Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Honda CRV I 2.0 gaz - falujące obroty na zimnym silniku

kamio3 24 Mar 2019 17:17 6408 16
  • #1
    kamio3
    Level 2  
    Witam, jestem właścicielem Hondy CRV I silnik 2.0 z zamontowaną instalacją gazową. Samochód podczas odpalania ma straszne wahania obrotów, a po lekkim dodaniu gazu zostaje przyduszony i gaśnie. Tak dzieje się do momentu zagrzania silnika. Wędrowałem już po różnych mechanikach, elektrykach i gazownikach. Różne diagnozy. Jestem już bezradny 🙄 proszę o pomoc. Pozdrawiam

    Dodano po 2 [godziny] 20 [minuty]:

    Zostało już wymienione:
    -swiece
    -kable
    -silniczek krokowy
    -czyszczona przepustnica
  • #2
    adamjur1
    Level 41  
    Rozumiem że te objawy są na gazie..
    A może masz w sterowniku gazu ustawione zbyt szybkie przechodzenie na gaz, przy za niskiej temperaturze czynnika chłodzącego ( który ogrzewa parownik )?
    Pozdr. J.
  • #3
    kamio3
    Level 2  
    Niestety dzieje się tak na benzynie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeszcze myślałem że może to być jakis czujnik, ale już sam nie wiem. Pozdrawiam 🙂
  • #4
    adamjur1
    Level 41  
    Ale tylko na benzynie ?
    Pozdr. J.
  • #5
    maiami
    Level 23  
    Może przez źle ustawioną instalację LPG rozjechała się mapa PB i podczas rozgrzewania silnika skład mieszanki się nie zgadza stąd to falowanie
  • #6
    Manipulant5
    Level 14  
    Witam, proponuję sprawdzić wtryski gazu, być może któryś przepuszcza gaz na benzynie,
    miałem tak w mercedesie, mechanicy walczyli z tym prawie pół roku okazało się że przepuszczał jeden wtrysk.
  • #7
    adamjur1
    Level 41  
    Przepuszczał wtysk ? To radość , ze jeszcze nie rozerwało kolektora czy silnika, i pokrywa sinika jest na miejscu...
    JA miałem sytuację odwrotną- przy zakładaniu gazu w dużej autoryzowanej stacji autogazu, monterzy uszkodzili jeden wtrysk benzyny, musieli je odłączyć w czasie montażu listwy wtryskowej gazu i wkładając wtyczki ułamali jeden gniezdnik na wtrysku. Początkowo przerywał, potem umarł kompletnie, a komputer pojazdu ( Renault Espace 4 2,0T) sygnalizował niewłaściwy skład spalin. Oczywiście 300 km od domu. Na szczęście na gazie jechał i trzeba było tylko rozgrzać do chwili przejścia na gaz.
    Też do sprawdzenia W Hondzie.
    Pozdr. J.
  • #8
    Manipulant5
    Level 14  
    Nie rozerwało kolektora, ani nawet pokrywy silnika, natomiast po wymianie wtrysku pali bez problemu (przed wymianą problem z odpaleniem, i falowanie obrotów do momentu przełączenia
    na gaz) nie jestem mechanikiem, próbuję tylko podpowiedzieć koledze co może być przyczyną
    takiego zachowania silnika.
  • #9
    adamjur1
    Level 41  
    No to ogólnie szczęśliwa sytuacja ( kiedyś jeszcze na jedno punktowych mieszalnikowych instalacjach gazowych były takie przypadki, mi w passacie podniosło pokrywę,, :D )
    Objawy wskazują na obie możliwości....
    Pozdr. J.
  • #10
    maiami
    Level 23  
    adamjur1 wrote:
    monterzy uszkodzili jeden wtrysk benzyny, musieli je odłączyć w czasie montażu listwy wtryskowej gazu i wkładając wtyczki ułamali jeden gniezdnik na wtrysku.

    w tych silnikach to norma, jest tam tak ciepło że plastik na wtyczce wtryskiwacza PB często pęka nawet nie mając założonej instalacji LPG
  • #11
    Manipulant5
    Level 14  
    Witam koledzy ja pisałem o instalacji sekwencyjnej, po prostu było tak że czasami wtrysk gazu
    przepuszczał i gaz dostawał się do silnika razem z benzyną, z tym że nie było to cały czas, po prostu czasem się zawiesił i właśnie wtedy był problem z uruchomieniem i obrotami, w związku z tym że nie działo się to bez przerwy był problem z wykryciem usterki, dopiero po kilku miesiącach
    gazownik wykrył problem dlatego napisałem koledze żeby może jeszcze w tym kierunku pójść, pozdrawiam.
  • #12
    adamjur1
    Level 41  
    Kolego Maiami - tylko monterzy nic mi nie powiedzieli ( nie wiedzieli ?) i tak mnie wypuścili na wczasy 1300 km..
    Oczywiście nie poczuwali się winy i na własny koszt musiałem wymieć wszystkie cztery wtryski..
    dalej możemy ponarzekać na PW bo nie to jest tematem postu..
    Pozdr. J.
  • Helpful post
    #13
    maiami
    Level 23  
    Czy w tym silniku nie powinno się regulować luzów zaworowych?
  • #14
    drewno33
    Level 6  
    kamio3 wrote:
    Witam, jestem właścicielem Hondy CRV I silnik 2.0 z zamontowaną instalacją gazową. Samochód podczas odpalania ma straszne wahania obrotów, a po lekkim dodaniu gazu zostaje przyduszony i gaśnie. Tak dzieje się do momentu zagrzania silnika. Wędrowałem już po różnych mechanikach, elektrykach i gazownikach. Różne diagnozy. Jestem już bezradny 🙄 proszę o pomoc. Pozdrawiam

    Dodano po 2 [godziny] 20 [minuty]:

    Zostało już wymienione:
    -swiece
    -kable
    -silniczek krokowy
    -czyszczona przepustnica


    Czym zasilasz komputer?
  • #15
    kamio3
    Level 2  
    Czym zasilasz komputer?[/quote]

    Niestety nie do końca rozumiem...
    Na dzień dzisiejszy samochód pozostawił u elektryka, w sobotę będę wiedział więcej. Słyszałem również o podobnych problemach i była to wina cewki.
  • #16
    maiami
    Level 23  
    kamio3 wrote:
    Słyszałem również o podobnych problemach i była to wina cewki.


    Cewka zapłonowa i falowanie obrotów i brak wypadania zapłonów, nie słyszałem o takim przypadku. Daj znać co elektryk zdiagnozuje.
  • #17
    kamio3
    Level 2  
    Okazało się rozwiązanie bardzo proste. Wystarczyła regulacja zaworów. Samochód wrócił do dawnego stanu