Witam, na forum Peugeota 206 znalazłem temat w którym jest opisana dość fajna modyfikacja przycisku świateł awaryjnych którą chciałbym wykonać w swoim aucie, lecz schemat wygasł a że jestem początkującym elektronikiem to potrzebuję pomocy bardziej doświadczonych osób. Prosił bym o wyrozumiałość. Oryginalnie przycisk jest podświetlany tylko gdy zapalają się awaryjne, wtedy miga razem z zielonymi strzałkami na konsoli (czyli jak w większości pojazdów)
Podaję tutaj instrukcję z forum 206club.net
Aby podświetlić przycisk awaryjnych potrzebne będą 2 przekaźniki 12V. Potrzebujemy następujące sygnały:
- masa,
+ po załączonych światłach,
+ podający sygnał na żarówkę włącznika awaryjnych.
Pierwsze 2 sygnały bierzemy z wtyczki od zegarka na środkowej konsoli (+ szary ).
Sygnał na żarówkę bierzemy z białej kostki 16 pinowej pod kierownicą - pin nr 6 (szary przewód).
Łączymy To według schematu:
Niestety zdjęcie wygasło.
Przy załączonych światłach będzie święcić się żarówka awaryjnych połową mocy.
Prosił bym o wytłumaczenie jak to połączyć do przekaźników, możliwe że poradził bym sobie metodą prób i błędów ale wolę spytać bardziej doświadczonych osób i chcę uniknąć zwarcia. Pozdrawiam :)
Dodano po 12 [godziny] 48 [minuty]:
Nikt nic nie wie?
Podaję tutaj instrukcję z forum 206club.net
Aby podświetlić przycisk awaryjnych potrzebne będą 2 przekaźniki 12V. Potrzebujemy następujące sygnały:
- masa,
+ po załączonych światłach,
+ podający sygnał na żarówkę włącznika awaryjnych.
Pierwsze 2 sygnały bierzemy z wtyczki od zegarka na środkowej konsoli (+ szary ).
Sygnał na żarówkę bierzemy z białej kostki 16 pinowej pod kierownicą - pin nr 6 (szary przewód).
Łączymy To według schematu:
Niestety zdjęcie wygasło.
Przy załączonych światłach będzie święcić się żarówka awaryjnych połową mocy.
Prosił bym o wytłumaczenie jak to połączyć do przekaźników, możliwe że poradził bym sobie metodą prób i błędów ale wolę spytać bardziej doświadczonych osób i chcę uniknąć zwarcia. Pozdrawiam :)