Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G 1.7dti isuzu - Pali stabilizator napięcia w sterowniku pompy

17 Mar 2019 21:19 276 4
  • Poziom 10  
    Witam, od ponad miesiąca walczę ze sterownikiem pompy w tym aucie. Problem polega na tym, że cały czas przepala stabilizator napięcia 9V L7809. Sprawa wygląda tak, że po jego wymianie auto pali od strzała i pracuje poprawnie przez chwilę po czym obroty zaczynają falować aż w końcu po jakimś czasie silnik gaśnie i rzuca palenie i wyrzuca błąd zaworu przelewowego pompy paliwa. Najzabawniejsze jest to, że pod obciążeniem gdy włączę np. światła praca silnika normuje się i obroty przestają falować co za tym idzie po kolei wziąłem się za zasilanie czyli wyczyściłem połączenia masowe, poprowadziłem dodatkową masę na silnik, wymieniłem regulator napięcia wraz z mostkiem prostowniczym w alternatorze gdyż przed wymianą ładowanie spadało powoli z ok 14.2V na 13.2V teraz napięcie jest w porządku i wynosi prawie 14.4V a pod pełnym obciążeniem 14V ale problem jak był tak jest nadal. Wymieniany był sterownik pompy na inny który też się spalił, sterownik silnika też był podmieniany i sprawdzany czy nie jest zalany paliwem. W sterowniku pompy wymieniłem już chyba wszystko bo małe tranzystory BSS 138, BCX80K, stabilizator 78L05, obydwa komparatory LM2901D a nawet podejrzane MOSFETy bo diody są ok, kondensatory przemierzone na pojemność i są ok. Wszystko oczywiście złożone na nowej podkładce silikonowej i paście.
    Zauważyłem też dziwną sytuację na masie silnika względem bieguna - na akumulatorze, otóż po odpaleniu na pracującym silniku rezystancja masy wynosi ok 70ohm po czym powoli spada do ok 20ohm i zaczyna się wtedy cyrk.
    W aucie została też wymieniona pompa paliwa na drugą wraz z zaworem przelewowym.
    Podmieniałem akumulator na drugi mimo, że ten jest nowy.
    Odłączyłem sterownik świec żarowych.
    Sprawdziłem piny w kostce sterownika pompy które idą do zaworu (wyjąłem je z kostki aby dobrze obejrzeć i trochę przygnieść.
    Dziś wpadłem na pomysł aby wyjąć wszystkie bezpieczniki jakie są w aucie i zostawiłem tylko 3 w komorze silnika do odpalenia auta.
    Odłączyłem nawet alternator aby auto pracowało na samym akumulatorze.
    Nadal jest to samo a mi powoli ręce już opadają, może wspólnie uda się nam rozwiązać ten problem bo mi powoli zaczyna brakować już pomysłów.
    Linki które pokazują o co chodzi z falowaniem obrotów:

    Link


    Link

    Pozdrawiam
  • TermoPasty.pl
  • Poziom 18  
    Witam
    Pomiar rezystancji na pracującym silniku nie będzie poprawny ponieważ przez przewód płynie prąd i jest na nim spadek napięcia, który zaburza pomiar.
    Byłem kiedyś posiadaczem astry g benzynę 1,6.
    Obroty silnika czasami falowały, światła delikatnie pulsowały, napięcie na akumulatorze było prawidłowe, radio często się kodowało.
    Sprawdź gruby kabel masowy przy akumulatorze w miejscu zaciśnięcia. W mojej astrze miał kiepski styk i się mocno grzał, musiałem go obciąć i zacisnąć nowe oczko, po zaprasowaniu nowej końcówki wszystko wróciło do normy.
  • TermoPasty.pl
  • Poziom 10  
    Sprawdzę to jeszcze chociaż raczej odpada bo ta gruba masa idzie na silnik a przykręciłem dodatkowo drugi gruby przewód masę na silnik. Planuje dobrać się do zaworu SPV mimo, że jest wymieniony razem z pompą ale nie powiedziane, że zawór jak i ta pompa jest sprawna. Nie pokoi mnie tylko fakt, że obroty stabilizują się gdy włączę jakieś większe obciążenie w instalacji.
  • Poziom 18  
    Mnie nakierował na sprawdzenie zaciśniętego przewodu przy akumulatorze kolega u którego w zafirze też działy się dziwne rzeczy. Zacisnął nową końcówkę oczkową i problem zniknął.
  • Poziom 24  
    Pompa daje Ci za dużą dawkę paliwa, stąd falowanie. Uspokaja się pod obciążeniem czyli światła, klima, bo zapotrzebowanie na paliwo odpowiada wtedy rzeczywistości. A podczas falowania sterownik wysyła duży prąd do zaworu SPV i stąd spalenie elementu. Chyba masz po prostu nadmiernie zużytą pompę, bo nie wiem czy jest tam możliwość regulacji dawki.