? :cry:

    Poza tym mam rozwalone coś z niskimi obrotami dokładnie nie wiem albo jest to silnik krokowy może jakiś map sensor. Oczywiście serwis to olewa dopiero jak samochód zaczyna gasnąć. Objawia się to nie równym trzymaniem obrotów na biegu jałowym (nawet i przygasaniem). Natomiast, gdy się przyspiesz z niższych obrotów szczególnie na 3 biegu to samochód dostaje czkawki i poszarpuje od jednego do dwóch razy. Nie wiem co z tym zrobić. Ktoś mi mówił, że może to być silnik krokowy przy katalizatorze, ale ja go słyszę jak się przełącza, gdy silnik się rozgrzeje lub włączę klimatyzację i wskakuje na wyższe obroty. Co prawda zauważyłem raz przy włączonej klimatyzacji że jak dodawałem trochę gazu to silnik przy katalizatorze się przełączał a potem jak spadały obroty to z powrotem włączał wyższe obroty i tak w kółko ale i tak w obu przypadkach nie trzyma równo wolnych obrotów. Na niskich obrotach, gdy się silnik rozgrzeje słychać też ciągłe przełączanie się zaworka chyba od oparów benzyny. Przełącza się bardzo szybko z 4 – 6 razy na sekundę i nie wiem czy to jest normalne. Po dodaniu gazu wyłącza się. :cry:

    Jeszcze innym problemem, jaki ma ten samochód to jest to, że Ciągnie 1 litr oleju na 10 tysięcy a sprężanie ma ok i nie kopci. Wycieków też nie widać. Olej zmieniłem na pół syntetyczny i nic się nie zmieniło może troszkę mniej ciągnie oleju. Czy to może być wyciek z pod zaworów?
    :cry:

    Jeszcze jedną ciekawą usterką jest brak praktycznie hamulcy z tyłu. Objawia się to paleniem się hamulców z przodu i straszliwym ślizganiem przy ostrym hamowaniu. Można jechać, na ABS-ie spory kawałek na mokrej nawierzchni. Poza tym tarcze z tyłu są zardzewiałe i były szlifowane i w koło to samo. Płyn hamulcowy też był wymieniany.
    :cry:

    Ostatnią i najmniej upierdliwą usterką jest piszczenie albo rolki albo panewek nie wiem to się dzieje, gdy silnik jest zimny. Samochód ma przejechane 120 Tyś i miał juz rozrząd wymieniany i wszystkie rolki. Boje się że coś może być z panewkami albo jakimś łożyskiem lub z którąś z pomp. :cry:

    Jeśli ktoś coś mi może doradzić na jedną z tych usterek to będę wdzięczny

  • #2 09 Wrz 2005 15:53
    m_wojcik
    Poziom 25  

    To jest faktycznie tragedia...
    Sprzedaj to pudło jeśli możesz i kup coś mniej popsutego ;)
    No co ja mogę Ci poradzić innego?

  • #3 09 Wrz 2005 16:00
    zi.ko
    Poziom 25  

    Znajdź dobrego mechanika (niekonniecznie w ASO). Gdybyś był z grodu kraka to bym Ci pomógł. Jednak przez internet "na czuja" nie da się wiele zrobić.

  • #4 09 Wrz 2005 16:43
    snozer
    Poziom 17  

    Pudła raczej nie moge wymienić bo to nie moje. A mechanicy to na elektryce sie znaja jak ja na szyciu

  • #5 09 Wrz 2005 20:01
    zi.ko
    Poziom 25  

    Nie wiem do jakich Ty mechaników jeździsz że nie potrafią hamulców naprawić

  • #6 09 Wrz 2005 21:42
    Mad Max
    Poziom 23  

    Hamulce-oczyścic zaciski, może się tłoczki zapiekły?. Oleum-1 literek na 10000? - to wcale nie jest dużo. Na 1000 to można by się przejmować...

  • #7 09 Wrz 2005 22:39
    snozer
    Poziom 17  

    Ale niech mi ktoś doradzi przynajmniej z tym wentylatorem. czy ten moduł pzry komuterze to przekaźniki od wentylatora(1)?
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/s1a_173.jpg " alt="Tragedia z Peugeot-em 406 2.0 2000r Pomocy!" title="Tragedia z Peugeot-em 406 2.0 2000r Pomocy!" />

  • #8 09 Wrz 2005 22:40
    snozer
    Poziom 17  

    (2) to ten zawór który sie tak szybko przełącza - opary bęzyny

  • Pomocny post
    #9 10 Wrz 2005 11:10
    mind
    Poziom 17  

    1. Wentylator - może być uszkodzony przekaźnik od wentylatora. Z tego co wiem to komputer steruje jego pracą a wątpię żeby to on byl uszkodzony. Przekaźnik się zwiera zalączając wentylator ale już się nie rozwiera. Bzdurą jest wymiana wentylatora skoro pracuje. Trzeba popracować nad jego sterowaniem.
    2. Obroty - uwalony silniczek krokowy albo brudna i zaniedbana przepustnica. Piszę o tym któryś raz z rzędu. Rozbierz układ dolotowy (przed przepustnicą) i przeczyść ją areozolem do czyszczenia przepustnic i gaźników np Liqui Molly spryskując wnetrze. Można też spróbować czyszczenia przy odpalonym silniku wtryskując środek do wnętrza układu dolotowego po uprzednim wyjęciu filtra. Jeśli nie pomoże trzeba szukać po czujnikach ale to już nie przez internet.
    3. Popiskiwanie przy zimnym silniku - najprawdopodobniej rozrząd, mało prawdopodobne jest któreś z łożysk. One inaczej chałasują - charakterystyczny szum.
    4. Hamulce - jak pisał ktoś wyżej zapieczone tloczki. Trzeba spróbować rozruszać tłoczki spryskując wcześniej np WD40. Jak nie pomoże - niestety wymiana uszkodzonych części w hamulcach.
    5. Branie oleju 1l - 10000km - mogą siadać uszczelniacze zaworów. Może to być wina także pierścieni olejowych. Jak ci nie przeszkadza a osiągi są ok to jeździj dalej jeśli tak - zdejmuj glowicę wymień pierścienie i uszczelniacze zajrzyj też do panewek - będziesz wiedział czym jeździsz. Tylko że to duze koszty. Swoją drogą przy 120 tys takie usterki!? - chyba kupiłeś "kręcone" auto.

  • #10 10 Wrz 2005 11:16
    zi.ko
    Poziom 25  

    1. Przekaźnik pompy paliwa, cewki, itp.
    2. Zawór oparów benzyny.

  • #11 10 Wrz 2005 17:55
    snozer
    Poziom 17  

    'mind' jeśli chodzi o czyszczenie silniczka krokowego jak napisałes w punkcie 2 to zrobiłem to juz wszystko misiąc temu (specjalny środkiem do przepustnic). Odkręciłem rónież silniczek i oczyściłem a także przepustnice przy włączonym silniku wypsikałem i nic. Jesli chodzi o Auto to było kupione w salonie i połowa usterek zrobiła sie tuz po gwarancji. Jak miał jakieś 60 tyśięcy.

    A obroty to mu sie wahaja od nowości ale to sie pogorszyło. I oczywiście zaczą dostawać czkawki przy przyspieszaniu.

    Oczywiście serwis olał sprawę i powiedzieli ze silniczek krokowy się zacina ale myślę że coś sciemniają.

    Miśle że złącza kabli moga nie kontaktować!!!! lub któryś z czujników

    Pammiętam jak wyjechał nowy to odrazu serwis wycinał wszystkie złacza pod fotelami od poduszek i lutował kable bo ciągle kontrolka od poduszek sie paliła.

    Za poradę o hamulce to dzięki wiem ze jeszcze linka hamulcowa jest do wymiany bo stoi!!!

    Dodano po 1 [minuty]:

    Lub ten zawór oparów jest walnięty bo ciagle się przełącza z 5 razy na sekunde prawioe jak karabin - i to tylko przy niskich obrotach

    Dodano po 3 [minuty]:

    'zi.ko' powiedz mi czy ten modół (1) te przekaźniki to też są od wentylatora??

    Bo mi powiedzieli że tzreba wymienić trzy przekaźniki od wentylatora bo kturyś się zacinaja i za to gwizneli 1200zł

  • Pomocny post
    #12 10 Wrz 2005 20:55
    zi.ko
    Poziom 25  

    Przekaźnik (1) nie ma z wentylatorami nic wspólnego. Te tryz przekaźniki są sprzodu pomiędzy wiatrakami.

  • #13 10 Wrz 2005 21:16
    mind
    Poziom 17  

    Przekaźnik możesz zlokalizować wyjmując go z gniazda podonie jak bezpiecznik podzas pracy wentylatora. Co do przypadłości z obrotami i szarpaniem w Peugeocie jeśli jesteś z W-wy to poszukaj gościa od elektroniki samochodowej na Puławskiej. Tani nie jest ale z opinii czytanych w internecie o niebo lepszy i tańszy niż serwisy autoryzowane. Oni nauczeni są brać kasę i wymieniać często niepotrzebne części.

  • #14 10 Wrz 2005 22:50
    panklex
    Poziom 12  

    przyczyna wariacji wentylatora może być walnięty któryś z czujników temperatury, czasami w niektórych autach jak kopmp stwierdzi że czujnik bredzi, ni jest pewien prawidłowej temperatury i na wszelki wypadek załącza wentylator. To może także wyjaśniać sprawę nirównego biegu jałowego

  • #15 11 Wrz 2005 17:09
    snozer
    Poziom 17  

    zi.ko dzieki za pomoc w odnalezieniu przekaźników ale jak odłączyłem ten moduł 1 to sie wentylator wyłaczył i na kompie napisał że za wysoka temperatura silnika i że wtrysk nie działa i nie ma zapłonu!!

    Dodano po 1 [minuty]:

    Odnosnie czujników panklex to podmienili mi w serwisie i nic podobno nie pomogło

    Dodano po 5 [minuty]:

    Mind a nie wiesz gdzie dokładnie jest ten elektryk bo Puławska to najdłuzsza ulica w Polsce Czy bliżej Piaseczna czy centrum Warszawy :D

  • #16 11 Wrz 2005 17:13
    zi.ko
    Poziom 25  

    Jeśli 406-tka ma klime to pracą wentylatorów steruje moduł, który jest pod nadkolem z lewej strony (moduł z 15 stykową czarną wtyczką) a informacje o temperaturze bierze z czujnika na termostacie (2 stykowa brązowa wtyczka). Po zdjęciu wtyczki z tego czujnika wentylatory powinny włączyć się na maxa (może tu właśnie jest problem). W wersji bez klimy wiatraki powinny być sterowane z czujnika bimetalicznego zamontowanego w chłodnicy.

    Patrząc jednak na zdjęcie sterownika zdaje się, że wentylatorami zawiaduje właśnie komputer wtrysku :-(

  • #17 11 Wrz 2005 21:31
    snozer
    Poziom 17  

    ten moduł ma tez 15 styków i wyglada mi na przekaźniki bo mocno się grzeje jak by prad przez to duzy przechodził. Poza tym sprawdzałem już czujnik temperatury przy silniku i nie ma on nic do gadania bo odłaczałem go i podłaczałem.A dopiero wijecie bezpiecznika od dmuchawy i przekręcenie w stacyjce kluczyka powoduje odskoczenie któregoś z przekaźników. Musze kiedyś w dwie osoby to zrobic jak się tak uruchomi wentylator i posłuchać gdzie odskakuje bez wsadzonego bezpiecznika.

    Dodano po 39 [minuty]:

    A oto jeszcze raz ten moduł przy kompie 15-sto stykowy
    [/img]

  • #18 11 Wrz 2005 21:41
    snozer
    Poziom 17  

    A i znalazłem te przekaźniki dzięki zi.ko małes rację że sa z przodu tylko że tam jest jeden wentylator

    Dodano po 5 [minuty]:

    teraz tylko będę czekał kiedy sie znów wentylator nie bedzie chciał wyłączyć

    A może to tez jednak być ten czujnik temperatury!
    Auto ma klime automatyczną. A jak zwruciłem uwage to temperatura po rozgrzaniu zawsze jest 90 stopni i ani więcej ani mniej!!!

    czas pokażę podziele się spostrzeżeniami!

  • #19 25 Wrz 2005 01:49
    A.G.
    Poziom 14  

    Witam !

    Jeśli chodzi o przekaźniki to jeszcze może być tak że jest zła masa i wtedy obwód może się zamykać przez inny odbiornik nawet przez zwykłą żarówkę lamki kontrolnej (zależy od oporności cewki przekażnika).
    Natomiast co do zużycia oleju to bardzo prawdobodobne jest wyeksploatowanie uszczelniaczy trzonków zaworowych - jestem w 90% przekonany że są już twarde i nie spełniają swojej funkcji.
    W silnikach które robiłem zawsze to był strzał w 10.

    Pozdrawiam
    A.G.

    Ps.
    Współczuje takiego zrządzenia losu.

  • #20 16 Lis 2005 09:01
    snozer
    Poziom 17  

    A więc wlałem olej pułsyntetyczny i mniej go spala o połowę i narazie nie robie silnika bo chyba nie ma sensu.A jesli chodzi o wentylator to narazie się uspokoiło i się nie włącza na stałe. Poczekam jeszcze i jak mi się włączy to dobiore się do przekaźników.

  • #22 03 Kwi 2006 17:20
    mirek0206
    Poziom 1  

    Mam podobny problem, 406 2.0 16V z klima.Mechanik coś przy nim spawał "migiem". Teraz wentylatory pracują na maksymalnych obrotach, dopiero po zdjęciu klemy badź wyjęciu bezpiecznika przestają. Może ktoś wie, gdzie znajduje się ten przekaźnik. Pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc.

  • #23 22 Cze 2006 15:07
    snozer
    Poziom 17  

    Z przodu przy wentylatorze jest ten przekaźnik - masz wyżej zdjęcia - zobacz jest tam pokazany :D
    A tak w ogóle to w serwisie mi powiedzieli że muszą wymienić wszystkie trzy przekaźniki bo nie wiedzą który się zepsuł i mówili że jest jeszcze jakiś w kabinie kierowcy oraz że nie można sprawdzić który jest uszkodzony. Kosz tej wymiany miał mnie wynieść 600zł. A ja kupiłem nowy oryginalny przekaźnik za 20zł i sam wymieniłem. Przebitka 30 razy :!::!:

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME