Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vovlo xc60 - Pompa wspomagania. Słabe ci¶nienie na wolnych obrotach.

jacusix 21 Mar 2019 16:57 5655 3
  • #1
    jacusix
    Level 16  
    Dzień dobry.
    Chciałbym się dowiedzieć jak dokładnie działania hydrauliczna pompa wspomagania. Pompa od volvo xc60 montowana też w wielu innych markach.
    Pompa nie wyła, nie ciekła. Na wolnych obrotach nie dawała wystarczaj±cego ci¶nienia do wspomagania kierownicy. Po dodaniu gazu ci¶nienie wzrastało i kierownica chodziła lekko.
    Pompa wymieniona na now± i problem z brakiem wspomagania ustał.

    Chciałbym się dowiedzieć co tak naprawdę w takiej pompie uległo uszkodzeniu/zużyciu. Co zaobserwowałem:
    - nieszczelno¶ci nie było
    - luzów na trzpieniu nie było,
    - pompa nie wyła
    - nie widać w ¶rodku żadnych niepokoj±cych uszkodzeń

    Vovlo xc60 - Pompa wspomagania. Słabe ci¶nienie na wolnych obrotach. Vovlo xc60 - Pompa wspomagania. Słabe ci¶nienie na wolnych obrotach. Vovlo xc60 - Pompa wspomagania. Słabe ci¶nienie na wolnych obrotach. Vovlo xc60 - Pompa wspomagania. Słabe ci¶nienie na wolnych obrotach. Vovlo xc60 - Pompa wspomagania. Słabe ci¶nienie na wolnych obrotach. Vovlo xc60 - Pompa wspomagania. Słabe ci¶nienie na wolnych obrotach. Vovlo xc60 - Pompa wspomagania. Słabe ci¶nienie na wolnych obrotach. Vovlo xc60 - Pompa wspomagania. Słabe ci¶nienie na wolnych obrotach.

    Przypuszczam, że na łopatki zamontowane w wirniku ¶rodkowym działa siła od¶rodkowa. One się wysuwaj± dzięki czemu olej jest pchany dalej. Czy to tutaj może tkwić problem słabego ci¶nienia na wolnych obrotach? Albo s± po prostu wytarte, nie wysuwaj± się na odpowiednia odległo¶ć i wirnik przepuszcza olej. Jak s±dzicie, czy po ich wymianie (o ile się takie dostanie) pompa dawałaby odpowiednie ci¶nienie?

    Znalazłem ciekawy artykuł o uszkodzeniach pomp łopatkowych.



    http://www.martet.com.pl/pdf/uszkodzenia.pdf

    Wywnioskowałem z niego, że jeżeli tak jak w moim przypadku nie widać żadnych uszkodzeń mechanicznych należałoby się skupić na wygl±dzie łopatek osadzonych w wirniku. W w/w artykule jest mowa o łopatkach dwuwargowych. Na rysunku w artykule widać, że krawędzie łopatek s± wystaj±ce za¶ u mnie łopatki s± zaokr±glone. Może to wynikać z różnicy budowy łopatek lub z zużycia łopatek w mojej pompie.

    Wychodzi na to, że w moim przypadku łopatki maja mieć krawędzie nie wystaj±ce.
    Troszkę wyja¶nił mi film:



    Możliwe, że wytarte s± same łopatki z uwagi na to, że poprzednia wła¶cicielka używała samochód głównie w mie¶cie. Obci±żona pompa musiała pracować bardzo często więc i łopatki się wytarły.

    Temat będę dr±żył dalej.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #3
    jacusix
    Level 16  
    Według mnie wina leżała w wytartych łopatkach. Jakby się dobrze zorientować w temacie to można by spokojnie j± i inne regenerować. Ogólnie według mnie wielkiej filozofii nie ma byle by mieć dostęp do czę¶ci i stół do testowania pomp. Ze względu na czas, ja kupiłem nowego chińczyka za 400 zł na paragon więc z dwu letni± gwarancj± z polskiego sklepu. Za regenerowane życzyli sobie 1000 zł. Ludzie zorientowany w temacie raczej tu się nie wypowiedzi± bo nie będ± sobie psuć rynku.