Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ursus C330 - na co zwrócić uwagę przy zakupie?

cinko 20 Mar 2019 18:35 7884 21
  • #1
    cinko
    Level 22  
    Witam
    Proszę o pomoc.
    Na co zwrócić uwagę przy zakupie ciągniak Ursus C330, który rocznik lepszy?
    Jakie ciśnienie oleju powinno być na zimnym silniku, a jakie na ciepłym?
    Gdzie zwrócić uwagę na pęknięcie bloku (rozmarzanie), tylko przy pompie paliwa?
    Jak sprawdzić luzy, zwolnić? itd.
  • #2
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    cinko wrote:
    Gdzie zwrócić uwagę na pęknięcie bloku ( rozmarzanie )tylko przy pompie paliwa ? .

    Raczej przy zamarznięciu wody w układzie chłodzenia nie pęka blok a jedynie głowice a dokładniej strzelają zaślepki w głowicach.
    Co do pęknięcia bloku to pęka on zawsze w najcieńszym miejscu.
    cinko wrote:
    Na co zwrócić uwagę przy zakupie ursus c330, który rocznik lepszy.?

    Zwróciłbym uwagę na silnik, stan sprzęgła, układ hydrauliczny ciągnika oraz czy nie ma nadmiernych luzów w układzie kierowniczym.
    Warto też zwrócić uwagę na to czy są hamulce, oświetlenie oraz czy działa to poprawnie.
  • #4
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    cinko wrote:
    czy c330 m są gorsze, mniej wytrzymalsze ?

    C330 to wyścigówa w porównaniu do wersji bez "m".
    Ma inne przełożenia w skrzyni biegów.
  • #5
    zworys
    Level 39  
    Luzy (lub zapieczenie ) na tulejach osi kół przednich ( tuleje w ramie przedniego zawieszenia), luzy łożysk w zwolnicach ( jeśli łożysko się "wytłukło" a właściciel dalej jeździł to często zewnętrzna bieżnia łożyska wycierała obsadę łożyska i nowe łożysko było od razu luźne - pomagało napawanie i odtworzenia obsady łożyska lub wymiana zwolnicy.). Należy sprawdzić podnośnik - czy nie opada pod obciążeniem. Warto sprawdzić jak odpala zimny silnik -to da wstępną ocenę stanu kompresji i układu wtryskowego. Dalej - szczelność układu pneumatycznego.
  • #6
    bearq
    Level 38  
    LENIWIEC_PL wrote:
    Raczej przy zamarznięciu wody w układzie chłodzenia nie pęka blok a jedynie głowice a dokładniej strzelają zaślepki w głowicach.
    Co do pęknięcia bloku to pęka on zawsze w najcieńszym miejscu.

    Broki rzadko wyrzuca a nawet jeśli to zbyt mało żeby uratować silnik. Głównie blok w C330 pęka na garbie w miejscu tabliczki znamionowej nad pompą wtryskową. Pęka u góry, a jak go mocno zmrozi to również pod "garbem".
    cinko wrote:
    czy c330 m są gorsze, mniej wytrzymalsze ?

    Mają delikatniejsze skrzynie ale są szybsze. Ich bolączka to odkręcająca się nakrętka skrzyni.

    Dla siebie brał był C330, najlepiej w oryginalne albo chociaż w miarę surową. Wszelkich remontowanych sztuk był unikał bo dość że często jest to nieudolnie zrobione to jeszcze złożone na najtańszych częściach.
  • #8
    cinko
    Level 22  
    Czy zwracać uwagę na motogodziny czy będą one podane przez właściciela wiarygodne ? Mówią znawcy że po 5000 silnik do remontu czy rzeczywiście tak jest?

    Dodano po 10 [godziny] 13 [minuty]:

    A czy po ściągnięciu korka wlewu oleju do silnika ( u góry - zawory) przy uruchomionym silniku powinien wylatywać olej czy nie ?
  • #9
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    cinko wrote:
    A czy po ściągnięciu korka wlewu oleju do silnika ( u góry - zawory) przy uruchomionym silniku powinien wylatywać olej czy nie ?

    Wylatywać rozumieć chlapać czy wylewać się?
    cinko wrote:
    Czy zwracać uwagę na motogodziny czy będą one podane przez właściciela wiarygodne ? Mówią znawcy że po 5000 silnik do remontu czy rzeczywiście tak jest?

    Motogodziny niewiele nam powiedzą z stanem faktycznym ciągnika gdyż przy tak starym sprzęcie licznik mógł być wymieniany lub kilkukrotnie zerowany jeśli była taka możliwość. Po za tym niewiele nam mówi o stanie samego silnika.
  • #10
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    cinko wrote:
    Czy zwracać uwagę na motogodziny czy będą one podane przez właściciela wiarygodne


    Kolego litości , zapnij pług i jedź popracuj z 15 minut na 2000obr.min i już wiesz czy ciśnienie oleju świeci, czy podnośnik podnosi i trzyma oraz jak trzyma obroty i jak zapala.

    Jak kupujesz auto to jedziesz na przejażdżkę a maszyny zapędza się do pracy.
  • #11
    cinko
    Level 22  
  • #14
    anchilos
    Level 38  
    cinko wrote:
    po czym to widać ze uszkodzona pneumatyka
    Brak przewodów pnematycznych. Pierwszy od sprężarki , drugi do zbiornika . Zawory pod prawym podestem nawet jeśli są , są już japońskie - "sama rdza'
  • #15
    mariusz090
    Level 13  
    W tym sprzęcie wszystko można naprawić i to dość tanio także jaka cena taki powinien być stan.
    Z ważniejszych rzeczy, żeby nie robić napraw całego ciągnika i nie umoczyć kasy na start:
    - sprawdź dokumentacje, nowy dowód i tablica rej, czy sprzedający jest w dowodzie, czy numery się zgadzają.
    - zwróć uwagę czy nie jest to jakiś składak
    - czy silnik trzyma moc, nie dymi na niebiesko i biało (niezbyt mocny czarny dym jest dopuszczalny)
    - jak wygląda odpalanie, jak odpala zimy i tak nie będziesz w stanie w 100% sprawdzić u sprzedającego
    - luzy przedniej osi, tylnych kół, kolumny kierowniczej, hamulce
    - czy wszystkie biegi działają i żaden nie wyskakuje, stuka lub hałasuje
    - podnośnik czy dobrze podnosi i nie opada
    - instalacja elektryczna i pneumatyczna
    - czy silnik nie klejony oraz inne zew uszkodzenia i modyfikacje obudów
    Tak jak wspomniano test w polu w orce. I od razu większość rzeczy można sprawdzić. Po teście zobaczysz czy jest moc, smarowanie silnika, czy nie grzeje się i nie poci.
    100% i tak nie sprawdzisz, nie wiesz cos przez tyle lat nagrzebane w środku :)
  • #16
    zworys
    Level 39  
    Na co zwracać uwagę: po odpaleniu na biegu jałowym nie powinien kopcić. Kopcenie na czarno to problem z układem wtryskowym , na biało- płyn chłodzący dostaje się do cylindrów. Jeśli był zimy i długo stał na początku może trochę kopcić ale po nagrzaniu nie ma prawa. Przy przegazówce nie powinien za mocno kopcić. No i tak jak kolega podpowiedział, pługi i praca pod obciążeniem wtedy będzie widać co jest wart. Standardowymi pługami powinien bez problemu orać na czwórce.
  • #17
    Grzegorz_madera
    Level 37  
    cinko wrote:
    Mówią znawcy że po 5000 silnik do remontu czy rzeczywiście tak jest?

    Jeżeli ktoś tak mówi, to nie jest żadnym znawcą. Mój ma ponad 8000 mth, nie bierze oleju, ma moc i ciągle jest sprawny. Wymieniona pompa hydrauliczna, pompa wody, tarcze sprzęgłowe, i okładziny hamulcowe. U sąsiada kilka C-330 pracuje w oborze. Robią 2000 mth rocznie i kilka lat (4-6 lat) pracują między naprawami. Jeden miał wymienioną całą skrzynię biegów (kiedyś złamali ciągnik), a dwa pozostałe tylko robione silniki.
  • #18
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    cinko wrote:
    proszę o waszą opinię na temat wybranych ciągników z podanych linków :
    https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-c-330-traktor-CID757-IDyUeU4.html#ed347e1d44

    Do wymiany przednie opony + ustawienie zbieżności oraz sprawdzenie czy nie ma luzów na końcówkach drążków kierowniczych.
    Tłumik prawdopodobnie przerdzewiały, była naprawiana prawdopodobnie lewa zwolnica z tyłu gdyż jest za czysta. Po za tym garażowana raczej nie była.
    cinko wrote:

    Ten ciągnik bardzo zadbany, garażowany lub świeżo malowany, stan opon bardzo dobry, prawdopodobnie nowy tłumik, sprawdzić stan hamulców, końcówki drążków itp.
    cinko wrote:

    kabina w słabym stanie, jak widać bez dachu, stan blacharski pozostawia wiele do życzenia, stan drążków i piast może być słaby.
    ;)
    Jeśli miałbym wybierać z pośród tych 3 to wybrałbym ten w środku gdyż wydaje się być w najlepszym stanie w porównaniu do pozostałych podanych przez ciebie.
  • #22
    cinko
    Level 22  
    Mam pytanie.
    Mam okazje kupić fajny ciągnik C330 z 81r. długo nie używany,przepalany sporadycznie, zadbany klient podał cenę 15000 zł. Oryginalny lakier zwolnice suche podnośnik pracuje wałek też ale...
    Na powierzchni silnika od góry głowicy silnik mokry od oleju co może być przyczyną. Jest to świeży olej na obudowie bo widać że nie stary, można go szmatką usunąć do lakieru. Więc od nie dawna się wydobywa.
    Czy tylko byłyby pierścienie na tłokach do wymiany, jeżeli ciśnienie oleju byłoby dobre. Czy konieczny jest remont kapitalny silnika.?
    Jaką cenę zaproponować ?
    Proszę o odpowiedź.