Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dołożenie systemu soft start stop do samochodu na akumulator dla dziecka

25 Mar 2019 21:40 363 3
  • Poziom 9  
    Witam.
    Planuje dołożyć regulator soft start stop z potencjometrem do regulacji obrotów mocy gdyż innego nie znalazłem. Regulator 12-36 V 20A.
    Autko napędzają dwa silniczki 12V RPM 8500 (20-45W) Auto posiada dwa biegi wolno (silniki połączone szeregowo 6V na każym) szybko (silniki połączone równolegle po 12V na każdym) oraz jazda przód tył. Jedyna opcja gdzie moim zdaniem można wpiąć regulator to moduł sterujący przed momentem gdzie następuje zmiana polaryzacji. Na pierwszym obrazku czerwony + i - to zasilanie bezpośrednio po akumulatorze, zólty + i - to zasilanie po włączeniu samochodu przyciskiem on/off (poprzez zwarcie pinów 1 i 2) białe linie tu planuję przerwać ścieżki plusa i minusa idących do przekaźników i tutaj wpiąć regulator soft startu, czerwone kwadraty - przekaźniki, zasadę sterowania przekaźnikami na pinach ze znakiem zapytania nie do końca rozumiem pewnie następuje tam redukcja napięcia na cewki (pola zielone i niebieskie) gdyż sterowanie kierunkiem jazdy i pedał start/ stop sterują za pomocą minusa (piny 5 i 6)
    Moje pytania:
    1. Czy podłączenie w tym miejscy przerywając ścieżki wejście + i - regulatora od strony zasilania z akumulatora a wyjście z regulatora do białych punktów po drugiej stronie ścieżek będzie właściwym miejscem?
    2. Jak zapobiec rozładowania akumulatora przez regulator gdy auto nie jest używane? Regulator jest podpięty bezpośrednio po aku i będzie w stanie czuwania coś zawsze pobierał. Czy wystarczy odciąć minus na wejściu do regulatora czy musi być odcięty plus by nie rozładowywał akumulatora? Z minusem mniej kłopotu do plusa potrzebny dodatkowy przełącznik który wytrzyma minimum 15A.
    3. Podczas sterowania manualnego (pomijam przełączenie na sterowanie pilotem (tu masa podłączana jest nieprzerwanie na pin 3) gdyż tu już chyba nie dam rady pogodzić soft startu) masa sterująca jazda przód/tył następuje przy zwarciu masy (pin 4 z 5/6) za pomocą pedału. Czy wypinając dwa piny z pedału i złączając je na stałe (co spowoduje stałe zwarcie cewki na poszczególnym przekaźniku w zależności od kierunku jazdy tylko w czasie pracy pojazdu lub dopóki jest ustawione na sterowanie manualne bez pilota ) a zamiast tego podłącze wejście monostabilne z regulatora będzie dobrze? Wejście monostabilne załącza prace soft start/stopu za pomocą przycisku chwilowego którym staje się pedał (jedzie póki pedał jest wciśnięty) a dzięki stałemu zwarciu styku w przekaźniku będzie działał również soft stop gdyż przy natychmiastowym odcięciu zasilanie (w tym przypadku rozwarcie styku) stop następuje gwałtownie.
    4. Podczas podjazdu z dzieckiem pod górkę na wolnym biegu auto jest dość słabe, czy wymiana silników na wyżej obrotowe rozwiąże sprawę? Np z RPM 8500 na RPM 13000-15000
    Czy dobrze rozumuję? Jestem laikiem w dziedzinie elektroniki. Płytkę rozkminiałem na wydruku śledząc ścieżki i odszyfrowując zasadę działania przekaźników SARM-S-112D4 a wcześniej prześledzenie i rozrysowanie całej instalacji auta :D Proszę o sugestie i porady ewentualnych lepszych zmian. Dziękuję
    Dołożenie systemu soft start stop do samochodu na akumulator dla dziecka Dołożenie systemu soft start stop do samochodu na akumulator dla dziecka Dołożenie systemu soft start stop do samochodu na akumulator dla dziecka Dołożenie systemu soft start stop do samochodu na akumulator dla dziecka
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 32  
    Przerabiam właśnie ten temat i 20A to za mało. Prądy chwilowe to ok 40 A. Skąd wiem bo zmieniłem Aku na ogniwa 18650 i BMS 20 A blokuje się przy starcie. Dopiero BMS na 50 A daje radę. Sterowanie na radio planuje się pozbyc. Regulator to 60A z opcją przód tył. Pedał gazu od Forda Focusa.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Chcialem kupic inny regulator ale sprzedawca zalecil mi ten co wlasnie mam. Wedlug instrukcji maksymalny prad chwilowy toleruje nawet w granicach 100A to chyba sie nada. Od sprzedawcy tez otrzymalem odpowiedz w kwestii odciecia zasilania regulatora by nie wyciagal pradu wczasie garazowania. Nie ma znaczenia co odetniemy plus czy minus. Wiec odetne mase wlacznikiem glownym samochodu gdyz ma dwie niezalezne pary pinow. Ja sterowanie pilotem zachowam tylko bedzie dzialac normalnie pomijajac regulator. Czasem mlodsze dzieciaki sie wozi pilotem.
    Dołożenie systemu soft start stop do samochodu na akumulator dla dziecka
  • Poziom 9  
    Moduł zamontowany, wszystko działa jak należy.
    1. ścieżki na płytce przeciąłem dremelem i przekaźniki zasiliłem poprzez moduł soft startu. (odciąłem tylko ścieżki zasilające wyłącznie przekaźniki zasilające silniki !!! zaznaczone na foto, reszta modułu ma normalnie zasilanie by prawidłowo działać)
    2. minus zasilający moduł puściłem przez przycisk włączający auto więc po wyłączeniu samochodziku nic nie pobiera prądu
    3. kable z pedału gazu odłączyłem i zmostkowałem, zamiast tego do pedału połączyłem kable do portu monostabilnego załączającego układ soft start, po przejściu na zdalne sterowanie port mono jest spięty na stałe
    Dodatkowo na obwodzie portu monostabilnego dołożyłem przekaźnik zdalnie sterowany i przewód puściłem przez złącze COM i NC gdy dziecko kieruje się w niepożądanym kierunku naciskam guzik na pilocie i przekaźnik rozłącza obwód i następuje soft stop auta. Oczywiście na plusie zasilającym przekaźnik i soft start dołożyłem po bezpieczniku.