Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 113 niskie ciśnienie oleju. Na zimnym jest ok. Na jałowym lipa.

utgt00 25 Mar 2019 18:45 399 20
  • #1 25 Mar 2019 18:45
    utgt00
    Poziom 4  

    Zrobiłem w 113 remont całego silnika (wał korbowy, wszystkie panewki, rozrząd, do tego naprawa generalna sprężarki powietrza, turbosprężarki) i nadal niskie ciśnienie oleju 1 Mpa na rozgrzanym silniku, wolne obroty 600/min. Na zimnym jest ok, bo prawie się zegar zamyka. Na gorącym, na obrotach jest dobrze, ale na jałowym lipa. Wymieniłem pompę oleju na nową i nadal nic poprawy. Może ktoś coś poradzić?

    0 20
  • #2 26 Mar 2019 07:44
    hubert04
    Poziom 21  

    Sprawdzała zewnętrznym manometr em?

    0
  • #3 26 Mar 2019 09:33
    utgt00
    Poziom 4  

    Tak, jest podpięty na stałe osobny manometr w kabinie, niezależny od elektroniki.

    0
  • #4 26 Mar 2019 10:13
    Fast_international
    Poziom 7  

    Jaki olej nalałeś?

    0
  • #5 26 Mar 2019 12:10
    utgt00
    Poziom 4  

    Schell rimula 15w40

    0
  • #6 26 Mar 2019 13:33
    kwok
    Poziom 39  

    Walek rozrządu zrobiony (szlif i panewki), klawiatura nie ma dużych luzów?

    0
  • #7 26 Mar 2019 13:50
    utgt00
    Poziom 4  

    Wszystko zrobione, sprężarka trurbo głowice sprawdzone, nowy wał korbowy BF, panewki, tulejki na rozrząd ie, pompa oleju nowa i...

    0
  • #8 26 Mar 2019 13:53
    kwok
    Poziom 39  

    To pozostaje jeździć. 1 na wolnych to nie tragedia, a co jest przy 1200?

    1
  • #9 26 Mar 2019 16:22
    utgt00
    Poziom 4  

    Wraz z obrotami idzie wszystko w górę nawet do 4. Ale o co chodzi? Wymieniłem wał bo go przytarłem i później wyszło że na głównym czopie jest pęknięcie. Ale tak jeździłem przez 10 miesięcy i nic się nie działo poza tym, że na zagrzanym na wolnych obrotach było zaledwie 0,5 MPa. Ale tak się utrzymywał, obserwowałem i jeździłem dalej. Przyszedł czas wolny i chciałem coś poprawić. Wyszło, że po kolei poprawiłem wszystko, a efekty mizerne.

    0
  • #10 26 Mar 2019 19:54
    kwok
    Poziom 39  

    Nie doczekałem się odpowiedzi: czy szlifowałeś wałek i dałeś nowe nadwymiarowe panewki czy tylko dałeś nowe panewki wałka?

    0
  • #11 26 Mar 2019 20:10
    utgt00
    Poziom 4  

    Wałek rozrządu był sprawdzany i nie miał wad, żadnych rys. Wymieniliśmy tulejki w korpusie na nominalne i zamontowaliśmy go. Wszystko spasowało idealnie. Tutaj też brak jakichkolwiek luzów.

    0
  • #12 26 Mar 2019 20:43
    kwok
    Poziom 39  

    No to albo ssie olej z powietrzem (nieszczelność na drodze smok pompa jeśli jest taka możliwość) albo olej ucieka gdzieś za pompą albo wypracowana klawiatura. Pewnie czopów wałka nie mierzyliście....

    Dodano po 9 [minuty]:

    A czekaj no, co to znaczy że zegar zamyka na zimnym?

    0
  • #13 26 Mar 2019 21:03
    utgt00
    Poziom 4  

    Moim zdaniem te wszystkie rzeczy są dograne. Były sprawdzane nie tylko przez mechanika, ale też przez gości co się zajmują wałkami, wałami korb., z tego żyją. Po remoncie było w miarę ok, czyli na zimnym 1,9 MPa. Po użytkowaniu przez około 10 dni z dnia na dzień ciśnienie spadło na 1 MPa. Po kolei, cały czas kontrolował manometr. Wieczorem po zjeździe do bazy wszystko jest ok. Dano nadal jest ok, ale wszystko zmieniło się nagle po zagrzaniu się silnika podczas pierwszej krótkiej trasy. Żadnych w czasie jazdy dziwnych zjawisk, odgłosów nie było.
    Zegar zamknięty - skala 6 Mpa, na zimnym prawie do pełna.
    A co powiesz na... Odśrodkowy filtr oleju i wymiennik (baniaczek) ciepła oleju - chłodnicza chłodzona płynem?

    0
  • #14 26 Mar 2019 21:39
    kwok
    Poziom 39  

    Odśrodkowy jak wyrobiony na tulejkach to też gubi ciśnienie ale to nie dzieje się z dnia na dzień a chłodnica to tylko kanał/rura otoczona płynem więc tam nie ma co się gubić.
    Daj fotkę pompy oleju od strony przeciwnej do zębatki.

    Dodano po 9 [minuty]:

    A może zablokowany zawór redukcyjny? Stoi sobie otwarty troszkę a na gorącym, na wolnych powinien się całkowicie zamknąć.

    0
  • #15 26 Mar 2019 21:45
    utgt00
    Poziom 4  

    Fotka dopiero jutro. Ale pompa nowa, na starej też tak samo. W nowej zawór nur był ruszany.

    0
  • #16 26 Mar 2019 22:04
    kwok
    Poziom 39  

    Jak na starej to samo to już innego pomysłu jak paliwo w oleju nie mam (poziom oleju się nie podniósł?) no chyba że kupiłeś Superol z nalepką Schell..... Dostał temperatury i się zrobiła woda....

    Dodano po 5 [minuty]:

    Wymień filtr oleju.

    0
  • #17 26 Mar 2019 23:35
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam

    Podaj kolego numer nadwozia,może w archiwach coś się znajdzie:-)

    Wykopałem tak zwane poręczne dane,są one po Angielsku ponieważ tłumaczenia w Scanii zaczęto robić na rynek wschodni od około 1996 roku wraz z pojawieniem się serii 4.Na 20 stronie masz podane że przy prętkości obrotowej silnika 800 obr\min ma być 1,5 bara a przy 2000 obr\min od 4 do 6 bar.

    0
  • #18 27 Mar 2019 06:37
    utgt00
    Poziom 4  

    Vin YS2RH4X2A01210078

    Pewnie takie ciśnienie na obrotach by się zgadzało, ale na jałowym to 1 lub 0,9 MPa to chyba za mało. A tam co kolega pisał o wymiennik ciepła. W nim to tylko rura przelotów oleju? Wspominał mi znajomy, że tam są jakieś żeberka, na zasadzie jak chłodnica, może tam coś po tylu latach zabiło nagarem? Olej niby schell ma być faktycznie. Zresztą kolega też go kupuje na beczki, stosuje do swoich Scanii nawer R i nie narzeka, pozdrawiam.

    0
  • #19 08 Kwi 2019 21:00
    kamcio_20
    Poziom 10  

    Wymien zawor przelewowy odoleju nawet mam gdzieś taki nowka a manometr pasuje od kamaza zamiast czujnika

    0
  • #20 08 Kwi 2019 21:17
    utgt00
    Poziom 4  

    Zmieniłem zawór ciśnienia oleju. Jest lepiej. Ale o tym zaworze nikt nie wiedział, dopiero w katalogach strona po stronie pojawił się pod filtrem odśrodkowym. Trzeba go zdemontować i tam w bloku jest zastosowany jako korek.

    0
  • #21 08 Kwi 2019 22:35
    kamcio_20
    Poziom 10  

    W 3 lubił też oszukiwać ten czujnik tam możesz sprawdzić czy sprezarka gdzieś nie gubi ciśnienia bo to z niej ta rurka idzie do czujnika jak się nie mylę u nas już dawno 3 nie ma więc trochę się zapomina ale ten zawor można troche podrasowac żeby później się otwieral

    0