Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 1.4 TDI 2002 - Jak samodzielnie wymienić rozrząd?

24 Mar 2019 13:44 585 31
  • Poziom 30  
    Witam serdecznie, od jakiegoś czasu przyglądam się różnym filmikom jak samodzielnie wymienić rozrząd.
    Zastanawiam się nad swoją Polówkę czy zrobić to samemu czy odwiedzić mechanika.
    Chciałbym zapytać czy do takiej wymiany potrzebny kanał? Na co zwrócić uwagę? Jakiej firmy wybrać dany rozrząd itd.

    Dziękuję za cenne wskazówki :-)

    Pozdrawiam
  • Poziom 34  
    Jak nigdy tego nie robiłeś -odpuść zleć to mechanikowi.
  • Poziom 30  
    Nigdy nie robiłem ale widzę że nie problem samemu wymienić.
    Może ktoś doradzi jak to robi u siebie?
  • Poziom 34  
    sebaele22 napisał:
    Może ktoś doradzi jak to robi u siebie?

    Przede wszystkim dokładność oraz spokój.
    Najlepszy jest podnośnik - samochód na łapy i w górę. Pięknie się wtedy robi.
    Natomiast kanał to minimum do rozrządu.
    U Ciebie sprawa wymiany to nic trudnego - musisz ogólnie podeprzeć silnik, odkręcić łapę trzymającą silnik, poluzować koło pasowe wału. Ogólnie warto zanim pasek ściągniesz ustawić go na znaki i parę razy zakręcić wałem.

    Dorzucam instrukcję wymiany rozrządu do silnika 1.4 TDI AMF/BAY.
  • Poziom 30  
    Dzięki piachu :-).
    Kanału nie posiadam jedynie lewarek.
    Czy silnik muszę delikatnie podnieść podkładając lewarek pod miskę olejową tak aby zdjąć łapę?
  • Poziom 34  
    sebaele22 napisał:
    Czy silnik muszę delikatnie podnieść podkładając lewarek pod miskę olejową tak aby zdjąć łapę?

    Musisz podeprzeć silnik na misce olejowej za pomocą lewarka (podłóż kawałek grubej gumy bądź deseczki pod miskę), bo kiedy odkręcisz łapę to silnik spadnie w dół. Nie muszę przypominać, o pewnym zablokowaniu samochodu, aby się nie przetoczył ani do przodu bądź do tyłu.
  • Poziom 30  
    Ręczny i do tego coś pod koła :-).
    Czy podczas takiej wymiany musi być na luzie czy może być na biegu?
  • Poziom 38  
    Oczywiście blokadę wału posiadasz, bo górę bolcem zablokujesz. Jak ustawisz koło pasowe rozrządu? Pewnie na mazaka to będziesz robić, ale potem nie nażekaj, że coś nie tak chodzi. Kiedy się nauczycie, że przy takich naprawach potrzebny jest sprzęt i wiedza, YT to nie wszystko, tam wszystko pięknie wygląda.
  • Poziom 30  
    pioart a po co mi blokada wału skoro powinno być zaznaczone na wale jak i na obudowie prawda? I czy każdy mechanik coś takiego posiada? Zapewne nie :-)
  • Poziom 38  
    sebaele22 napisał:
    pioart a po co mi blokada wału skoro powinno być zaznaczone na wale jak i na obudowie prawda? I czy każdy mechanik coś takiego posiada? Zapewne nie

    A te pierdoły to sam wymyślasz czy gdzieś o tym wyczytałeś?
    VW Polo 1.4 TDI 2002 - Jak samodzielnie wymienić rozrząd?
    Jak robi to blokady posiada.
  • Poziom 30  
    Jak posiada to dlaczego na kołach widnieją mazy markerem :-)?
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Panowie, blokadę dolną wału można pożyczyć/kupić bez najmniejszego problemu.
    Jeżeli mechanik używa markera to są dwie opcje:
    1. Zaznaczył swoje znaki i według nich ustawiał (według starego paska)
    2. Chciał potwierdzić ustawienie rozrządu według tego co zrobił zgodnie z producentem jednak analizując poprzedników.
    Te dwie cechy się trochę nakładają na siebie, jednak włożyłem swój wkład w ten temat i załączyłem instrukcje wymiany rozrządu dla 1.4 TDI.

    Już prościej się nie da, i uważam że osoba posiadająca chęci, czas, trochę zaangażowania wymieni pasek, rolki i odpowiednio wszystko ustawi.
    Świetnie, że autor tematu chociaż obejrzał jakieś filmiki na popularnym serwisie - chociaż wie jak działa ten system, i z pomocą poradnika który dołączyłem da sobie radę.

    Szanujmy my użytkownicy forum tych co chcą zrobić coś sami, wykazują chęci do nauki. Bo nie musimy do takich osób (jak autor tego wątku) pisać czy sprawdził bezpieczniki. Właśnie dlatego popieram kolegę, gdyż się zapytał jak człowiek z pełną kulturą, odpowiednim zachowaniem i z szacunkiem dla każdego z elektroda.pl

    Dodano po 4 [minuty]:

    pioart napisał:
    A te pierdoły to sam wymyślasz czy gdzieś o tym wyczytałeś?
    Jak robi to blokady posiada.

    Popieram Cię w tejże blokadzie, bo wał musi być zablokowany podczas naciągania paska rozrządu.
  • Moderator Samochody
    sebaele22 napisał:
    czy każdy mechanik coś takiego posiada?

    Każdy. Jak nie ma podstawowych narzędzi to nie ma prawa nazywać siebie mechanikiem.
  • Poziom 30  
    Dzięki w takim razie zakupie odpowiednie blokady :-).
    Ciągle zastanawiam sie jak z ustawieniem koła rozrządu, ok blikuję je w odpowiednim otworze oraz ustawiam na znakach.
    Śruby na kole w otworach fasolkowych powiedzmy że są ustawione bardziej na środku, a gdy zostanie wszystko ponownie złożone i okaże się że śruby na fasolkach są bardziej z lewej lub prawej strony to co wtedy?
  • Poziom 42  
    sebaele22 napisał:
    a gdy zostanie wszystko ponownie złożone i okaże się że śruby na fasolkach są bardziej z lewej lub prawej strony to co wtedy?

    Mają się mieścić w zakresie fasolek i tyle. A jak chcesz żeby g*** glanc miało to składasz tak aby koło wobec śrub było lekko w prawo, wtedy po napięciu śruby wyjdą mniejwięcej po środku.

    sebaele22 napisał:
    dlaczego na kołach widnieją mazy markerem

    Dwie, trzy wymiany na marker i później prze sprawdzaniu blokada nie pasuje o ząb, półtora. Bo każda taka markerowa wymiana powiela błąd rozciągnięcia paska.
  • Poziom 30  
    Dziś odwiedziłem mechanika aby sprawdził samochód.
    Przy okazji zapytałem jaki koszt wymiany rozrządu.
    Sam rozrząd w granicach 700-800zł plus wymiana jakieś 400zł.
    Mechanik dostając dowód rejestracyjny stwierdził że rozrząd jest na 2 paskach, 2 napinaczach i 2 rolkach...
  • Moderator Samochody
    No to ciekawie to musi jeździć z 2.5 TDI...
  • Poziom 30  
    A no ciekawe :-).
    Tylko skąd miał takie informacje?
    Sam zgłupiałem jak tylko usłyszałem jaki ma być rozrząd, a przed wizytą u mechanika sporo czytałem o danym rozrządzie do VW Polo 1.4 TDI.
  • Poziom 25  
    ROZRZĄD POMPA WODY VW POLO 1.4 TDI AMF CT1028K5 . Drogo , ale np. taki zestaw kosztuje ok. 7stówek.
    sebaele22 napisał:
    A no ciekawe .
    Tylko skąd miał takie informacje?
    Powinien mieć z VIN, albo z wlepki, a skąd miał (dwa paski)??? . Podaj kod silnika . Wysłałem na PW adres sklepu z "rozrządami".
  • Poziom 30  
    Gdzie znajdę kod silnika?
    Z tego co mi się wydaje to aktualnie mam rozrząd z napinaczem hydraulicznym.
    Zrobiłem zdjęcie po zdjęciu górnej pokrywy:

    VW Polo 1.4 TDI 2002 - Jak samodzielnie wymienić rozrząd?
  • Poziom 43  
    sebaele22 napisał:
    Mechanik dostając dowód rejestracyjny stwierdził że rozrząd jest na 2 paskach, 2 napinaczach i 2 rolkach
    .? kpl rozrząd z pompą ok .700
  • Poziom 30  
    Czyli mam rozumieć że muszę szukać rozrządu z napinaczem hydraulicznym? Czy można zmienić na mechaniczny?
  • Poziom 25  
    sebaele22 napisał:
    Gdzie znajdę kod silnika?
    Szukaj "wlepki " z danymi , kod silnika jest trzyliterowy. Gdzie ? . Wnęka koła zapasowego , pod maską , na słupkach , Google - " gdzie znajdę dane takiego auta'. "? kpl rozrząd z pompą ok .700" to jest Conti. Gorzej jak "pan mechanik" policzy 800 + 400 , i zamontuje " Max GEAR yvera". :D :cry:
  • Poziom 30  
    Dzięki będę szukał.
    Jeszcze pytanko w sprawie tego rozrządu, czy rozrząd musi być z napinaczem hydraulicznym czy może być z mechanicznym?
  • Poziom 43  
    Ma być dedykowany do silnika,poszukaj kodu. Klamoty bierz z górnej półki na zasadzie załóż i zapomnij na 100tkm
  • Poziom 30  
    Z tego co zauważyłem to są i z takim i z takimi napinaczami więc już sam nie wiem jakiego rozrządu szukać :-(
  • Poziom 43  
    To załóz to co masz w silniku ,proste.
  • Poziom 30  
    Kod silnika to BAY.
    Szukając po kodzie nie znajduje mi takiego rozrządu jaki aktualnie posiadam.
  • Poziom 38  
    INA 530 0090 10 , zestaw bez pompy, dokupić można osobno, są też tańsze bez napinacza hydraulicznego, ale nie ma co oszczędzać.