Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf IV 1.9 TDI ASV - Brak mocy, wibracje, logi do oceny.

19 Mar 2019 00:05 534 3
  • Level 20  
    Witam.
    Poniżej przedstawiam logi grup 003, 008, 011 dynamiczne, 003 statyczne i BS, 011 BS. Wężyki podciśnienia są w stanie bdb, sztanga rusza się od dechy do dechy bez przycinek, żadnych łatwych do zaobserwowania nieszczelności w dolocie znalazłem (ciśnienie około 0,5 bar podane do dolotu z zatkanym otworem odmy nie spada i nie słychać żadnych syków) Nie wiem czy to dobry test. Wibracje silnika są raczej nadmierne, najbardziej wyczuwalne na wolnych obrotach. W całym zakresie obrotowym też występują z siłą zależną od prędkości i obciążenia.
    Osoby chętne i zdolne do wnikliwej analizy problemu proszone są o wyrażenie opinii w tym temacie.
    Golf IV 1.9 TDI ASV - Brak mocy, wibracje, logi do oceny. Golf IV 1.9 TDI ASV - Brak mocy, wibracje, logi do oceny. Golf IV 1.9 TDI ASV - Brak mocy, wibracje, logi do oceny. Golf IV 1.9 TDI ASV - Brak mocy, wibracje, logi do oceny. Golf IV 1.9 TDI ASV - Brak mocy, wibracje, logi do oceny.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Level 12  
    Przeglądając pobieżnie logi-moim zdaniem:
    EGR- działa prawidłowo, widać reakcje przepływomierza.
    Doczepił bym się tylko do ciśnienia w dolocie (Grupa 11) w zakresie obrotów od 2500 do 4500- to raczej nie jest przyczyną wibracji. W jakim stanie jest dwumasa?
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Level 20  
    Koło ma przejechane jakieś 40 tysięcy. EGR w istocie działa prawidłowo, zapomniałem o tym wspomnieć, porusza się od dechy do dechy, zaobserwowane.
    No i tak, to właśnie mniej więcej od 2500 rpm zaczyna mulić. Co prawda, zawariowania ciśnienia nie miały by wpływu na wibracje, natomiast obniżona drożność katalizatora miała by wpływ i na wydajność turbiny jak również mogła by być przyczyną wibracji? Czy zna ktoś jakiś łatwy test na drożność kata?
  • Level 20  
    repcak11 wrote:
    Przeglądając pobieżnie logi-moim zdaniem:
    EGR- działa prawidłowo, widać reakcje przepływomierza.
    Doczepił bym się tylko do ciśnienia w dolocie (Grupa 11) w zakresie obrotów od 2500 do 4500- to raczej nie jest przyczyną wibracji. W jakim stanie jest dwumasa?

    Dwumas jest w porządku.
    Po przeglądzie:
    Gruszka turbiny dziurawa, wymieniona na sprawną, zmienna geometria przeczyszczona, lecz w nie najlepszym stanie (wytarcia). Efekt - wyeliminowanie problemu jak "szarpanie przy puszczaniu sprzęgła na niskich biegach". Wibracje wyeliminowane częściowo, przestaje telepać tylko po nagrzaniu.
    Dodatkowa podpowiedź:
    Na wolnych obrotach wyprzedzenie kąta wtrysku wg mapy powinno być 0,4st PGMP, uporczywie jest 0,7 - 1,3st PGMP, zaś wysterowanie zaworu sterującego na poziomie ok 23% i pozostaje bez zmian w nieskończoność. Zmiana wyprzedzenia statycznie na 0,4 (44 w gr. 000) eliminuje problem wibracji, ale jest to nieksiążkowe.
    Zrozumiał bym, że w wyniku awarii zaworu lub tłoczka, ECU nie jest w stanie wysterować wyprzedzenia na właściwe, ale w tej sytuacji widać, że ono nawet się nie stara.
    Uwaga. Jeżeli w temacie mają odpowiadać osoby niekompetentne, wolę, żeby wogóle nie padła odpowiedź.