Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Karta się zagrzewa - Rx 480 grzeję się do oporu i wiesza system

spioszeq 26 Mar 2019 02:21 867 8
    spioszeq
    Level 9  
    Witam,
    Kupiłem używanego rx480 od Sapphire nitro+. Niestety karta na standardowych ustawieniach zagrzewa się do 92(na przestrzeni 2-4minut) i wiesza system. Na full wentylatorach (2800-3000) nie było tego problemu trzymała stałe 76-82 na pełnym obciążeniu. przez 8h. Grafika jeśli trzyma temperaturę ogólnie działa dobrze, nie ma artefaktów, taktowania nie skaczą. Rozebrałem chłodzenie przeczyściłem z sadzokurzu, rozłączyłem radiator od rdzenia, ale nie znam się za bardzo na pastach, a wnętrze wygląda tak:

Pasta jest twarda i odchodzi płatami. Czy to możliwe, że rdzeń się przegrzewał od tak nałożonej pasty? Po ponownym złożeniu karty przy próbie renderu 3d(na 2d ma 50 stopni wentylatory stoją) temperatura od razu skacze do 87 i zwiecha, wentylatory kręcą się jak w suszarce, a radiatory są zimne. Zamówiłem już nową pastę, ale jak widać nie mogę spać, bo mi to nie daje spokoju. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
  • Helpful post
    dt1
    Admin of Computers group
    Witaj. Pasta pracująca w wysokich temperaturach może się zamienić w kamień. Szczególnie słabej jakości pasta. Ogólnie RX480 nie jest łatwą do chłodzenia kartą. Ważny jest zakup dobrej pasty (nie wspomniałeś, jaka pasta została nałożona wcześniej, ani też nie napisałeś, jaką pastę kupiłeś teraz).

Ważne jest, aby rdzeń dokładnie wyczyścić (jeśli pasta to kamień, to paznokieć plus finisz ręcznikiem papierowym załatwi temat). Radiator też trzeba wyczyścić dokładnie. Można przejechać izopropanolem, żeby odtłuścić.

Przyzwoita pasta bardzo wskazana i odpowiedni docisk chłodzenia (tu nie ma za bardzo co regulować, przykręcenie do oporu to załatwi ze względu na jego konstrukcję).