Witam,
Od dłuższego czasu walczę z problemem błędu informującym o zwarciu do 12V w automatycznej skrzyni biegów DP0 w Renault Laguna 2 PH1
Temat opiszę w skrócie od początku
1.5 roku temu ojciec sprowadził sobie ten samochód z Niemiec z przebiegiem 98000km (autentyk potwierdzony), po miesiącu jazdy samochodem skrzynia zaczęła mocno szarpać, wyrzucać na 3 bieg wręcz z hukiem. Samochód oddany do serwisu ASB gdzie zostały wymienione elektrozawory EVM oraz EVLU + wymiana oleju. Wszystko jeździło cacy przez miesiąc kiedy znów zaczęły pojawiać się błędy, samochód znów pojechał do tego samego serwisu z reklamacją, gdzie zostały sprawdzone i przeczyszczone wszystkie złącza skrzyni. O dziwo przez kolejny miesiąc znów jeździła cacy gdzie znów pojawił się problem...
Odkupiłem od ojca samochód... Gdy pojawia się błąd informujący o sprawdzeniu skrzyni... zostaje zrzucony bieg niżej na hydrauliczny, gdzie skrzynia w zakresie 1-3 bieg działa poprawnie, po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu błędu brak i skrzynia znów działa poprawnie
Na DDT2000 oraz TEXA w pamięci błędy informujące o zwarciu do 12V
Przejrzałem dokładnie wiązkę idącą do kasety hydraulicznej (rozebrane wtyczki - zdjęta izolacja - sprawdzone złącza) gdzie wszystko jest OK
Podmieniłem sterownik skrzyni (identyczne oznaczenie) i problem ten sam
Po przeglądaniu wiązki problem zniknął na jakiś czas gdzie myślałem ze coś ruszyłem i jest cacy do puki nie uruchomiłem klimatyzacji
Po uruchomieniu klimatyzacji zaczęła tymi błędami sypać jak szalona że na odcinku 50km chyba 8x wywaliła błąd - już nawet z wyłączoną klimatyzacją
W serwisówkach tej skrzyni również znalazłem numery błędów dotyczące powiązania z klimatyzacją
Niestety nie dysponuję CLIPem żeby móc dokładnie odczytać numer błędu, DDT2000 nic sensownego nie pokazuje, Delphi błąd nieokreślony, TEXA numer błędu z kosmosu P3ACC
Przerabiał ktoś taki problem?
Dziś jeszcze zrobię cały przegląd instalacji również wiązki klimatyzacji choć po wstępnych oględzinach wszystko wygląda OK

Od dłuższego czasu walczę z problemem błędu informującym o zwarciu do 12V w automatycznej skrzyni biegów DP0 w Renault Laguna 2 PH1
Temat opiszę w skrócie od początku
1.5 roku temu ojciec sprowadził sobie ten samochód z Niemiec z przebiegiem 98000km (autentyk potwierdzony), po miesiącu jazdy samochodem skrzynia zaczęła mocno szarpać, wyrzucać na 3 bieg wręcz z hukiem. Samochód oddany do serwisu ASB gdzie zostały wymienione elektrozawory EVM oraz EVLU + wymiana oleju. Wszystko jeździło cacy przez miesiąc kiedy znów zaczęły pojawiać się błędy, samochód znów pojechał do tego samego serwisu z reklamacją, gdzie zostały sprawdzone i przeczyszczone wszystkie złącza skrzyni. O dziwo przez kolejny miesiąc znów jeździła cacy gdzie znów pojawił się problem...
Odkupiłem od ojca samochód... Gdy pojawia się błąd informujący o sprawdzeniu skrzyni... zostaje zrzucony bieg niżej na hydrauliczny, gdzie skrzynia w zakresie 1-3 bieg działa poprawnie, po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu błędu brak i skrzynia znów działa poprawnie
Na DDT2000 oraz TEXA w pamięci błędy informujące o zwarciu do 12V
Przejrzałem dokładnie wiązkę idącą do kasety hydraulicznej (rozebrane wtyczki - zdjęta izolacja - sprawdzone złącza) gdzie wszystko jest OK
Podmieniłem sterownik skrzyni (identyczne oznaczenie) i problem ten sam
Po przeglądaniu wiązki problem zniknął na jakiś czas gdzie myślałem ze coś ruszyłem i jest cacy do puki nie uruchomiłem klimatyzacji
Po uruchomieniu klimatyzacji zaczęła tymi błędami sypać jak szalona że na odcinku 50km chyba 8x wywaliła błąd - już nawet z wyłączoną klimatyzacją
W serwisówkach tej skrzyni również znalazłem numery błędów dotyczące powiązania z klimatyzacją
Niestety nie dysponuję CLIPem żeby móc dokładnie odczytać numer błędu, DDT2000 nic sensownego nie pokazuje, Delphi błąd nieokreślony, TEXA numer błędu z kosmosu P3ACC
Przerabiał ktoś taki problem?
Dziś jeszcze zrobię cały przegląd instalacji również wiązki klimatyzacji choć po wstępnych oględzinach wszystko wygląda OK
