Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Konserwator Urządzeń Dźwigowych
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

moduły fotowoltaiczne - porada

25 Mar 2019 23:31 624 13
  • Poziom 3  
    Witam

Dostałem ofertę zamontowania modułów fotowoltaicznych monokrystalicznych na dachu (oferta firmy EnergyColumbus). Chciałbym się dowiedzieć czy warto się na takie coś pisać? Wg. przedstawiciela firmy inwestycja się zwróci po 7-8 latach (nie licząc odliczenia czesci inwestycji z podatku). Jako że jestem kompletnie zielony w temacie to chciałbym się dowiedzieć czy opłaca się w to bawić? wykresy wyglądały ładnie ale mam obawy o wytrzymałość materiałów fotowoltaicznych , falownika (mimo przekonywania przedstawiciela że jest na to wszystko gwarancja) oraz spadku wydajności (przedstawiciel twierdził że aż tak znacznie nie spada). No i obawa że firma się "zwinie" po paru latach więc w razie problemów zostanę sam. Koszt inwestycji to prawie 60 000 zł.

Jeśli ktoś jest w temacie to proszę o poradę
  • Konserwator Urządzeń Dźwigowych
  • Poziom 17  
    Więcej szczegółów 60.000 za co, za ile kWp i jakie komponenty przewidziano
  • Poziom 3  
    Na razie odbyłem wstępną rozmowę i zaproponowano mi 32 panele monokrystaliczne 305 Wp o wymiarach 1 m x 1,65 m każdy. 15 lat gwarancji. Cena to 56 900 zł za całość z montażem, podłączeniem itp.

Tak na marginesie czy za kilka lat będzie taniej? słyszałem że panele szybko tanieją z roku na rok i ich wydajnośc rośnie więc może lepiej poczekać?
  • Konserwator Urządzeń Dźwigowych
  • Poziom 19  
    A jaki falownik? Jaki rodzaj dachu?
  • Poziom 12  
    Jednym z wielu warunków aby inwestycja 56 900 zł mogła się zwrócić po 8 latach to obecnie (bez instalacji) roczne rachunki za energię elektryczną powinny być min. rzędu 7000PLN.
  • Poziom 23  
    Drogo , a jaki inwerter ?
  • Poziom 19