Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Opel Astra G 1.6 8v 55KW X16SZR Obroty check engine temperatura

ozyrys78 25 Mar 2019 01:09 3324 6
  • #1
    ozyrys78
    Level 5  
    Witam mam problem ze swoim autkiem jakim jest Opel Astra G 1.6 8v 55KW X16SZR Benzyna 1999r.
    Spadki obrotów na biegu jałowym od 20 do 50 szarpanie podczas ruszania lub jazdy na 1-2 biegu bez gazu losowo czasem jest ok czasem szarpie łapanie muła od ok 1600 do 2200 mimo rosnących obrotów auto nie przyśpiesza dynamicznie w losowych momentach. Częste chodzenie wentylatora nawet po wyjętym kluczyku ponowny zapłon wyłącza go temperatura sięga do 88-92 stopnie powyżej 92 wentylator. Podczas jazdy ok 140km/h zapalił się check engine przy 120 zgasł ponowne 140 zapalił się przy 110 zgasł następnie 90km/h świeci jakiś czas i zgasł od tamtej pory cisza. Zdarzają się falowania obrotów góra dól od 700 do 1300 wystarczy lekko raz dodać gazu i wraca do normy. Nowe świece zapłonowe przewody WN sprawne nowe filtry EGR zaślepiony nowy krokowiec nowy termostat nowy czujnik temperatury nowy płyn chłodniczy (wcześniej płukanka) nowy olej nie dymi nie kopci nie cieknie masła brak bagnet korek zbiorniczek wyr. chłodniczy olej. Jechałem 170km nic wracałem to po 140km zaczęły się akcje z check engine wcześniej jeździłem po serwisach z tymi spadkami obrotów 20-50 nikt nic nie wie komputer nie raz wpinany jak widzicie połowa auta wymienione i nic. Nowy wydech środkowy i końcowy przewód podcienienia bo walnął owego czasu i miałem falujące obroty i check także to nie to. Nowy alternator ładowanie wszystko ok. 6 serwisów i nikt nie wiedział co to. Może teraz to z tym check engine przy wyższych prędkościach coś wam da? bo dość mam jeżdżenia po serwisach jak jechałem w 1 stronę max 90km/h wracałem to 80-140km/h. także pewnie dlatego jakoś wywołałem błąd. Auto odpala na cyk w zimie też nie miałem problemu dość szybko się nagrzewa na ssaniu z obrotami jest dużo lepiej niż na jałowych bo te spadki są nonstop nie ma sytuacji żeby nie było tego. Nowe poduszki skrzyni biegów.Żadnych dziwnych dźwięków spod maski. Na 1 biegu jak mu się da w d spokojnie potrafi zmielić kołami. Bywały sytuacje że auto samo dodawało gazu do 5tys obr a nawet prawie do odciny zawsze przy wciśniętym sprzągle to mi się działo kiedy chciałem zmienić bieg na 2. HELP! :)
    aha byłem nawet u podobno speca opla wpiął kompa pobawił się 30 minut powiedział że wgrał nową mapę bo tamta była stara 0 efektu poprawy oprócz ciut ciut więcej mocy myślałem że może ECU jeb... jest i z nim zagadałem ale gościu powiedział że jakby komputer był walnięty to on by już to widział nie wiem nie znam się może ma jakiś bajer diagnostyczny ba nawet zrobiłem rundkę z wpiętym jego kompem też nic nie wyszło. Sonda pracuje przed zaślepieniem EGR było to samo po zaślepieniu jakieś 10% mocy więcej było ale co ciekawe był świst podczas przyspieszania śmiałem się że dostałem turbo w gratisie :P a po 2 tygodniach zniknął nie wiem nie znam się... przepustnica też była czyszczona była podobno zasyfiona i też ch to dało. Od dłuższego czasu myślałem czytałem masę wątków na różnych forach i jeden gość miał podobne objawy połowa tego co ja mam on tez powymieniał to co ja polowe wymienionych elementów i sam wymienił TPS i pomogło obczaiłem w necie co to ekesz to jest jak typowy Januszek poczytałem po paczyłem i wpadłem na pomysł że może to taka pierdoła jest że może to to? tylko nie mówcie mi podaj kod błędu bo się nie da jak to g gaśnie gościu mówił że musi się świecić żeby był kod a ja nie mam żadnego kabla wystarczy już i tak że zrobiłem całe zawieszenie w tym złomplu i nie mam zamiaru znów inwestować w tego gruza specjalnie kupiłem to auto ten silnik podobno prosty każdy mechanik ogarnie tani dużo części bezkolizyjny chodź są znawcy jeden na 100 że jest kolizyjny albo trochę kolizyjny a okazuje się że złamanie kodu enigmy było trudne ogarnijcie to gó..o zwane Oplem. Nexia/Lanos/Audi80 idzie jakoś ogarnąć w 5 minut. Tylko nie piszcie ząbek rozrządu cewka lewe powietrze to na pewno UPG! bo nie wirze w to że nawet 1 serwis nie wpadł na to i nie sprawdził....
  • #2
    pusty20
    Level 25  
    Ja osobiście nie wierze w to ,ze MIL sie zaświecił a w sterowniku czysto oraz w to ,ze wszystkie parametry bieżące są w porządku.Naprawde nikt w Twojej okolicy nie ogarnia diagnostyki tego silnika?Bo Ci którzy "wgrywają Ci nowa mapę bo tamta jest stara" chyba mieli na myśli mapę do nawigacji której zapewne fabrycznie w Twoim aucie nie ma.
  • #3
    ozyrys78
    Level 5  
    No oczywiście że mi chodziło o mapę silnika bo nawigacji to ja nie mam :P
    Był wpinany pod nie jeden komputer nie raz i nie dwa rożne oprogramowania nawet tym dedykowanym co ludzie polecają opcomem czy jakoś tak też nic nie wyszło wcześniej owszem jedyny błąd jaki miałem to podciśnienia ale to jak mówiłem zostało zrobione nowy przewód spokój był jakieś 3 msc czasu a teraz znów dzieją się z nim cuda jak te 140km/h 120 90. Nudzi mnie jeżdżenie kolejny spory czas aż check będzie świecił się non stop żeby zobaczyć błąd bo któregoś dnia gdzieś nie dojadę albo co gorsza zdechnie mi na skrzyżowaniu i ktoś mi da strzała. W jednym serwisie gdzie robiłem krokowca gościu powiedział no że on tak sobie faktycznie spadki ma delikatne te 20-50 właśnie i lepiej nie będzie on tak ma to nieoryginalny krokowiec i jest git. Ch tam git skoro czuje silnik już nie mowie o jego dynamice falowania tego wyższego zakresu po wymianie ustąpiły ale to tez 2msc spokoju było tylko że na poprzednim krokowcu było to samo a był oryginalny. Inny serwis to je jedno punkt to starsza technologia tu nigdy nie będzie idealnie jakoś nie raz jeździłem autem z tym samym rodzajem wtrysku i obroty pięknie były 900 równo ani drgawki chyba że tam raz na 30 minut mały cyknięcie bo gdzieś paliwo źle wlazło co się zdarza jakieś zawirowanie w baku czy ch wie co pyłek sryłek. To już nie chodzi nawet o kasę bo kasę mam daje auto oczekuje naprawy wychodzi 2tys płace wyjdzie 5place ale chce aby było naprawione ostatnio wymieniałem uszczelkę podszybia przednią u mechanika bo ja nie mam czasu na kuriera to wole żeby do niego dojechało on zamontował zapłacił za usługę 10zł i miał spokój te łajzy kur nawet kanału nieprzeczyszczenie z syfu tego rantu tylko jeb uszczelka która odłaziła co chwile aż sam się do tego zabrałem przeczyściłem wsadziłem i pięknie jest do tej pory nawet po zimie nic się nie dzieje. To już wole naprawdę rozkręcić auto na kamieniu i zrobić sam tylko dajcie rade gdzie co szukać co mogę jeszcze w miarę domowym sposobem sprawdzić kanału nie mam przykro mi. Teraz na następny dzień po trasie co mi się check zaczął zapalać odpaliłem go bo przepakować musiałem i bez problemu odpalił ssanie trwało chwile silnik pracuje cicho nic nie stuka nie wali słychać tylko różnice tych obrotów 20-50 posprawdzałem przewody też nic nie znalazłem....
  • #4
    enhanced
    Level 43  
    Nad Niemnem co najmniej - proszę używaj epitetów.

    Jak nie chcesz inwestować w kabel to trzeba błedy wymigać drucikiem i to w miarę szybko po ich wystąpieniu bo kody niektóre te nie powtarzające się kasują po iluś tam uruchomieniach auta.

    Dziury w obrotach masz regularnie? Falowanie zawsze? TO raczej wskazuje na nieszczelny dolot. Posprawdzaj dokładnie okolice przepustnicy i wszystkich węży tam podchodzących.
    Tak samo samoistne wskakiwanie na wyższe obroty z niczego to możliwy problem z silniczkiem krokowym.

    Tak że sprawdź co tam w przepustnicy piszczy wraz z krokowcem - bo może znów zasyfione?

    Bez kodu checka to nic a nic ci nikt nie wskaże.

    Ten wentylator to ci się tak włącza przy 90C już? Sam z niczego?
  • #5
    pusty20
    Level 25  
    Dobra,skoro sam chcesz dłubać to jaka kompresja,wartość podciśnienia w dolocie (napięcie na mapsensorze)?Od tego trzeba zacząć.
    Idealnie byłoby mieć jakieś parametry (logi) z pracującego silnika.
  • #6
    ozyrys78
    Level 5  
    Wentylator pracuje od 92 stopni zwykle temperatura w moim autku jest od 88 do 92 bardzo łatwo się przegrzewa skoro wentylator pracuje cały układ jest drożny wszystko porobione czasami wystarczy że dojeżdżam do domu (z powodu dziurawej drogi) na 1 biegu przy lekkim gazie nie przekraczając 1400obr/min i to już wystarczy aby słychać pracujący wentylator gdzieś wyczytałem że niby ten silnik tak ma on jest też w astrze F i temperatury są podobno ok chociaż trochę mnie to martwi jednak jest to obciążenie dla alternatora.
    Generalnie temperatura nigdy nie przekracza 92 stopni.
    Dziury w obrotach czyli te spadki 20-50 jak pisałem wyżej były i są cały czas mimo nowego krokowca świec zapłonowych czyszczonej przepustnicy i zaślepionego EGR'u a także nowszej mapy silnika.
    Co do kolegi pusty20 zobaczę co i jak i dam znać
  • #7
    ozyrys78
    Level 5  
    Przewód podciśnienia + TPS/CPP