Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Arkusze exela - tworzenie formuł dla pojedyńczych arkuszy z tabeli zbiorczej

AGASIE87 20 Mar 2019 13:35 390 2
  • #1
    AGASIE87
    Level 2  
    Witam,
    Mam problem gdyż potrzebuję z tabeli zbiorczej "Wyświetlenie odczytów" utworzyć kolejno dla każdego mieszkania osobne rozliczenie np. x1, x2 itd. Nie wiem jak to zrobić jakbym chciała stworzyć tyle arkuszy ile mam odczytów czyli 111 :( a robić dla każdego osobno to masakra.
    Proszę o pomoc.
  • #2
    Voof
    Level 12  
    potrzebujesz pomocy z kodem w VBA czy szukasz kogoś kto napisze całe makro?

    Dodano po 1 [godziny] 22 [minuty]:

    Przygotowałem w zasadzie bardzo proste makro:
    Kopiuje Twój arkusz "x1" (nazwałem go "Template") i w nim zmieniam tylko dane.
    Nazwę nowego arkusza biorę z arkusza "Wyświetlenie odczytów" z kolumny A czyli "Lp." ale idzie to łatwo zmienić w kodzie (dodałem tam komentarz)
    Pewnie nie potrafisz odpalić kodu VBA i ręcznie sprawdzać makro, więc dodałem przycisk START
    Musisz uważać, bo jak wciśniesz start to makro zacznie tworzyć tyle nowych arkuszy ile było wierszy w kolumnie A w "Wyświetlenie odczytów"
    Swoją drogą nie mam pojęcia czy nie wywali Ci excel jak będzie makro mielić 111 nowych arkuszy w jednym skoroszycie :) - mi nie wywaliło

    Na koniec - informuj, że jest jakiś arkusz ukryty, albo go odkryj zanim dasz komuś do kombinowania :) ułatwia to pracę

    Musiałem dodać .rar ponieważ forum ma zablokowane dodawanie plików .xlsm czyli plików excel z obsługą makr.
    w rarze:

    rozliczenie indywidualne2.xlsm - jak sobie pozmieniasz dane to na przyszłość sobie będziesz nowe generować

    rozliczenie indywidualne uzupelnione.xlsm - wygenerowałem dla Ciebie wszystkie arkusze

    PS. dla kumatych - można oczywiście dodać Application.ScreenUpdating aby jeszcze bardziej przyśpieszyć makro
  • #3
    paweliw
    IT specialist
    Przy takim układzie danych, gdzie rozliczenia na poszczególne lokale są identyczne aż prosi się o przygotowanie jednego arkusza wydruku rozliczenia z wykorzystaniem Wyszukaj.pionowo() i listy wyboru.
    Zrobiłem drobną modyfikację w zestawieniu głównym, lp. ustawiłem jako liczbę i dodałem kolumnę łączącą dane wyświetlane na liście wyboru (dla łatwiejszej identyfikacji). Dane stałe w formatce wydruku są pobierane z tych samych miejsc co poprzednio, dane zmienne z zestawienia głównego wykorzystują Wyszukaj.pionowo() poprzez indeks wynikający z listy wyboru (lp.).
    Tworzenie identycznych arkuszy (co do układu) to moim skromnym zdaniem zbytnia nadmiarowość, dane już są w arkuszu zbiorczym, po co więc je kopiować do nowych arkuszy !?
    Podobny sposób podałem kiedyś w tym temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=17741342#17741342