Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silnik siemens + przekładnia - identyfikacja

20 Mar 2019 17:23 189 1
  • Poziom 31  
    Witam kolegów. Mamy napęd, być może jest to jakiś typowy od bramy podnoszonej. Na silniku brak jakiejkolwiek tabliczki znamionowej. Na pokrywie puszki połączeniowej jest tylko napis - Siemens. Generalnie- silnik działa, obroty R,L, stop- wszystko gra/ automatyka ,krańcówki, styczniki, wyłączniki - sprawdzone/. Na bazie tego zestawu została zbudowana a la winda- całkiem porządna konstrukcja w formie platformy podwieszonej na solidnych blokach i linach stalowych+ prowadnice pionowe. Waga samej podnoszonej platformy- ok. 600 kilo. Nie wiadomo czy objaw opisany w dalszej części opisu, występował wcześniej. Winda czasami, po podjechaniu do góry, po zatrzymaniu zaczyna jechać w dół. Efekt zjazdu na pewno nie ma nic wspólnego z samą elektryką, bądz jakimiś uszkodzeniami przekładni. Spokojnie można do niej zapakować ponad pół tony, bez problemu doje sobie radę z podnoszeniem i opuszczaniem tego ciężaru. Prawdopodobnie skos zębów przekładni pozwala na taki efekt. Czyli wniosek nasuwa się sam- nie jest przekładnia tzw. samo hamowa silnik siemens + przekładnia - identyfikacja na. Zostaje jedna możliwość- hamulec elektryczny w samym silniku/ ale w skrzynce zasilającej nie widać obwodu zasilania w/w, w samej puszce połączeniowej silnika też/. Jedyna alternatywa jaka pozostaje to- układ hamowania wirnika podobny do silników z kosiarek elektrycznych z silnikiem asynchronicznym. Jedyne numery jakie widać, są na wewnętrznej stronie puszki połączeniowej. Chciał bym uzyskać jakieś konkretne info na temat tego silnika.
    silnik siemens + przekładnia - identyfikacja silnik siemens + przekładnia - identyfikacja
  • IGE-XAO
  • specjalista -automatyka bramowa
    Pewna (ale nie tania -jakiś LG do kilowata to okolice 500-700 zł) alternatywa to zastosowanie falownika. Falowniki mają wbudowane hamowanie silnika prądem stałym, do tego zyskasz miękki start i stop. Pozostaje ustalić moc silnika, dobrać falownik i z lekka przerobić sterowanie (wyciągnąć ze sterownika sygnał kierunku dla wbudowanego stycznika).
    Tak z porównań momentu obrotowego (2,5 Nm) wynika że silnik ma moc w okolicach 370W.

    Możesz też użyć hamulca elektrycznego do silnika (nakładanego od strony wentylatora) ale też drogawa zabawa - od 200 zł za używkę a i dobrze trzeba poszukać coby dostać pasujący na twój silnik.

    PS. Robiłem dla kolegi sterowanie zestawu prostownica-gilotynka-prasa do wyrobu rynhaków i także siła cofki bednarki ze szpuli potrafi przełamać motoreduktor ślimakowy napędzający prostownicę. Na razie daliśmy hamulec cierny (bębnowy ze sprężyną) hamujący stale oś silnika - hamowanie elektryczne falownikiem jest przy obecnej konfiguracji falownika nieco "nieustawne" (zastosowany falownik jest mocno upierdliwy w konfiguracji) ale przy intensywnej eksploatacji trzeba będzie nad nim pomyśleć.