Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vovlo xc60 - Pompa wspomagania. Słabe ciśnienie na wolnych obrotach.

jacusix 21 Mar 2019 16:57 480 0
  • #1
    jacusix
    Poziom 16  
    Dzień dobry.
    Chciałbym się dowiedzieć jak dokładnie działania hydrauliczna pompa wspomagania. Pompa od volvo xc60 montowana też w wielu innych markach.
    Pompa nie wyła, nie ciekła. Na wolnych obrotach nie dawała wystarczającego ciśnienia do wspomagania kierownicy. Po dodaniu gazu ciśnienie wzrastało i kierownica chodziła lekko.
    Pompa wymieniona na nową i problem z brakiem wspomagania ustał.

    Chciałbym się dowiedzieć co tak naprawdę w takiej pompie uległo uszkodzeniu/zużyciu. Co zaobserwowałem:
    - nieszczelności nie było
    - luzów na trzpieniu nie było,
    - pompa nie wyła
    - nie widać w środku żadnych niepokojących uszkodzeń

    Vovlo xc60 - Pompa wspomagania. Słabe ciśnienie na wolnych obrotach. Vovlo xc60 - Pompa wspomagania. Słabe ciśnienie na wolnych obrotach. Vovlo xc60 - Pompa wspomagania. Słabe ciśnienie na wolnych obrotach. Vovlo xc60 - Pompa wspomagania. Słabe ciśnienie na wolnych obrotach. Vovlo xc60 - Pompa wspomagania. Słabe ciśnienie na wolnych obrotach. Vovlo xc60 - Pompa wspomagania. Słabe ciśnienie na wolnych obrotach. Vovlo xc60 - Pompa wspomagania. Słabe ciśnienie na wolnych obrotach. Vovlo xc60 - Pompa wspomagania. Słabe ciśnienie na wolnych obrotach.

    Przypuszczam, że na łopatki zamontowane w wirniku środkowym działa siła odśrodkowa. One się wysuwają dzięki czemu olej jest pchany dalej. Czy to tutaj może tkwić problem słabego ciśnienia na wolnych obrotach? Albo są po prostu wytarte, nie wysuwają się na odpowiednia odległość i wirnik przepuszcza olej. Jak sądzicie, czy po ich wymianie (o ile się takie dostanie) pompa dawałaby odpowiednie ciśnienie?

    Znalazłem ciekawy artykuł o uszkodzeniach pomp łopatkowych.

    http://www.martet.com.pl/pdf/uszkodzenia.pdf

    Wywnioskowałem z niego, że jeżeli tak jak w moim przypadku nie widać żadnych uszkodzeń mechanicznych należałoby się skupić na wyglądzie łopatek osadzonych w wirniku. W w/w artykule jest mowa o łopatkach dwuwargowych. Na rysunku w artykule widać, że krawędzie łopatek są wystające zaś u mnie łopatki są zaokrąglone. Może to wynikać z różnicy budowy łopatek lub z zużycia łopatek w mojej pompie.

    Wychodzi na to, że w moim przypadku łopatki maja mieć krawędzie nie wystające.
    Troszkę wyjaśnił mi film:


    Link


    Możliwe, że wytarte są same łopatki z uwagi na to, że poprzednia właścicielka używała samochód głównie w mieście. Obciążona pompa musiała pracować bardzo często więc i łopatki się wytarły.

    Temat będę drążył dalej.