Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

2.0HDI 136KM RHR - Błąd P11AA i P0401 - interpretacja

19 Mar 2019 21:57 501 9
  • Poziom 10  
    Witam,

    Auto pod obciążeniem traci moc (zazwyczaj 3/4 bieg powyżej 3tys.obr), wyskakuje check, po jakimś czasie moc odzyskuje. To wywołuje błąd P11AA, drugi prawdopodobnie przez zaśleipny EGR.

    Nie wiem czy to ma znaczenie ale występuje też problem ze zdławieniem przy mocnym wciśnięciu pedału gazu, tzn. jadę ze stałą prędkością np 70km/h na 3 biegu, wciskam gaz do końca to auto potrafi się przydławić, szarpnąć i dopiero wyrywa do przodu.

    Ktoś pomoże od czego zacząć? Na dole screeny z Diagbox.

    2.0HDI 136KM RHR - Błąd P11AA i P0401 - interpretacja 2.0HDI 136KM RHR - Błąd P11AA i P0401 - interpretacja
  • Poziom 35  
    P11AA to zbyt wysokie ciśnienie doładowania, czyli niesprawny układ regulcji ciśnienia doładowania.
    lukasz22i napisał:
    drugi prawdopodobnie przez zaśleipny EGR.
    tak to zbyt mały przepłye przez EGR
  • Poziom 10  
    Ten błąd od ilości powietrza to pewno przez zaślepiony EGR. Gorzej jak sterownik bierze wartość zastępczą i nie czyta przepływomierza, stąd to szarpnięcie. Ten drugi wskazuje na przeładowanie turo. Albo zawór podciśnienia się wiesza albo geometria szwankuje.
  • Poziom 10  
    Czy można EGR wyłączyć programowo żeby nie generował tego błędu? Czy powodem tracenia mocy mogą być też nieszczelne przewody podciśnienia? Może jakiś czujnik?
  • Poziom 35  
    Można wyłąćzyć EGR.
    lukasz22i napisał:
    Czy powodem tracenia mocy mogą być też nieszczelne przewody podciśnienia
    mogą , ale w twoim przypadku jest zbyt wysokie ciśnienie doładowania
    lukasz22i napisał:
    Może jakiś czujnik?
    Cisnienia doładowania
  • Poziom 36  
    Masz dwa obiegi powietrza?
  • Poziom 10  
    Nie rozumiem o jakie obiegi chodzi?

    Dodano po 38 [sekundy]:

    misiek-888 napisał:
    Można wyłąćzyć EGR.
    lukasz22i napisał:
    Czy powodem tracenia mocy mogą być też nieszczelne przewody podciśnienia
    mogą , ale w twoim przypadku jest zbyt wysokie ciśnienie doładowania
    lukasz22i napisał:
    Może jakiś czujnik?
    Cisnienia doładowania


    Czyli co proponujesz? Wymiana czujnika powinna rozwiązać problem?
  • Poziom 35  
    lukasz22i napisał:
    Czyli co proponujesz?

    Proponuje najpierw zrobić logi ciśnienia doładowania bo przyczyna moze być w zacinającej się geometrii
  • Poziom 10  
    misiek-888 napisał:
    lukasz22i napisał:
    Czyli co proponujesz?

    Proponuje najpierw zrobić logi ciśnienia doładowania bo przyczyna moze być w zacinającej się geometrii


    Dzięki, a mogę to zrobić z poziomu Diagbox i ew wrzucić screen? Jeśli tak to byłbym wdzięczny za informację jak to zrobić i chętnie wrzucę do oceny.