Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega B '94 - szyberdach przestał działać

bratyslaw 09 Wrz 2005 15:39 5342 14
  • #1 09 Wrz 2005 15:39
    bratyslaw
    Poziom 23  

    Witam!
    Czy ktoś miał do czynienia z usterką elektroniki szyberdachu w omedze? Już raz mi się to zdarzyło - przestał nagle działać, ale po wyjęciu elektroniki i jej włożeniu wszystko wróciło do normy. Teraz stało się to samo. Myślałem, że może jakieś zimne luty - przelutowałem, sprawdziłem - jednak to nie to. Napięcie zasilające na kostce jest. Zamykanie z pilota też nie działa. Silnik sprawny. Wogóle nie załączają się przekaźniki. Czy wie ktoś jak są one sterowane z procka (Motorola)? Jest tam kupa elementów SMD i trudno dojść ładu...
    Pozdrawiam!!

    0 14
  • #2 09 Wrz 2005 15:46
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 09 Wrz 2005 16:02
    bratyslaw
    Poziom 23  

    To nie to... Poprzez wciskanie tego kółka można zaprogramować skrajne położenia szyberdachu, albo zamykać (otwierać) go wtedy, gdy pozycja szyberdachu nie zgadza się z pozycją włącznika, np. gdy zamknęliśmy szyberdach z pilota (a włącznik jest w poz. "otwarty"), później włączamy zapłon, wciskamy kółko i szyberdach sie otwiera...

    0
  • #4 09 Wrz 2005 16:05
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 09 Wrz 2005 19:11
    biallas
    Poziom 11  

    bezpiecznik odpowiedzialne za przyciski sprawdz

    pozdrawiam

    0
  • #7 09 Wrz 2005 19:14
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 10 Wrz 2005 17:31
    bratyslaw
    Poziom 23  

    Więc jeszcze raz: bezpieczniki OK, zasilanie dochodzi do szyberdachu, a przycisku - fakt nie ma, ale kółko to, którym się załącza szyberdach można przyciskać (np. do zaprogramowania skrajnych pozycji). Jeśli oczywiście koledze chodzi o to kółko co na zdjęciu :D
    Pozdrawiam!

    1
  • #9 10 Wrz 2005 19:22
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 10 Wrz 2005 19:31
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 11 Wrz 2005 14:13
    bratyslaw
    Poziom 23  

    OK.. więc sprawa mniej więcej wyjaśniona, dzięki elektrit :) Jeszcze jedna rzecz - tak przy okazji: w jaki sposób wyregulować nachylenie klapy szyberdachu względem dachu (czym kręcić i gdzie?), bo u mnie wystaje nieznacznie z przodu ponad dach co powoduje niezły szum powyżej 100km/h...
    Pozdrawiam!!

    1
  • #13 15 Paź 2005 14:32
    bratyslaw
    Poziom 23  

    Witam ponownie!!
    Niestety nie wybrałem się pod techa, ale szyberdach jakieś 2 tygodnie temu zaczął normalnie działać. Czy możliwe jest by po iluś (może 200) włączeniach zapłonu błędy wykasowały się same?? Ciekawe ile teraz podziała :) A.. i jeszcze wracam do tematu ustawienia nachylenia klapy - wie ktoś jak to się robi??
    Pozdrawiam!!

    0
  • #14 25 Paź 2005 14:33
    Stary_Wilk
    Poziom 13  

    Witam. Kiedys mialem podobny problem w swojej Omedze B 2,5TD, jednakze w moim sterowniku "polecial" procesor motoroli, ktory caly czas podawal napiecie +5V na tranzystory wykonawcze, a tym samym blokowal sterowanie przekaznikami. Niestety nie mialem takiego ukladu wiec musialem postarac sie o sprawny sterownik. Rowniez zauwazylem, ze elementem "ruchomym" jest potencjometr, w ktorym naniesionych jest pare sciezek rezystancyjnych. Mysle, ze najpierw powinienes sprawdzic czy pelne domkniecie nastepuje przy delikatnym obroceniu galki w prawo lub lewo. Jezeli uzyskasz domkniecie to mysle, ze za to bedzie odpowiadac wlasnie ten potencjometr. Nalezy go delikatnie rozlozyc uwazajac na elementy skladowe (kulka, sprezynka), a nastepnie przemyc np. kontaktem. Rowniez jedna z przyczyn braku mozliwosci otwierania dachu moze byc uszkodzony potencjometr...
    Pozdrawiam.

    0