Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MERCEDES SPRINTER 906 315 CDI nie kręci rozrusznik. Po przekręceniu nie kreci.

sk162 20 Mar 2019 21:09 7518 4
  • #1
    sk162
    Level 2  
    Witam. Posiadam mercedesa 906 315 cdi z 2007 roku który spędza mi sen z powiek. Pojazd przestał odpalać. Auto jest karetką pogotowia i po mojej nieudanej próbie podłączenia sterownika stroboskopów zrobiło się zwarcie i od tej pory auta przestało odpalać jak i stroboskopy przestały działać. sprawdziłem wszystkie bezpieczniki te pod deską rozdzielczą z lewej strony, te przy plusowej klemie a także te pod siedzeniem. Wszystkie są dobre. Przekażniki zostały również sprawdzone . Były zwierane na krótko i wszystkie są dobre. Po przekręceniu kluczyka w pozycje start przekażnik R5 czyli styk 50 puka. Zmierzyłem we gnieździe tego przekażnika prądy i jest tak: jeden pin- plus stały, drugi pin-plus po zaplonie trzeci pin masa którą pojawia się po przekręcniu kluczyka w pozycje start tak jakbym chciał odpalić auta a w czwartym pinie nie ma nic żadnych prądów. Po podpięciu kabla bezpośrednio pod elektromagnes rozrusznika to rozrusznik kreci ale auto nie chce odpalić.
    Bardzo prosiłbym o pomoc gdyż juz tydzień walcze z tym autem i nie mam już siły ani pomysłów na jego uruchomienie.
  • #2
    kamyczek
    Level 38  
    Zerknij czy na zegarach w miejscu przebiegu nie miga napis start error
  • #3
    Gerri
    Mercedes specialist
    kamyczek wrote:
    Zerknij czy na zegarach w miejscu przebiegu nie miga napis start error

    Pomyliły ci się sprintery. Tak było w starym.
    Po zwarciu przekaźnika k5 rozrusznik powinien ruszyć - nawet bez klucza w stacyjce. Prawdopodobnie jest dodatkowe zabezpieczenie na zabudowie które uniszkodliwiles robiąc zwarcie. Szukaj bezpieczników do zabudowy. Jak chcesz odpalić auto „na krótko” musisz w momencie podawania prądu na rozrusznik mieć przekręcony kluczyk w pozycje „start”
  • #4
    sk162
    Level 2  
    Wszystkie bezpieczniki zabudowy są dobre jak i przekażniki również. Zdjąłem obudowe z przekażnika K5 i palcem dotknałem te kowadełko do blaszki i nic cisza totalna.

    Dodano po 1 [godziny] 19 [minuty]:

    auto po przekreceniu stacyjki na rozruch i podpieciu plus pod elektromagnes rozrusznika odpaliło. Co może być przyczyną że nie odpala z kluczyka tylko na krótko?
  • #5
    Gerri
    Mercedes specialist
    Jesteś kolego jak ten kot Brexit któremu otwiera się drzwi, a on dalej siedzi i miauczy :)
    Napisałem powyżej: "Po zwarciu przekaźnika k5 rozrusznik powinien ruszyć - nawet bez klucza w stacyjce. Prawdopodobnie jest dodatkowe zabezpieczenie na zabudowie"
    Kabel ze styku przekaźnika idzie w oryginale bezpośrednio na rozrusznik. Nie ma zbyt wiele do sprawdzenia. Jeżeli jest natomiast dodatkowe odcięcie to ja ci tego nie sprawdzę na odległość - musisz to zrobić sam. Np. w przypadku gdy jest zabudowana winda do podnoszenia noszy z chorymi działanie rozrusznika jest zablokowane gdy platforma jest w użyciu. To przykład.
    Odnośnie przekaźników: w początkowej serii Sprintera 906 były montowane wadliwe przekaźniki - nie wnikając w powody po pewnym czasie styki przekaźnika pokrywały się śniedzią i styki przestawały przewodzić. Chyba wiesz, które styki w podstawce zewrzeć drutem żeby zasymulować działanie przekaźnika?