Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Volvo C30 2.0 Diesel - Turbina/DPF czy coś innego

21 Mar 2019 10:43 225 5
  • Poziom 2  
    Dzień dobry,

    Mój pierwszy post także z góry przepraszam jeżeli odgrzewam kotleta, bądź w złym miejscu opisuje problem.

    Moje auto Volvo C30 2.0 diesel rocznik 2006 wczoraj miałem awarie, a mianowicie
    Podczas jazdy szarpnięcie i gwałtowny skok obrotów na maxa i trzyma jakieś 3-5sek. po czym opada z powrotem na dol. zanim stoczyłem się na pobocze i wyłączyłem auto sytuacja powtórzyła się ponownie. Niby książkowa awaria turbiny ale jednak oleju nie ubyło wręcz przeciwnie na bagnecie jest go zdecydowanie więcej (kilka centymetrów nad poziomem max. i jest chyba jest rozcieńczony z ropą.

    Czy ktoś miał podobną historie ?
  • Poziom 20  
    Ja bym obstawiał że filtr DPF ci się wypalał a ty mu przeszkodziłeś. Jednostka silnika dąży do osiągnięcia wysokiej temp. spalin celem wypalenia DPF przez to masz wtryskiwaną dużą ilość paliwa. Niepalone paliwo dostaje się przez pierścienie do miski olejowej - wysoki poziom oleju.
  • Poziom 2  
    Dzień dobry,

    Chciałbym opisać ciąg dalszy usterki.
    Pierwszy mechanik wymienił olej i stwierdził że jest to chyba wina któregoś z wtrysków ale on się tego nie podejmuje
    Drugi mechanik po sprawdzeniu pod komputerem stwierdził że jest to wina DPF'u. Za czyszczenie wziął 400zł. Odebrałem auto niby jeździ ale spalanie mam wciąż wysokie 7.1l/100km (zawsze mialem o 1litr mniejsze), a także dalej zwiększa się na bagnecie poziom oleju w silniku, tak jakby dalej ropa się z olejem mieszała, więc oddałem mu auto do poprawienia. Mechanik auto wziął po czym wyłączył telefon i na tydzień zamknął warsztat. Wkońcu udało mi się złapać partnerke mechanika która dała mi klucze do mojego auta, zabrałem je z tamtąd. Wkońcu dodzwoniłem sie dzisiaj do niego on stwierdza że to wina czujnika różnicy ciśnień.
    Auto w tak zwanym międzyczasie zaciągnełem do 3 mechanika który stwierdza że przyczyną problemów jest pompa paliwa....
    I teraz kto tu ma rację??? Pompa paliwa czy czujnik różnicy ciśnien????
  • Poziom 11  
    Witam. Pompa ma za zadanie wytworzyć odpowiednie ciśnienie w układzie. A zwiększone zużycie paliwa i zwiększający się poziom oleju to nic innego jak dodatkowy dotrysk paliwa celem wypalenia DPF. Paliwo się nie spala w cylindrze i ścieka do miski. Szukałbym przyczyny w DPF. Może trzeba mu kompem wymusic wypalenie.
  • Poziom 2  
    Hej,

    Trzeci mechanik potwierdził przypuszczenie drugiego. Najprawdopodobniej wina czujnika DPF...
  • Poziom 2  
    Witam,

    Wszystkiemu winny byl zapchany dpf i czujnik dpf'u