Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

citroen xsara 1.6 2005r - Czy ma ktoś może schemat el. wtyczki wielopinowej abs.

25 Mar 2019 16:15 192 13
  • Poziom 3  
    Witam,
    Czy ma ktoś może schemat el. wtyczki wielopinowej abs w xsarze picasso, rok 2005 jak również jakie powinny być poprawne wartości opornosci?


    Pozdrawiam.
    PM
  • Moderator Samochody
    Oporności czego? Czujników przy kołach nie sprawdzisz bez specjalnego testera.
  • Poziom 3  
    Opisze może trochę bardziej ten przypadek w kolejności chronologicznej:
    1. Wywaliło kontrolkę ABS w aucie.
    2. Po podłączeniu do kompa okazało się że do wymiany jest czujnik prawy tył.
    3. Po wymianie czujnika kontrolka nie zgasła więc ponowne podłączenie do kompa dało nowy błąd:
    C1335 Sygnał czujnika prędkości prawego tylnego koła przerwa, zwarcie do plusa, zwarcie do masy.
    4. Zacząłem od sprawdzania połączeń na wtyczkach pod maską pomiędzy sterownikiem a modułem ABS.
    Wszystko tam wygląda dobrze, znalazłem trochę smaru na wtyczce do ABS widocznie ktoś w ten sposób zabezpieczył styki...
    przeczyściłem to tak na wszelki wypadek środkiem penetrującym ale nic to nie dało.

    Myślę żeby teraz w pierwszej kolejności pomierzyć wszystkie żyły czy nie ma gdzieś przerwy stąd pytanie o schemat el. ewentualnie pewnie można będzie połapać się kolorami no ale trochę więcej zabawy.

    Dodatkowo z moich obserwacji:
    Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pierwszą pozycję, kontrolka ABS gaśnie po kilku sekundach więc rozumiem że test przechodzi pozytywnie, następnie po uruchomieniu silnika po kilku sekundach kontrolka pojawia się ponownie co jest poprzedzone słyszalnym przestawieniem się przekaźnika gdzieś w okolicy sterownika...przynajmniej tak to brzmi zza kierownicy,
  • Moderator Samochody
    pma85 napisał:
    Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pierwszą pozycję, kontrolka ABS gaśnie po kilku sekundach

    Ten typ tak ma. Możesz wszystkie czujniki poodpinać a kontrolka i tak zgaśnie, zaświeci dopiero po odpaleniu.
  • Poziom 36  
    A jeździłeś po wymianie ? W podobnym temacie, sama zgasła dopiero po testowej /dla ABS/ przejażdżce. W garażu ABS nie mógł sprawdzić czy mu się zgadzają prędkości.
  • Poziom 3  
    Dziękuję za zainteresowanie.
    Odpowiadając: tak jezdzilem po wymianie.
    Co do błędów z kompa no to tylko tenbktory ktory wspomniałem w poscie c1335.
  • Poziom 43  
    Ugnił ci przewód przy wtyczce na podłużnicy. Sprawdz to miejsce poszarp mocno te przewody.
  • Poziom 3  
    Mówisz o tej kostce do której jest podłączony czujnik abs prawy tył czy mam szukać jakiś innych połączeń jeszcze?
  • Poziom 43  
    Tak przewody gniją koło wtyczki z tyłu
  • Poziom 3  
    W ramach aktualizacji...pod autem wszystko jest zdrowe. Sprawdzę jeszcze w tygodniu stan pierścienia na piascie...
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Jeśli by była piasta błąd sie kasuje i zapala po ruszeniu autem.Ty masz błąd obwodu czyli ----- --,czujnik>,wiązka>,ecu.
  • Poziom 27  
    andrzej20001 napisał:
    Jeśli by była piasta błąd sie kasuje i zapala po ruszeniu autem.Ty masz błąd obwodu czyli ----- --,czujnik>,wiązka>,ecu.
    jak dłużej jeździ to błąd już nie gaśnie. Wymienił bym piaste to to mały wydatek a pomaga.
  • Poziom 3  
    Sprawa rozwiązana. Koniec końców zdecydowałem się nie zmieniac "w ciemno" pierścienia i oddalem auto do warsztatu. Okazało się to dobrą decyzją. Przerwany kabel jednak znajdował się pod autem na podluznicy, ale sam nie byłem w stanie fizycznie znaleźć tego miejsca.
    Pozdrawiam