Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ASTRA F X16szr - wymiana silnika czy "nowe" autko?

23 Mar 2019 21:41 420 18
  • Poziom 41  
    Witam wszystkich,

    Jak w temacie przymierzam się do wymiany obecnego silnika (x16szr 1,6 8v 1 punkt z lpg 2 gen 322 tys KM) z powodu dużego brania oleju (przy przebiegu 500-600 KM na tydzień zjada ponad 0,5L). Ostatnio wymienione dla pewności (choć pewności mój mechanik nie miał że to pomoże) pierścienie, uszczelniacze i wszystkie po drodze uszczelki. W tamtym roku (maj) poszła UPG i oczywiście też były robione pierścienie oraz uszczelniacze. Od tamtego czasu bierze więcej oleju niż wcześniej (przed brał tak że dolewałem raz miesiącu co nieco a teraz dolewam raz w tygodniu musowo).

    Tak że coś mu jest nie tak - może jakaś mikropękniecie czy coś takiego? Mechanik ostatnim razem mówił że pierścienie jak nowe tylko gorzej z uszczelniaczami twarde się zrobiły. Ale wymienił wszystko dla pewności. Luz z tego co mi podał na pierścieniach 0,2mm.

    Co mu jest to to że zaczyna poddymiać (nie żeby było chmura czy coś) po rozgrzaniu i tak już zwykle trzyma jak jeżdze (na luzie to widzę bo podczas jazdy to chyba nie widoczne no ale nie jade za sobą to nie wiem). Na zimnym jest spokój - żadnego dymka ale w okolicach 80-90C zaczyna powoli dymić. Przegonienie i to konkretne niweluje dymek ale pare minut postoju i powoli wraca.

    Tak że ja już nie mam sił a mechanik jest sprawdzony - nie na tanich częsciach czy coś robione ale widocznie ten silnik ma już dość.

    W teorii gdybym miał tą asterke w złym stanie poza silnikiem to bym się nie zastanawiał ale autko poza tym braniem oleju/dymieniem chodzi i mnie wystarcza a rdza nie gryzie go tak mocno. W dodatku jak około 8 lat temu dałem za nią 5k to teraz trzeba dać tyle samo za kapke młodsze auto... więc lekki zgryz jest.

    Kompresja dziś mierzona na ciepłym to 11/11/11/11 - tak z +- 0,2 bara rozrzutu, na zimnym bylo 8/9/9/9 tak w zaokrągleniu.

    Więc mam pare opcji:
    - kupno jakieś taniego auto w okolicy 5-6 tysięcy - coś ala corsa c, fabia i tym podobne,
    - wymiana silnika z niższym przebiegiem.

    Teraz pytanie czy każdy silnik x16szr będzie pasować? Ten z astry G też czy tam brakuje jakieś łapy silnika? Widze że niektóre mają innaczej sterowany EGR?
    Pewnie jest opcja zmiany na wielopunkt ale z tego co bardzo się lekko orientowałem to jest masa zabawy.

    (ps temat też na innym forum ale licze na większy tutejszy ruch ;p ).
  • Poziom 24  
    Astra G ma inaczej łapę mocowana.Temat do ogarnięcia w stosunkowo prosty sposób.
    Kompresja u Ciebie na zimnym słaba...Powinieneś mieć co najmniej taka jak masz na ciepłym w Twoim egzemplarzu.
    I tak jak Kolega wyżej napisał-nie licz na niższy przebieg przy zakupie silnika i prawie 100% z nich "widziały" LPG wbrew zapewnieniom sprzedających.
  • Poziom 41  
    Czyli jednak inne autko - to w zasadzie ma większy sens bo kupuje i używam a przy zmianie silnik to jeszcze przekładka nie mówiąc o znalezieniu odpowiedniego silnika.

    Choć opcje z silnikiem mógłbym sobie zostawić na kiedyś w czasie wolnym dla treningu a inne auto i tak kupić i oczywiście używać.

    Pewnie tak zrobię choć troche jestem zdziwiony że takie ceny - o mało by trzeba kupić taki sam rocznik. Oczywiście ja patrze bardziej na przebieg bo rocznie ze 25/30 tys robię przy czym większośc miasto i dużo odpalań.

    Czy poza x16szr silnikiem można coś włożyć od ręki? Jakiś słabszy czy coś? Czy tylko x16szr?

    @pusty20
    czyli dobrze że zrobiłem test kompresji na zimnym bo ja nie mam pojęcia a skoro mówisz że nie powinno to odbiegać zimny/ciepły to tym bardziej trzeba szukać innego auta.

    Co do wyboru auta to warto brać corsy 1,0 czy raczej 1,2 - gdzieś mi się obiło że jedynki nie polecane/
  • Poziom 24  
    To ze nie powinno odbiegać to jedno a drugie to w swojej astrze z tym samym silnikiem na zimnym miałem po 11-12 przy przebiegu ponad 400kkm.😉.
    1.0=3 cylindry.Co prawda wymiana świec tańsza ale ani to mocy ani jazdy.😊.A kultura pracy porównywalna z kosiarka.
    1.2 juz trochę lepiej...
  • Poziom 24  
    Corsa c z silnikiem 1.0 i 1.2 to te same konstrukcje tylko tysiączka ma 1 cylinder mniej .. Jedyne problemy litrówki to szybsze zużywanie łańcucha rozrządu w stosunku do 1.2 ale jak założysz łańcuch oryginalny to nie ma tragedii .... Jeśli autko do miasta to i tysiączka spokojnie wystarczy ..
  • Poziom 41  
    O dzięki za informacje czyli raczej szukamy 1.2 silniczka - napewno by mi starczyl i 1.0 bo to faktycznie po mieście jeżdzi a nie po trasach ale można poszukać mocniejszej wersji.

    A jak tam z gazowaniem są jakieś problemy przy tych silnikach?
  • Poziom 24  
    Bez problemu gaz założysz oczywiście sekwencja ...
  • Poziom 41  
    W 2 gen już bym nie chciał się za chiny pchać - już się na niej poznałem nadmiarowo.

    Tak więc trzeba szukać corsiny 5D z przebiegiem najlepiej poniżej 200tys w okolicach 150 nawet bo u mnie przebieg to podstawa no i 5D a nie 3D których jest masa.

    Chyba nie ma innych aut jak mi się wydaje? Przynajmniej z tego co widze to cors jest najwięcej.
  • Poziom 22  
    Jeżeli w cenie 5-6 tysięcy będziesz szukał przebiegu jaki podałeś to na 100% trafisz na przekręcony egzemplarz. Sam robisz 25k rocznie, a od innych oczekujesz, że będą jeździć 5k rocznie? Trochę dziwne podejście, nie sądzisz?
  • Poziom 39  
    Zamiast corsy szukaj punto z 1,4 . Konstrukcja bliźniacza, częsci tańsze, lepsze silniki 1,2, 1,4, mniejsze przebiegi i cena, bo fiat to coś gorszego od opla.
  • Poziom 29  
    Kolega wyżej ma rację poza tym corse musisz i zalecam szukać 1.2 w najmocniejszej wersji, bo: jest poprawiona mniej pali i w miare jedzie.
    1.0 kategorycznie sobie odpuść bo: duzo pali ma problem z lancuchem z podpora walu korbowego(ulozyskowanie) padaja cewki.
    I teraz najważniejsze miałem astre 2ke z twoim silnikiem z 2 generacją lpg- najmniejsze spalanie (koszt lpg) jakie osiagnelem, zajebiscie chodzi na lpg plus caly czas odpalanie na lpg , moja czuła benzyne raz na miesiac w trasie max 50km.
    Zadna sekwencja nie bedzie oszczedniejsza, zadna corsa nie spelni twoich oczekiwan w komforcie- usiadz i przejedz się chociaz 10km po mieście - zrozumiesz drzwi dotykaja barków, kolana deski, prawa reka wisi w powietrzu.
    Jezeli podejmniesz decyzje o zmianie auta to może chociaż brzydka fabie? Tylko jaki silnik? Skodowskie do du...y, vw 1.4 2 paski rozrządu, plus dbanie o odme - chyba ze model po 2004 roku- niby cos tam poprawili, na miasto 1.9 sdi?
  • Poziom 43  
    Hehe ostatnio była u mnie megana 1,6 16V klima elektryka srebrna naprawdę ładna za 1600. Czarny MB clk ŁADNY za 6 .Po co ładować kasę ?
  • Poziom 41  
    user64 napisał:
    Jeżeli w cenie 5-6 tysięcy będziesz szukał przebiegu jaki podałeś to na 100% trafisz na przekręcony egzemplarz. Sam robisz 25k rocznie, a od innych oczekujesz, że będą jeździć 5k rocznie? Trochę dziwne podejście, nie sądzisz?

    Z jednej strony masz racje i się licze z tym przebiegami ale napewno wszystki poniżej 200tys nie są cofniete. Że ja tyle przejeżdzam to nie znaczy od razu że wszyscy tyle jeżdzą. Poza tym przebieg to jedno a drugie stan samochodu. A skoro można poszukać w miare niskiego przebiegu czyli do 200 tys to czemu nie?

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Zamiast corsy szukaj punto z 1,4 . Konstrukcja bliźniacza, częsci tańsze, lepsze silniki 1,2, 1,4, mniejsze przebiegi i cena, bo fiat to coś gorszego od opla.

    Na innym forum polecono brać Punto 2 lift. Tak więc mimo że to fiat to biore pod uwagę.
    O taniość aż mi tak nie chodzi bo jak kupuje to nie biore najtańszych do astry tylko raczej wyższą półke. Byle ceny nie były z kosmosu i z dłuższym okresem zamówienia tylko dostępne od ręki.

    kakibara napisał:
    Kolega wyżej ma rację poza tym corse musisz i zalecam szukać 1.2 w najmocniejszej wersji, bo: jest poprawiona mniej pali i w miare jedzie.
    1.0 kategorycznie sobie odpuść bo: duzo pali ma problem z lancuchem z podpora walu korbowego(ulozyskowanie) padaja cewki.
    I teraz najważniejsze miałem astre 2ke z twoim silnikiem z 2 generacją lpg- najmniejsze spalanie (koszt lpg) jakie osiagnelem, zajebiscie chodzi na lpg plus caly czas odpalanie na lpg , moja czuła benzyne raz na miesiac w trasie max 50km.
    Zadna sekwencja nie bedzie oszczedniejsza, zadna corsa nie spelni twoich oczekiwan w komforcie- usiadz i przejedz się chociaz 10km po mieście - zrozumiesz drzwi dotykaja barków, kolana deski, prawa reka wisi w powietrzu.
    Jezeli podejmniesz decyzje o zmianie auta to może chociaż brzydka fabie? Tylko jaki silnik? Skodowskie do du...y, vw 1.4 2 paski rozrządu, plus dbanie o odme - chyba ze model po 2004 roku- niby cos tam poprawili, na miasto 1.9 sdi?

    Czyli z corsą wszystko wiadomo - 1 i 1,2 to idzie spotkać a skoro to takie biedy to lepiej byłoby G astre zabrać w HB.

    Takie moje odczucice że sekwencja będzie zdrowsza dla silnika i ogólnie jednak w każdym przypadku pewniejsza niż 2 gen. W końcu to inna zasada działania. Oczywiście nie narzekam na 2gen choć jak już bym miał się przesiadać to na sekwencje.

    SIostra ma 1,3 CDTI ale 3 drzwiowa - nie mogłem narzekać ale to krótkie przejażdzki, tak samo meriva a 1,6 i na plus to że super się wsiada i wysoko siedzi w merivie. I merive tez biore pod uwagę choć tak do miasta to kapke za duża.

    Fabie też mi się podoba bo podobna z wyglądu (5D i HB) do astry, małe zgrane i pojemne auto. ALe skoro piszesz że nie bardzo to w takim razie nie będe bawić się choć ich nie ma tak dużo.

    A co z Seatem Ibizą? DObre, złe? Jak tam z częściami?

    Oczywiście biore pod uwagę benzyne bo LPG sobie dołoże.
  • Poziom 24  
    W Twoim dotychczasowym silniku na jednopunktowym wtrysku 2generacja to jedyny słuszny wybór.
    Gorzej gdybys miał 16V np.X16XEL na 2generacji (choć i takie rzeczy widziałem).

    Ibiza i Fabia to bliźniacze konstrukcje.
    Silnik 1.4 MPI do tego LPG i będzie dobrze.
    Tylko warunek jest taki sam jak zawsze:trafić na "niezmeczony" egzemplarz.
    Z częściami do większości Marek i modeli w Krakowie to raczej problemów miał nie będziesz. 😉.
  • Poziom 41  
    Oczywiście że w zasadzie tylko 2 gen LPG do mojego 1 punktowca - sekwencja to wyższa szkoła jazdy choć jest to do zrobienia.

    Dosłyszałem że fabie za dobrego silnika nie ma więć można powiedzieć że odpada wraz z ibizą.

    NO jak brać to jak najmniej zmęczonego w każdej pozycji.

    Tak patrze to zaraz trzeba będzie budżet podnieśc na 10k+ złociszy na Astre H :)

    edit
    A ktoś skojarzy dlaczego zaczyna dymić na biało (poddymiać a jak była teraz wilgotna pogoda to długo go trzymało) na ciepłym? I jak było wilgotno to długo go trzymało? Czy może być jakaś nieszczelność że pobiera powietrze (lub coś innego wraz z powietrzem) włączającego się przy 80-90C? Jakaś nieszczelność tlumika, kolektora wydechu (lub jakieś skorodowanie)? Bo rozumiem jakiś czas z wody która musi być w tłumiku ale nie z przesadą na 5 zagrzań auta. Dymi na biało jak szalony czasami a jak było sucho to powiem że w zasadzie żadnego dymka nie było widać (patrzone pare razy na dzień) a przy wilgotnej pogodzie to początkowo bardzo dużo a potem już znacznie ale mniej.

    Bo chyba nie możliwe żeby te dymy (para?) przechodziły przez filtr powietrza i przy spalaniu i katalizatorze takie parowanie było z tlumika?
  • Poziom 29  
    Odpowiedz masz w swoim pierwszym poście 0.5l oleju na 500km - i teraz jezeli jezdzisz ta astra do 3 tys obr przy przyspieszaniu i poza miastem do 110km/h - w tym przypadku nie powinno byc widocznego zuzycia oleju - jeżeli krecisz ja miedzy 3 a 5 tys obr/min wystepuje tu zwiekszone zuzycie oleju.
    Jezeli jestes spokojnym kierowca - masz zużyty silnik.
    Jeżeli obroty są czesto wysokie spróbuj na tydzien lub dwa je obniżyć
    P.s. astra a lub g w niemczech z silnikiem 1.6 kosztuje od 100euro wzwyż.
  • Poziom 41  
    Dokładnie tak się jeździ - do 3k obrotów, raczej 110 nie przekraczam bo to nie auto na wyższe prędkości jak i obroty (jak inni jeźdzą to nie mam pojęcia).

    Nie no będe szukał czegoś nowszego - ostatnio myśle nad punto 2 lift bo taki jest polecany na innym forum.
  • Poziom 27  
    Jeździ aż padnie i się przestań przejmować. Zbieraj kasę na inne a czym dłużej pojezdzisz tym więcej kasy na zbierasz. Punto 2 też ma swoje problemy a to że nowsze wcale nie powiedziane że lepsze. Silnik jak chcesz kupić to z auta na chodzie np anglika