Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

HONDA CRV 97-01 2.0 147KM - brak zasilania grzałki sondy za katalizatorem

pablos8721 22 Mar 2019 23:12 2664 20
Bosch
  • #1
    pablos8721
    Level 9  
    Witam wszystkich!

    Wracam się z prośbą o pomoc, mam samochód HONDA CRV 2001 r (model 97-01) 2.0 147KM bez instalacji gazowej. w którym pojawiły mi się dwa problemy:

    1. Notorycznie zapala się kontrolka "check engine" i komputer wyrzuca błąd P0420, samodiagnostyka wskazuje błąd 67
    co by świadczyło o uszkodzonym katalizatorze bądź uszkodzonej sondzie za katalizatorem. Wymieniłem katalizator na nowy (zamiennik) i nadal pojawia
    się ten błąd, pojechałem na badanie spalin i wyszło że są OK. Zabrałem się za testowanie sondy za katalizatorem i co się okazuje
    grzałka sondy jest dobra ale sonda nie dostaje wogule zasilania na grzałkę. Według testów z manuala hondy wynika że ECM/PCM nie podaje napiecia na grzałkę,
    resetowałem ECM ale to nic nie dało. Czy możliwe jest że ECM jest uszkodzony , czy może ja coś źle testuję? Dziwne jest to że nie pojawia się żaden błąd
    związany z samym podgrzewaniem sondy i też zauważyłem że błąd "check engine" pojawia się czasami po przejechaniu 20 Km a czasem już po 5.

    2. Auto też ma taki dziwny problem że poniżej 2 000 obr. zaczyna szarpać jakby mu brakowało czegoś i czasem jak wyluzuję auto przed skrzyżowaniem
    to potrafi sporadycznie tak zlecieć z obrotów że zgaśnie, co to może być? Czy to bardziej z tym szarpaniem może być związany bład P0420?
    Dodam że wymienione zostały, świece , kable wysokiego napiecia, cewka bo była uszkodzona, palec zapłonowy z kopółką, filtr paliwa, filtr powietrza oraz przeczyszczony został silnik krokowy i przepustnica.

    proszę pomórzcie bo juz mi się wyczerpały pomysły :(
  • Bosch
  • #3
    pablos8721
    Level 9  
    przed wymianą świec, kabli i cewki był przeprowadzony remont silnika. Początkowo miały być wymienione uszczelniacze zaworów ale okazało się że dwa zawory są krzywe i cieknie pomimo nowych uszczelniaczy :( wiec zostały wymienione te uszkodzone na nowe + uszczelka głowicy z planowaniem, wymienione również panewki i pierścienie tłoków. Myślałem że po takim remoncie wszystko biedzie hulało jak nowe a tu proszę , dławienie silnika poniżej 2 000 obr i do tego ten "check engine" :(
  • #4
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Odnośnie pkt.2 (o ile układ zapłonowy sprawny) szukałbym nieszczelności w układzie dolotowym. Objawy wskazują, że ciągnie "lewe" powietrze.
    U siebie w innym modelu Hondy długo szukałem podobnej awarii i dopiero spryskanie okolic dolotu sprejem (STartPilot) pomogło zlokalizować usterkę.

    pablos8721 wrote:
    Czy możliwe jest że ECM jest uszkodzony
    ECM można kupić na allegro za 20-50 zł. Nie są drogie. Jedynie przed wymianą trzeba przelutować immo.
    Wymontuj swój, rozkręć i sprawdź, czy nie został zalany - jego lokalizacja jest w dość nietypowym miejscu i może dojść do zalania.
  • #5
    pablos8721
    Level 9  
    Myślę że układ zapłonowy sprawny , mechanik naprawiał moduł zapłonowy cewki bo auto gasło i odpalało dopiero jak ostygło, pytałem go czy może to szarpanie nie jest przypadkiem spowodowane jeszcze tym modułem zapłonowym (bo w końcu go naprawiał nie wymieniał) ale powiedział ze gdyby moduł byłby wadliwy to byłby problem z odpalaniem a nie szarpaniem silnika. Wiele forum przegrzebałem odnośnie badania szczelności w dolocie ale koniec końców do tej pory nie jestem do końca pewien czy to jest odcinek między filtrem powietrza a przepustnicą? (taki gruby wąż gumowy) czy badać też obudowę filtra, to co przed filtrem i to co za przepustnicą?

    Sprawdzałem na allegro ECM ale z tego co widziałem to koszty koło 300zł a niektóre sięgają 1400zł - masakra :(
  • Bosch
  • #6
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    pablos8721 wrote:
    nie jestem do końca pewien czy to jest odcinek między filtrem powietrza a przepustnicą?
    Między przepustnicą a silnikiem (kolektor ssący, podciśnienie itd.).

    pablos8721 wrote:
    Sprawdzałem na allegro ECM ale z tego co widziałem to koszty koło 300zł a niektóre sięgają 1400zł - masakra
    Słabo szukałeś. Znasz model (numer) swojego ECM?
  • #7
    pablos8721
    Level 9  
    Sprawdzę w takim razie te elementy, przyszedł mi na myśl jeszcze MAP sensor, on jest zaraz za przepustnicą , przetestuje go również zgodnie z manualem hondy.

    Jutro sprawdzę też model i numer ECM jaki posiadam w swoim samochodzie. Dzięki wielkie za pomoc :)
  • #9
    pablos8721
    Level 9  
    Dolot przetestowany plakiem. Na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach na postoju pryskałem plakiem na wszystkie połączenia przy dolocie i nic, silnik pracuje równo bez zmian więc chyba nie ma nieszczelności. Zastanawiam się jeszcze nad tym silnikiem krokowym - niby go czyściłem i testowałem - po przekręceniu na zapłon rusza się trzpień w silniku krokowym ale czy może być uszkodzony i z opóźnieniem reagować ? Podobne objawy z tego co wyczytałem ma też czujnik położenia przepustnicy, tylko nie wiem czy on aż tak często się psuje :/ MAP sensor daje prawidłowe napięcia a po odpieciu wtyczki na wolnych obrotach auto zgasło więc wygląda że MAP sprawny.

    co do ECM to mój jest 37820-PHK-G21

    HONDA CRV 97-01 2.0 147KM - brak zasilania grzałki sondy za katalizatorem
  • #10
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Plakiem też pryskałem i to nie wykryło nieszczelności, dopiero StartPilot (sprej do uruchamiania diesl'a) wdarł się w te szczeliny i usłyszałem zmianę pracy silnika.
    Nie twierdzę że masz nieszczelności, ale i nie szukałbym przyczyny w ECM.
    W mojej CR-V zauważyłem, że bardzo nie lubi pracy na "obcych" świecach zapłonowych - kupuję już tylko oryginały,
    Kable z fajkami zmieniałem kilka razy, zakupiłem nawet droższe bosch'a i te wytrzymały tylko jeden rok.
    Obecnie mam używane oryginały i działa z nimi dużo lepiej.
  • #11
    pablos8721
    Level 9  
    A w którym miejscu u Ciebie "DriveMSG " pojawiła się nieszczelność dolotu ? pamiętasz morze które to połączenie? kupię jutro ten preparat i spróbuję jeszcze raz . Ja wcześniej jeździłem wyłącznie Dieslami więc nawet nie przyszła mi na myśl zmiana świec, pierwszy raz zmieniłem po 4 latach jazdy (około 40 000 km) i to nie z powodu nierównej pracy czy jakichś problemów ale kolega mi doradził że w benzynach tak się powinno bo cewka pada później. Teraz z kolei dowiedziałem się że i kable wysokiego napięcia powinno się wymieniać co około 30 000. Ja od kupna przejechałem 60 000 km i kto wie ile już miały przejechane, jak zrobiłem test kabli spryskiwaczem to miałem oświetlenie choinkowe pod maską - masakra! Żaden z mechaników który remontował silnik nie wspomniał że może by kable sprawdzić jak auto szarpie podczas jazdy - dobrze że internet jest :)
  • #12
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    pablos8721 wrote:
    A w którym miejscu u Ciebie "DriveMSG " pojawiła się nieszczelność dolotu ?
    To było w innym modelu (Accord 1.8), wydmuchało kawałek uszczelki w kolektorze (dzielony) na obrazku nr. 15.
    HONDA CRV 97-01 2.0 147KM - brak zasilania grzałki sondy za katalizatorem

    Zacznij od początku. Sprawdź jakie masz świece i ewentualnie wymień na oryginały.
    Denso KJ16CR-L11 lub NGK ZFR6J.
  • #13
    pablos8721
    Level 9  
    Świece są nówki NGK, kable również nowe SENTECH do tego jak pisałem na początku nowa cewka - stara miała za dużą oporność uzwojenia pierwotnego , kopułka i palec zapłonowy - kopułka była już przez kogoś szlifowana i piłowana a palec zapłonowy przypalony (tylko tego modułu cewki nie jestem pewien bo jest naprawiony a nie wymieniony - choć zapewniano mnie że to nie ma wpływu na szarpanie silnika).

    Co do kolektora ssącego to sprawdzę jeszcze dokładnie dzisiaj wszystkie połączenia, głowica była oddawana do planowania i widzę że nowa uszczelka przy kolektorze ssącym bo musiał być zdemontowany więc może coś mechanik przeoczył przy skręcaniu :/

    Dodano po 12 [godziny] 33 [minuty]:

    Kupiłem spray do odpalania Diesla i efekt taki sam - nie wykryłem żadnej nieszczelności. Sprzedawca w sklepie zasugerował specjalna pianę w sprayu do sprawdzania szczelności w dolocie tylko trzeba wytworzyć ciśnienie w silniku zamiast podciśnienia które jest wytwarzane podczas normalnej pracy. Czy ktoś z Was robił taki eksperyment?
  • #15
    andrzej20001
    Level 43  
    Z tego co wiem zasilanie grzałki idzie z bezpieczników. Ecu wystawia masę.
  • #16
    pablos8721
    Level 9  
    u mnie niestety zasilanie idzie z ECM a masa idzie na bezpiecznik.

    HONDA CRV 97-01 2.0 147KM - brak zasilania grzałki sondy za katalizatorem

    HONDA CRV 97-01 2.0 147KM - brak zasilania grzałki sondy za katalizatorem

    sondy są oryginalne.
  • #17
    pablos8721
    Level 9  
    podpinałem wczoraj ze znajomym komputer do mojej CRV bo miał pożyczony na testy i wygląda na to że szczytuje parametry z obu sond poprawnie, co prawda samochód był rozgrzany więc grzałka sondy już raczej nie pracowała.

    Ciągle zastanawia mnie jednak dlaczego silnik poniżej 2 000 się dławi choć nieszczelności nie wykryłem ? Może ten czujnik położenia przepustnicy albo silnik krokowy się przywiesza ? :/
  • #19
    pablos8721
    Level 9  
    zapytam kumpla, może uda mu się jeszcze raz pożyczyć ten sprzęt na testy.

    auto aktualnie ma przebieg 210 000 choć 100% pewności nie mam

    jak można sprawdzić wypadanie zapłonów? na jakie wartości w programie zwrócić uwagę?