Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Citroen Berlingo 3 Multispace - Ciągłe działanie silnika regulacji wiązki światł

20 Mar 2019 00:55 189 6
  • Poziom 9  
    Witam!
    Ostatnio mam problem w moim Citroenie Berlingo. Mianowicie cały czas działa silnik regulacji wiązki świateł (podnoszenie/ opuszczanie wiązki). Wyciągając bezpiecznik F9 (silnik wiązki światła reflektorów, moduł parkingowy) wartości 10A silniczek przestaje wyć w lampie prawej (już zapewne oberwał zęby od regulacji), ale odpalając samochód komputer pokazuje błąd wspomagania (no i oczywiście wspomaganie nie działa). Zwracam się do Was czy może ktoś posiada schemat rozszycia przewodów tego nieszczęsnego bezpiecznika? Wiązka zasilająca lampę jest wspólna ze spryskiwaczami i pompą wspomagania - zastanawiam się czy nie jest gdzieś przetarty/przecięty przewód. Czy ktoś mi jest w stanie odpowiedzieć w jaki sposób jest realizowane pozycjonowanie wiązki światła na danej wysokości (zastanawiam się czy silniczek pracuje cały czas, bo chce usilnie ustawić wiązkę w zadane położenie)? Grzebiąc na szybko przy lampie zwróciłem uwagę, że przewód masy (był najgrubszy więc chyba to masa) był wypięty z kostki. Nie wiem czy wtedy silnik się nie uszkodził. Na razie grzebałem tylko z "wierzchu" nie zagłębiając się pod samochód/ rozkładając go. Świeża sprawa, na chwilę obecną rozwiązuję ją "na kartce" w domu, a zagłębię się w tym dopiero jak będę miał dostęp do garażu. Ale dobierając się do wiązki bądź do lampy chciałbym już mieć jakieś przygotowane scenariusze żeby na coś zwracać uwagę.
    Pozdrawiam!
  • Poziom 22  
    Najczęściej problem lezy w samym silniczku, bynajmniej u mnie tak było, rozwiązaniem była wymiana silniczka.
  • Poziom 13  
    Nie wiem jak w cytrynie ale u mnie w pedziu (peugeot😁) przyczyną wariowania świateł była przepalona żaróweczka w ....😂 popielniczce.

    Dodano po 1 [godziny] 52 [minuty]:

    Dlatego zanim wywalisz silnik, sprawdź wszystkie żaróweczki w środku które zapalają sie po włączeniu świateł. Popielniczka, podświetlenie reg świateł, itd itp.
  • Poziom 9  
    Nie wykluczam popsutego silniczka, podejrzewałem to z racji tego że była na chwile wypięta masa podczas jazdy i wtedy układ z silniczkiem mógł się zamknąć inaczej (zapewne silniczek jest krokowy albo serwomechanizm - masa, 12V+, sterowanie). W momencie wypięcia masy prąd mógł popłynąć przez sterowanie i je uszkodzić. Dlatego chciałem się dowiedzieć jak wygląda rozszycie w kostce. Chciałbym jeszcze wypiąć kostkę z lewej lamy i porównać je z prawej lampy. Wtedy dowiem się czy przyczyna leży w lampie czy w przetartym przewodzie/uszkodzonym sterowniku/przekaźniku*. Raczej wszystko inne działa, więc trochę wykluczam możliwość jakiejś spalonej żaróweczki.

    *niepotrzebne skreślić
  • Poziom 1  
    Cześć. Znalazłeś przyczynę problemu ? Mam ten sam problem i zastanawiam się w czym rzecz.....
  • Poziom 9  
    Tak. Okazało się, że jest walnięty silniczek od lampy. A że silniczek jest nie do wyciągnięcia bez rozcinania lampy/zdejmowania przyklejonego klosza to wymieniłem całą lampę. Jeżeli masz pytania, pisz na PW. Tymczasem ja zamykam (późno, bo późno), bo temat rozwiązałem ;)
  • Poziom 9  
    Tak. Okazało się, że jest walnięty silniczek od lampy. A że silniczek jest nie do wyciągnięcia bez rozcinania lampy/zdejmowania przyklejonego klosza to wymieniłem całą lampę. Jeżeli masz pytania, pisz na PW. Tymczasem ja zamykam (późno, bo późno), bo temat rozwiązałem ;)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wymiana lampy. Silniczek jest niewyciągalny.