Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Smużenie obrazu w monitorze Samsung Syncmaster 2233SN

25 Mar 2019 12:29 459 6
  • Poziom 14  
    Witam. Obraz lekko smuży(w poziomie) w monitorze Samsung Syncmaster 2233SN podłączonym przez kabel VGA. Widać to bardziej np. na szarym tle, na białym mniej, generalnie trzeba się przyglądać z bliska, i nie da się tego zobaczyć na zdjęciach, dlatego też problem leży bardziej w kwestii zdrowia oczu i ich męczenia tzn. czy coś takiego nie może tego powodować? W związku z tym mam pytania. Czy jest to wina samego monitora, uszkodzonego kabla VGA( a może monitory podłączone w ten sposób po prostu tak mają?) i czy wymiana/zamiana podłączenia/kabla VGA na inny mogła by pomóc?, czy może problem leży w braku uziemienia w gniazdku?(jestem już umówiony z elektrykiem). Pozdrawiam.

Dodano po 1 [godziny] 58 [minuty]:

Sprawdziłem czy na zintegrowanej karcie jest podobnie, i jest. Więc przynajmniej można wykluczyć samą kartę jak i jej złącze VGA. Zostaje sam kabel , złącze VGA w monitorze, monitor i brak uziemienia w gniazdku. A może macie jakieś inne pomysły?
  • Poziom 14  
    Kabel zasilający podmieniony, problem dalej występuje. Macie jeszcze jakieś pomysły zanim kupię nowy kabel VGA? Jeśli chodzi o uziemienie w gniazdku , jest jeszcze nie zrobione. Może tu jest przyczyna. Jak problem nie zniknie po wezwaniu elektryka do gniazdka a następnie wymianie kabla sygnałowego zainteresuję się samym monitorem. Nie wiem tylko czy będzie się ewentualnie opłacało go naprawiać bo ma już prawie 9 lat.
  • Pomocny post
    Spec od monitorów
    Z opisanych objawów wygląda na matryce ( smuzenie w poziomie)

Uzyj programu ( nokia monitor test/ link Link ) , daj kilka foto.
    Dotyczy opcji
    Geometry,
    Convergence,

p.s
    :idea: małą szansa , że to np. elektrolityczne w zasilaczu / na płytce elektronik matrycy
  • Poziom 14