Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Tektronix
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW golf 4 - Komunikat Olsensor werkstatt

26 Mar 2019 10:10 1122 50
  • Poziom 3  
    Witam. Ostatnio wyświetlił mi się komunikat "Olsensor werkstatt" i miga pomarańczowa manierka oleju. Komunikat wyskakuje jak przekręcę kluczyk na zapłon. Wymieniłem olej, bo przyszedł na niego czas i wymieniłem także czujnik poziomu oleju, ale komunikat dalej wyskakuje. W czym problem? I gdzie wchodzi kabel z tego czujnika, bo wydaje mi się że gdzieś pod akumulator?
  • Tektronix
  • Poziom 31  
    Witam. Moze ten blad trzeba serwisowo usunac wykasowac?
    Element pomiarowy poziomu oleju współpracuje również z pomiarem temperatury, który jest na krótko podgrzewany przez elektronikę do temperatury powyżej aktualnej temperatury oleju.
    Po wyłączeniu napięcia grzewczego element pomiarowy jest chłodzony olejem silnikowym z powrotem do poziomu temperatury oleju. Poziom oleju jest obliczany na podstawie czasu chłodzenia.
    Długi czas chłodzenia = niedopełnienie
    Krótki czas chłodzenia = normalny poziom oleju ”
    Moze nie wpiales wtyczki w sensorze?
    „Uwaga: Jeśli funkcja LongLife zostanie wyłączona z powodu przełączenia na stałe okresy międzyobsługowe, czujnik poziomu oleju również zostanie wyłączony, w którym to przypadku należy w przyszłości sprawdzić poziom oleju za pomocą prętowego wskaźnika poziomu oleju !!”
    Czujnik mierzy dwie rzeczy. Temperatura oleju dla obciążenia termicznego oleju i poziomu oleju. Jeśli puścisz gospodynię domową do pięćdziesięciu tysięcy kilometrów samochodem, musisz zaakceptować, że nawet nie wie, jak podnosi się maska. Dlatego czujnik w MFA wstawia tylko odpowiednie powiedzenie. I sprytnie to powiedzenie pojawia się raz po raz, dopóki gospodyni domowa nie dowie się, jak podnosi się kaptur :-)
    Podobnie jak w przypadku akumulatora lub styków zużycia hamulca. Wszystko po prostu akcesoria, aby wszystko było rozsądnie .
    Sprawdzic okablowanie tez mialem przypadek ze gryzon uszkodzil wlasnie te przewody sensora.
  • Poziom 3  
    Wtyczka na miejscu. A komunikat usuwa się podobnie jak inspekcje serwisową czy juz przez obd na konputerze ? Dzisiaj sprawdze dokladnie kabel na calej dlugosci.
  • Poziom 29  
    O chłopie to podły temat. Wejdź w 17 blok instruments vcds i spróbuj wykodować ten czujnik . Czujnik jest podłączony do zegarów. Sprawdza się go oscyloskopem. Powinien dawać dwa prostokątne sygnały jeden od drugiego krótszy. Jak zapali sie lampka to naturalne że wychodzisz i sprawdzasz poziom oleju. Wtedy komp widzi że coś robisz i wyłącza kontrolkę na 100km. Sprawdz czujnik w masce.
  • Poziom 43  
    Czujnik podaje sygnał PWM do licznika. Sprawdz oscyloskopem. Zasilanie i masę zaróweczką,
  • Poziom 3  
    wacek.wacek napisał:
    Jak zapali sie lampka to naturalne że wychodzisz i sprawdzasz poziom oleju. Wtedy komp widzi że coś robisz i wyłącza kontrolkę na 100km. Sprawdz czujnik w masce.


    Tylko pytanie co mi to da ze na 100km wylaczy kontrolke jak znowu ja wyswietli?

    Dodano po 51 [sekundy]:

    andrzej20001 napisał:
    Czujnik podaje sygnał PWM do licznika. Sprawdz oscyloskopem. Zasilanie i masę zaróweczką,


    A podpowiesz mi jak to zrobic 🙉
  • Tektronix
  • Poziom 43  
    Zdecyduj się czy chcesz mieć monitorowanie poziomu czy nie. Zawsze i tak jest kontrola ciśnienia.
  • Poziom 3  
    wacek.wacek napisał:
    Jak jest niski poziom oleju to mrugac zaczyna kontrolka czerwona


    Czyli można wyłączyć a jak bedzie tracil olej to zaświeci sie na czerwono?

    Dodano po 50 [sekundy]:

    andrzej20001 napisał:
    Zdecyduj się czy chcesz mieć monitorowanie poziomu czy nie. Zawsze i tak jest kontrola ciśnienia.


    Czyli w razie ubytku oleju bedzie świecić cisnienie oleju?
  • Poziom 43  
    Nie ,jak się już zaświeci na czerwono ciśnienie to może być "po ptokach" już. Wszelkiego rodzaju czujniki i inne cuda nie zwalniają kierowcy od tzw. oc czyli obsługi codziennej. Poziomy płynów trzeba sprawdzać nawet na egzaminie to jest.
  • Poziom 3  
    andrzej20001 napisał:
    Nie ,jak się już zaświeci na czerwono ciśnienie to może być "po ptokach" już. Wszelkiego rodzaju czujniki i inne cuda nie zwalniają kierowcy od tzw. oc czyli obsługi codziennej. Poziomy płynów trzeba sprawdzać nawet na egzaminie to jest.



    Tak powinno być ale nie kazdy o to dba :)

    Dodano po 34 [sekundy]:

    wacek.wacek napisał:
    Jutro jak będę miał wolny kanał to nagram na oscyloskop sygnał z vw tego czujnika i ci pokaże jak wygląda. Swoja drogą przekoduj sobie na angielski zegary.

    Okej. A jezyk zegarow jak zmienic ?

    Dodano po 2 [godziny] 53 [minuty]:

    wacek.wacek napisał:
    Sprawdz czujnik w masce


    Czujnik w masce działa ale po otwarciu maski na desce nie wyswietla się zadna o tym informacja 0.o
  • Poziom 3  
    wacek.wacek napisał:
    https://youtu.be/53EEshgCBMU to jest film z oscylogramu czujnika poziomu oleju.
    Czy inne drzwi abo tylna klapa się wyświetla?


    Nie do konca ogarniam o co chodzi z tym oscyloskopem. Tak inne drzwi sie wyswietlaja a czujnik w klapie juz naprawilem i tez swieci.
  • Poziom 3  
    GregorExpert napisał:
    Czujniki owe wadliwe są.wymiana wskazaną często jest.


    Czujnik owy nowiusi jest. Dziwi mnie to ze zdaża mu sie czasami nie wyswietlic komunikatu czujnika oleju

    Dodano po 1 [minuty]:

    wacek.wacek napisał:
    Jak to nie ogarniasz? Wpinasz sie w czujnik i jak masz taki sygnał to jest ok. To byl pomiar przy 70sto.


    Pierwszy raz widze takie cos xD nie posiadam oscyloskopu :(
  • Poziom 3  
    Po sprawdzeniu komputerem stale wyskakują 2 błędy:
    00562 - sensor for oil level/temperature (G266)
    30-00- open or short to B+

    18062 - please check DTC Memory of instrument
    cluster P1654 - 35-10 - intermittent

    Jak rozumiec to 30-00 i co oznacza ten drugi blad?
  • Poziom 29  
    Ten drugi nie istotny. Jak pierwszy zniknie to i drugi. Radzę ci jak sie da systemowo usunąć ten błąd czujnika. Bo to zmora. Zastosować emulator itp. Musisz sprawdzić oscyloskopem najlepiej przy zegarach czy podaje sygnał taki jaki ci podałem. Ale jak masz szanse wykodować to, to zrób to bo bedzie wkurzać.
  • Poziom 3  
    W takim razie jak go wykodowac?
  • Moderator Samochody
    Złącze za filtrem powietrza sprawdź.

    Licznik mówi że na czujnik nie dociera zasilanie.
  • Poziom 3  
    domex32 napisał:
    Złącze za filtrem powietrza sprawdź.

    Licznik mówi że na czujnik nie dociera zasilanie.


    Gdzie dokladnie to złącze, jak wyglada
  • Moderator Samochody
    Przy błotniku za lewym reflektorem, koło łapacza powietrza, taka większa kostka.
  • Moderator Samochody
    JAnek1511 napisał:
    Czyli w razie ubytku oleju bedzie świecić cisnienie oleju?

    Nie, zaświecenie kontrolki ciśnienia oleju nie oznacza że wystarczy go dolać, tylko że należy zjechać w bezpieczne miejsce i dzwonić po lawetę.

    Zasilanie czujnika (bezpiecznik) chociaż sprawdzone?
  • Poziom 3  
    ociz napisał:
    JAnek1511 napisał:
    Czyli w razie ubytku oleju bedzie świecić cisnienie oleju?

    Nie, zaświecenie kontrolki ciśnienia oleju nie oznacza że wystarczy go dolać, tylko że należy zjechać w bezpieczne miejsce i dzwonić po lawetę.

    Zasilanie czujnika (bezpiecznik) chociaż sprawdzone?


    Sprawdzalem wszystkie bezpieczniki.
    Ktory dokładnie odpowiada za ten czujnik?

    Dodano po 7 [minuty]:

    domex32 napisał:
    Przy błotniku za lewym reflektorem, koło łapacza powietrza, taka większa kostka.


    Gdzies pod akumulatorem ? Nie umiem zlokalizowac