Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Peugeot 407 2,0 16V 136KM+LPG - Nie odpala benzyna, zaniżanie napięcia ECU

20 Mar 2019 20:39 747 15
  • Poziom 3  
    Cześć!
    Głowię się nad problem w 407 2,0 16V 136KM + LPG Zenith. Auto prawidłowo pracuje i zapala w trybie awaryjnym na LPG, na benzynie nie odpala. Po przełączeniu z LPG na benzynę, wypadają zapłony, falują obroty. Podczas jazdy na benzynie, podczas zmiany obciążenia alternatora(np. przełączenie świateł) silnik szarpię i gaśnie. Zmierzone napięcie akumulatora przy wyłączonym silniku 12,7V, przy włączonym 14,7V. W Diagboxie, kalkulator silnika pokazuje zaniżone wartości, odpowiednio 10,7V i 12,5V przy włączonym. Po stronie benzyny, przekaźnik od pompy paliwa działa, pompa pracuje prawidłowo. Brak błędów w Diagboxie, za wyjątkiem przekaźnika motowentylatora, który to pojawił się już wcześniej. Wymienione świece, cewka, jednak na LPG pracuje idealnie. Parametry wtrysków benzyny prawidłowe, żaden nie leje. Obstawiam problem po stronie instalacji elektrycznej, gdzieś pomiędzy ECU silnika a BSM, jak to zdiagnozować? Może BSM padnięte? Jeśli chodzi o mapę silnika, instalacja LPG jest prawidłowo wyregulowana. Profilaktycznie przeprowadzilem ponowną adaptacje przepustnicy, bez zmian. Proszę o wskazówki.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 22  
    Witam.
    Ciśnienie paliwa sprawdziłeś? Benzyna świeża? Zacznij od rzeczy oczywistych. Robiłeś adaptacje przepustnicy a czy zrobiłeś reset parametrów autoadaptacji? Jak pracuje na benzynie jaka jest mieszanka? Uboga, bogata? Jak lambda? Korekta mieszanki?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 3  
    Pfemek napisał:
    Witam.
    Ciśnienie paliwa sprawdziłeś? Benzyna świeża? Zacznij od rzeczy oczywistych. Robiłeś adaptacje przepustnicy a czy zrobiłeś reset parametrów autoadaptacji? Jak pracuje na benzynie jaka jest mieszanka? Uboga, bogata? Jak lambda? Korekta mieszanki?


    Ciśnienia nie sprawdzałem, benzyna świeża, auto robi duże przebiegi. Taki problem pojawił się w styczniu, po tygodniu ustąpił "samoistnie". Wydaje mi się, że podczas przeprowadzania adaptacji w diagboxie, reset parametrów jest robiony z automatu. Na benzynie mieszanka jest prawidłowa, lambda I i II sprawna.
  • Poziom 22  
    Kolegapiotrek napisał:
    Po przełączeniu z LPG na benzynę, wypadają zapłony, falują obroty.


    Wątpię żeby w tych warunkach mieszanka była prawidłowa.
    Da się tym samochodem w ogóle jechać na benzynie? Jak pracuje na biegu jałowym? Cały czas nierówno czy tylko w pewnych momentach?
  • Poziom 3  
    Pfemek napisał:
    Kolegapiotrek napisał:
    Po przełączeniu z LPG na benzynę, wypadają zapłony, falują obroty.


    Wątpię żeby w tych warunkach mieszanka była prawidłowa.
    Da się tym samochodem w ogóle jechać na benzynie? Jak pracuje na biegu jałowym? Cały czas nierówno czy tylko w pewnych momentach?


    Po odpaleniu na LPG i przełączeniu w trakcie jazdy na benzynę, można kontynuować jazdę na benzynie. Auto nie traci mocy, jednak, po pewnym czasie przechodzi w tryb awaryjny. Jak auto popracuje dłuższą chwilę na benzynie (bieg jałowy) to praca stabilizuje się, jednak wystarczy zmienić pobór mocy (przełączyć światła, włączyć radio) obroty zaczynają falować i silnik gaśnie. Na LPG nie występuje powyższe problemy.
  • Poziom 22  
    Sprawdź Lambde w momencie zmiany obciążenia. Jakie są wartości krótko i długoterminowej korekcji mieszanki?
  • Poziom 3  
    Pfemek napisał:
    Sprawdź Lambde w momencie zmiany obciążenia. Jakie są wartości krótko i długoterminowej korekcji mieszanki?


    Sprawdzę jutro i dam znać, dzięki za pomoc i zaangażowanie
  • Poziom 39  
    A ja bym w tej sytuacji sprawdził wtryskiwacze benzynowe, czy nie są częściowo przytkane.
    Piszę o tym na podstawie własnego doświadczenia - miałem dwa wtryskiwacze benzynowe zatkane. Oczywiście nie zatkały się nagle lecz stopniowo i towarzyszyły temu coraz większe problemy z odpaleniem silnika, które przypisywałem też niewłaściwej benzynie.
  • Poziom 3  
    Wtryskiwacze wyciągałem i sprawdzałem, są w porządku, parametry w normie
  • Poziom 39  
    Więc jeżeli wtryskiwacze benzynowe są pewne, to gdyby coś takiego działoby się w mojej corolli z Prinsem, to przyjrzałbym się emulatorowi wtryskiwaczy - nie wiem czy w Twojej instalacji gazowej występuje on jako osobny element.
  • Poziom 3  
    Pfemek napisał:
    Sprawdź Lambde w momencie zmiany obciążenia. Jakie są wartości krótko i długoterminowej korekcji mieszanki?

    Jeszcze raz sprawdziłem, teraz podczas pracy na benzynie wyświetla się informacja o ubogiej mieszance.
    Dzisiaj podczas jazdy wyświetliła się informacja o braku ładowania akumulatora. Wyłączyłem światła, przejechałem 15 km, na miejscu sprawdziłem miernikiem, przy ładowaniu akumulator miał 14,7V. Nie było błędu związanego z alternatorem. W diagboxie moduł stanu naładowana aku jest nieaktywny. Na benzynie w ogóle nie chciał jechać, tylko na LPG. Dodatkowo jeszcze wyświetlił się błąd o braku informacji ciśnienia w dolocie (od map sensor), jest uwalony przy wtyczce, gazownik tak niefortunnie przymocował przewód gumowy, że wytarł wiązkę od map sensor. Dalej nie chce odpalać na benzynie, kręci nie zaskakuje.

    Alternator był regenerowany pół roku temu.[/tr]
  • Poziom 22  
    Błąd MAP sensora masz stały? Jaka jest wartość ciśnienia w dolocie na nie odpalonym silniku i gdy pracuje na biegu jałowym? Jeżeli czujnik szwankuje to nie dziw się że auto nie chce palić...
  • Poziom 3  
    Pfemek napisał:
    Błąd MAP sensora masz stały? Jaka jest wartość ciśnienia w dolocie na nie odpalonym silniku i gdy pracuje na biegu jałowym? Jeżeli czujnik szwankuje to nie dziw się że auto nie chce palić...

    Połączenie naprawiłem, błąd map sensora zniknął, auta dalej nie pali na benzynie. Wystarczy, że włączy się sprężarka klimatyzacji albo skręce kierownicą i auto na benzynie gaśnie. Na LPG taki problem nie występuje.
  • Poziom 22  
    Napiszesz wartości, o które pytałem czy raczej nie? To ze nie ma błędu nie oznacza że coś działa w stu procentach ok...
  • Poziom 3  
    Pfemek napisał:
    Napiszesz wartości, o które pytałem czy raczej nie? To ze nie ma błędu nie oznacza że coś działa w stu procentach ok...


    Zostawiam dla potomnych, znalazłem prawdopodobną przyczynę... Wyczyściłem masę przy karoserii, gazownik przymocował masę od LPG a potem na to od akumulatora. Była trochę zaśniedziała. Stąd problemy z pracą na benzynie, falowaniem obrotów i gaśnięciem auta przy zmianie obciążenia instalacji elektrycznej. Teraz jak ręką odjął.
  • Poziom 3  
    Pfemek napisał:
    Napiszesz wartości, o które pytałem czy raczej nie? To ze nie ma błędu nie oznacza że coś działa w stu procentach ok...


    Zostawiam dla potomnych, znalazłem prawdopodobną przyczynę... Wyczyściłem masę przy karoserii, gazownik przymocował masę od LPG a potem na to od akumulatora. Była trochę zaśniedziała. Stąd problemy z pracą na benzynie, falowaniem obrotów i gaśnięciem auta przy zmianie obciążenia instalacji elektrycznej. Teraz jak ręką odjął.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Wyczyściłem masę przy karoserii, gazownik przymocował masę od LPG a potem na to od akumulatora. Była trochę zaśniedziała. Stąd problemy z pracą na benzynie, falowaniem obrotów i gaśnięciem auta przy zmianie obciążenia instalacji elektrycznej. Teraz jak ręką odjął.