Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W124 świeci ABS

09 Wrz 2005 23:26 25395 31
  • Poziom 15  
    Witam. Mam problem z mercedesem W124. Auto jest z 1993r. , silnik 300D. Dałem autko do mechanika na generalny remont zawieszenia. Później jeszcze auto pojechało do lakeirnika na drobne poprawki. Problem w tym że jak oddawałem autko, to na desce nic nie świeciło a teraz jak go odebrałem to świeci ABS. Mechanik twierdzi że jak jechał autkiem do lakiernika po remoncie zawieszena to nic nie świeciło. Nie wiem jak się zabrać za sprawdzenie tego układu, bo podobno jest niediagnozowalny przez kompa. Pomóżcie proszę od czego zacząć i co sprawdzać. Mechanik twierdzi że wszystkie kable są powpinane na swoje miejsce. Za wszystkie sugestie z góry dziękuje i pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    A TO PRZYPADKIEM NIE ZNACZY ŻE MASZ ZJECHANY KLOCEK HAMULCOWY??????, JA BYM SPRAWDZIŁ OD KLOCKÓW
  • Poziom 12  
    witaj
    mówisz że mechanik robił Ci zawieszenie podejrzewam że na podniesionym samochodzie ktoś uruchomił silnik nie wciskając pedału hamulca i po ptakach ABS "zgłupiał" jeśli tak było to tylko serwis jest Ci to w stanie odblokować
  • Poziom 15  
    co do klocków to są nowe, wymienione razem z tarczami, ale kontrolka od klocków jest osobno i się nie swieci. Swieci się tylko ABS. Co do sugestii z podniesionym autem, to raczej nie miało to miejsca, ale nie rozumiem dlaczego taki przypadek miałby zalokować ABS. Jest to stary system i myślę że jego elektronika nie jest aż tak rozbudowana, tym bardziej że podobno system nie jest diagnozowalny przez komputer.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    Czujnik ABS-u. A mechanik szuja i oszust.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 15  
    Bardzo dziękuję za konkretne sugestie. Jutro sprawdzę czujniki i dam znać jaki efekt. Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    a kontrolka zapala się po przekręceniu zapłonu czy dopiero w trakcie jazdy


    często padał czujnik w moście - jest 1




    poz.piotr
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Kontrolka po przekręceniu stacyjki zapala się zawsze, a czujniki w moście nie padały prawie nigdy. (chyba że się zahaczy kablem o coś leżącego na drodze, albo ktoś się nad nim "znęca")
    Dlaczego nie piszesz kiedy się zapala? To jest szalenie istotne dla diagnozy!
    -zaraz po uruchomieniu silnika
    -po przejechaniu paru metrów
    -po przejechaniu dłuższego odcinka
    -po przekroczeniu określonej prędkości (np. 120km/h)
    Każdy z tych przypadków świadczy w tym układzie o innej, prawdopodobnej przyczynie!
    przyp. pierwszy-najczęściej brak zasilania (bezpiecznik w srebrnym przekaźniku za akumulatorem) lub usterka sterownika (sama z siebie nie powstaje prawie nigdy)
    przyp. drugi- nie wpięty czujnik (lub "całkowita" przerwa w obwodzie czujnika)
    przyp. trzeci-przełamany kabel (od czasu do czasu "iskrzy" przy przełamywaniu)
    przyp. czwarty-opony o nierównym rozmiarze

    Jeżeli problem nie zostanie rozwiązany do wtorku, to do ew. dalszych niejasności ustosunkuję się po tym terminie (wyjazd):cry:
    Pzdr.
  • Poziom 21  
    może nie padały ale to dziwne bo robiłem takich kilka sztuk- 1- luzy na moście były takie że obcinało czujnik
    2- w moście było tyle opiłków że czujnik nie widział niczego

    a wracając do kontrolki to napisałem czy kontrolka pali się i nie gaśnie po odpaleniu auta , czy gaśnie i zapala sie w trakcie jazdy
    może żle to zrozumiałeś




    poz.piotr
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    witam
    1.Sprawdz czujniki omomierzem wartość ok 1 kohm.
    2. Wyjmij srebrny przekażnik zza akumulatora i :bezpiecznik 10A padl,"zimne luty" w środku lub dioda zabezpieczająca,można go spokojnie rozebrać potem usczelnić silikonem
    3. czujniki są 3 po jednym na kole z przodu i 1 na moście
    pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Witam. Dziękuję za zainteresowanie. Czujniki już sprawdziłem, są dobre. Kontrolka zapala się zaraz po przekręceniu kluczyka i cały czas świeci. Spróbuję jeszcze odnaleźć ten srebrny przekaźnik i obejrzę go. Pozdrawiam

    Dodano po 40 [minuty]:

    Problem został rozwiązany. Padł bezpiecznik na magicznym srebrnym przekaźniku. Bardzo wszystkim dziękuję za pomoc, w szczególności niskie ukłony w stronę greeiego i andrzeja 20001. Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    W TYLNYM MOSCIE JEST CZUJNIK OD ABS-u MOZLIWE JEST PRZERWANIE LUB ZALAMANIE TEGO PRZEWODU TEN SAM PROBLEM MIALEM TYLKO ZE NA DOLACH SIE KONTROLKA WŁĄCZAŁA.WARTO SPRAWDZIC CZUJNIKI PO LEWEJ I PRAWEJ W PRZEDNICH KOŁACH
  • spec od auto-elektro
    nie wyciagaj postów sprzed roku i niepisz z capslokiem
  • Poziom 1  
    Przepraszam ze wyciagam na nowo ten temat ale mam problem jesli chodzi o ABS a mianowicie na samym poczatku mialem te same objawty co wyzyej wymienione ale zanim trafilem na to forum i przeczytalem o waszych radach na ten temat samochod oddalem do "mechanika" ktory stwierdzil ze nic nie byl wstanie zrobic i obecnie kontrolka nieswieci sie nawet po przekreceniu stacyjki (zarowka jest dobra) oczywiscie ABS nie dziala. Ponadto w momencie kiedy zapalila sie i swiecila kontrolka ABS przestal mi dzialac obrotomierz jak ma to sie jedno z drugim?? jesli moglby ktos powrocic do tego tematu i udzielic mi cennych rad bylbym bardzo wdzieczny
  • Spec od Mercedesów
    Nie napisałeś, czy chodzi o diesela (chyba tak)
    Otóż srebrny przekaźnik zasila sterownik ABS i obrotomierz - pewnie to jego wina lub bezpiecznika na nim.
    A czemu teraz nic nie świeci? - NIE WIEM...
    Trudno powiedzieć, co namieszał mechanik. Pewnie kopał przy pompie ABS-u (stamtąd wychodzi sygnał do kontrolki)

    P.S.: w wyciąganiu starych postów nie widzę nic złego: przynajmniej cały temat jest "w kupie":D
  • Poziom 1  
    witam mam ten sam problem ale bezpiecznik jest ok. zapewne poszedł przekaznik wiecie moze ile takie cos będzie kosztowac i czy da sie to wogole kupic?? i czy pasuje od innych typow silników?? ja ma 300 D 92r.
  • Poziom 12  
    Panowie nie chcę zakładać nowgo tematu ale mam problem własnie z ABS i Obrotomierzem.
    Mam srebrny przekaźnik o nr 2015403745 z woma bezpiecznikami10A
    i niestety jeden cały czas pali zaraz po włożeniu.
    Naprowadzicie mnie na przyczynę palenia bezpiecznika , bo nie chcę wydawać 100 zł na używany, a może tanim kosztem da się go naprawić.
    Połączenia lutownicze poprawione i to samo.
  • Spec od Mercedesów
    Przecież budowa tego przekaźnika jest prosta jak budowa cepa - do tego na obudowie jest schemat. Bardzo początkujący elektronik mając multimetr jest w stanie w dwie minuty te trzy- cztery elementy składowe sprawdzić. W środku przekaźnika jest jedna (czasami dwie) diody Zenera które powodują spalenie bezpiecznika w przypadku odwrotnego podłączenia akumulatora lub w momencie nadmiernego wzrostu napięcia w instalacji pojazdu. Jeżeli taka dioda ulegnie uszkodzeniu (konkretnie - ma zwarcie) to będzie właśnie przepalać bezpiecznik. Taką diodę można wtedy „wyciąć” i przekaźnik będzie działać, trzeba mieć jednak świadomość, że jego działanie zabezpieczające jest w tej sytuacji odłączone. Druga możliwa przyczyna (i to też musisz brać pod uwagę) to zwarcie na którymś z odbiorników lub w instalacji elektrycznej.
  • Poziom 12  
    Dziękuję Gerri za trop jadę kupić diodę zenera wymienię i zobaczę co dalej.
  • Spec od Mercedesów
    Najpierw trzeba sprawdzić - a nie zaraz do sklepu. Poza tym diody są różne. Tak jak oporniki. Ta akurat jest dużej mocy i bardzo wątpię żebyś taką trafił w sklepie.
  • Poziom 12  
    Gerri mówimy o tej diodzie dużej okrągłej co jest w aluminiowym radiatorze??
    ba tą małą o symbolu N4007 wymieniłem i nic.
  • Spec od Mercedesów
    Ta mała to prostownicza - ona się nie psuje. Zenerka to ta duża. Mówiłem: najpierw sprawdzić, a potem wymieniać. A jak przekaźnik jest dobry? Nawymieniasz się i dalej będziesz w punkcie wyjścia.
  • Poziom 12  
    Gerii wiem, że Dla Ciebie to pestka ale czy nakierowałbyś mnie jak sprawdzić ten przekaźnik ??
    Czy srebrny przekaźnik musi być włączony do instalacji czy na stole sprawdzić.
    Wiem, że 30 + z akumulatora
    15 + po stacyjce
    31 to masa ??
    Mam jeszcze styki pomocnicze rozumiem, że na przekaźnik ?? 87E, 30a, 87L
    Gerii czy podpowiedziłbym jak to dioda musi być założona nowa z tego co mogę odczytać to na mojej diodzie jest napis
    005
    677
  • Poziom 12  
    jaka ta dioda ma być wymieniona w tym przekaźniku macie jakiś symbol ??
  • Poziom 12  
    PREDAT napisał:
    Można wlutować np. 5KP15A

    a jak ją wlutować bo starą miałem na jedną nóżkę i wciskana jest w radiator ??
  • Spec od Mercedesów
    Posw580 napisał:
    czy nakierowałbyś mnie jak sprawdzić ten przekaźnik ??

    Konstrukcja tego przekaźnika jest beznadziejnie prosta i zrozumienie zasady jego działania nie powinno stwarzać problemu nawet dla początkującego elektronika - tym bardziej, że jego schemat jest na obudowie. Kiedy zrozumiesz jak działa, to zobaczysz jak proste jest jego sprawdzenie. Na razie widzę, że wymieniasz na pałę co się da, a to nie jest najlepszy kierunek diagnozy.
    Posw580 napisał:
    Czy srebrny przekaźnik musi być włączony do instalacji czy na stole sprawdzić.
    Wiem, że 30 + z akumulatora
    15 + po stacyjce
    31 to masa ??
    Mam jeszcze styki pomocnicze rozumiem, że na przekaźnik ?? 87E, 30a, 87L

    Tak - przekaźnik można bez najmniejszego problemu sprawdzić na stole.
    Styki przyporządkowałeś prawidłowo.
  • Poziom 12  
    Gerii mam na 100%uszkodzoną diodę tą dużą tylko czym ja zastąpić jakiś symbol. Po opisach widzę że są to diody prostownice stosowane w alternatorach
  • Spec od Mercedesów
    To nie jest dioda prostownicza. To jest tzw. "dioda Zenera" o dużej mocy. Taka dioda zabezpiecza elektronikę w aucie przy nadmiernym wzroście napięcia w instalacji. Przy ok. 18 woltach zaczyna ona przewodzić, co powoduje spalenie bezpiecznika i odłaczenie elektroniki od zasilania. Drugie działanie tej diody: przy odwrotnym podłączeniu akumulatora działa jak zwykła i zaczyna przewodzić czego efektem jest również spalenie bezpiecznika i odłączenie elektroniki.