Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Casio SA-1 prawdopodobnie spalony układ scalony.

21 Mar 2019 18:55 462 12
  • Poziom 2  
    Witam
    Moim skromnym marzeniem było stanie się posiadaczem pierwszego modelu organków z serii SA od Casio. Proszę się nie śmiać ;)
    Kiedy w końcu stałem się ich posiadaczem, przeszczęśliwy włożyłem baterię, włączyłem, nacisnąłem klawisz i... nic. Rozkręciłem żeby zobaczyć co się stało i przez przypadek dotknąłem jednego z dwóch układów scalonych. Okazał się on bardzo ciepły. Poprzedni właściciel napisał, że wszystko działało u niego. Spytałem jakich baterii używał. Zwykłych AA 1,5v. Używałem tych samych. Nie mam zielonego pojęcia dlaczego ten układ się spalił. Oczywiście nie mam stuprocentowej pewności ponieważ nie jestem profesjonalnym elektrykiem czy kimś kto się takimi sprawami zajmuje. Przy okazji przy rozkręcaniu urwały się obydwa kable od głośnika. Proszę uratujcie moje małe marzenie.
    PS. gdyby to nie był odpowiedni dział to proszę administratorów o przeniesienie. Nie niszczcie moich marzeń ;)
    PPS. na tym układzie pisze AN8053 gdyby taka informacja była potrzebna.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 43  
    PNOAPOASSN napisał:
    ...Przy okazji przy rozkręcaniu urwały się obydwa kable od głośnika. Proszę uratujcie moje małe marzenie.
    ...

No na odległość kabli Ci nie złączymy. Wybacz :sm31:
    Co do usterki to nie wiem dlaczego zajmujesz się akurat tym układem scalonym i uważasz, że spalił się? Przy "aż" tylu informacjach raczej trudno określić co się faktycznie stało.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 43  
    perszeron napisał:
    Jeśli umiesz czytać schematy to ten Ci pomoże przylutować urwane przewody.

Przecież on wie gdzie te 2 przewody były. Nawet widać to na zdjęciu.
  • Poziom 31