Opis
Jakiś czas temu zamówiłem z Chin zasilacz Hiland 0-28VDC 0,01-2A.
Jestem totalnym amatorem, ale wiem jak potrzebny jest zasilacz z ogranicznikiem prądowym.
Tak więc przeglądając aliexpress natrafiłem pewnego pięknego dnia na taką oto stronę:

Korzystając z posiadanych bonów obniżyłem cenę do 42zł wraz z wysyłką.
I po około 2 miesiącach zasilacz dotarł.
Jest to zestaw do samodzielnego montażu typu KIT umożliwiający zlutowanie i montaż zasilacza z wyświetlaczem LCD1602 i sterowaniem mikroprocesorowym (Atmega8). Jest to dodatkowa zaleta dla początkujących. Wszystkie elementy są przewlekane, a więc sam montaż pozwoli poćwiczyć lutowanie układów i nie powinien stwarzać większych problemów.
Jest to konstrukcja liniowego zasilacza, regulacja napięcia wyjściowego oraz prądu dokonywana jest za pomocą enkoderów. Zasilacz składa się z dwóch płytek PCB: części analogowej i cyfrowej połączonej z panelem sterowania.

Od razu poinformuję, iż w zestawie brak radiatora pod tranzystor oraz wentylatora 24V DC przeznaczonego do chłodzenia.
Oczywiście nasi chińscy bracia maja wszystko co potrzebne, jeśli ktoś nie ma takowych elementów pod ręką:

Jest też dostępna dedykowana przez nich obudowa, widoczna na pierwszym zdjęciu:

Oczywiście trafo o odpowiedniej wydajności prądowej to konieczność. Ja zastosowałem stare trafo 150VA od zasilania oświetlenia halogenowego z dwoma uzwojeniami 12VDC (a właściwie uzwojenia były nawijane 2 drutami), które połączyłem szeregowo. Ze względu na budowę, polecane trafo to max 24V AC.
Dane techniczne:
- zestaw do samodzielnego montażu KIT/DIY,
- wyświetlacz LC1602 z podświetleniem: 16 znaków x 2 linie,
- sterowanie z wykorzystaniem enkoderów (szybkie obracanie - skok 0,5V / 0,05A; wolne obracanie - skok 0,1V / 0,01A),
- regulacja napięcia wyjściowego w zakresie: 0 do 28V,
- regulacja prądu wyjściowego w zakresie: 0,01A do 2A,
- funkcja zapamiętywania ustawionej wartości napięcia i prądu(po ponownym włączeniu),
- konstrukcja liniowa