Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Karcher HD 6/16-4M gdzie jest brakujące 20 barów

27 Mar 2019 10:48 600 8
  • Poziom 10  
    Dzień dobry,

    Uprzejma prośba o pomoc, bo już mi zabrakło pomysłów!!! Myjka jest z 2008 roku, ale numeru katalogowego nie mam.
    Wszystkie części dokupuję według specyfikacji dla 1.524-100.0, choć to chyba bez znaczenia, bo wydaje się, że różnice ciśnienie/wydajność w różnych odmianach osiągano tylko na drodze zmiany rozmiaru dyszy, a "bebechy pompy" chyba wszystkie identyczne.

    Myjka zachowuje się prawie normalnie poza tym, że nie uzyskuje nominalnych 160 bar.
    Utrzymuje ciśnienie robocze ok. 130-135 bar. Po puszczeniu pistoletu dobija do 160 bar, wyłącza się i trzyma takie ciśnienie (a jak trochę za bardzo dokręciłem nakrętkę regulującą zawór przelewowy, to dobijała przed wyłączeniem się nawet do 200 bar).

    Myjka po wymianie:
    - kompletu zaworków - 6 szarych i jeden czerwony
    - środkowej części zaworu przelewowego (bo nie było jednej sprężyny i dzwonił) - taki popychacz z dwiema sprężynami i stożkiem plastikowym - część numer 29
    - oringów na popychaczu zaworu przelewowego - część nr 32
    - oringa w zaworku od chemii (część nr 17) i pokrętła-zaworu regulującego dozowanie chemii (część 8 na rysunku obudowy)
    - inżektora regulującego ciśnienie (bo w ogóle go nie było) - część nr 26

    Dodatkowo:
    - sprawdzone gniazdo i kulka w zaworze przelewowym (zassane ustami powietrze utrzymuje kulkę w gnieździe) - część nr 26
    - brak wycieków z pompy wskazujących na nieszczelności tłok- głowica
    - brak wycieków na łączach myjka - wąż, wąż - pistolet, pistolet - lanca
    - założona nowa dysza oryginalna rozmiar nominalny 38 - ciśnienie robocze 130 - 135 bar
    - po założeniu dyszy o rozmiarze 40 ciśnienie robocze spada do ok 120 - 125 bar.
    - po założeniu dyszy o rozmiarze 35 (a więc raczej za małej) ciśnienie robocze wzrasta do 140 - 145 bar, ale po chwili zaczyna się płynne falowanie ciśnienia i obrotów silnika i w efekcie zadziałanie bezpiecznika zwarciowego w instalacji.

    Bardzo proszę o pomoc Kolegów znających niuanse myjek serii HD o pomoc, bo zaczyna być bolesne finansowo odtwarzanie tej myjki.
  • Poziom 33  
    Filtr wejściowy czysty?
  • Poziom 10  
    sigwa18 napisał:
    Filtr wejściowy czysty?

    Tak filtr wejściowy nówka sztuka, ale nawet podłączenie bezpośrednio do pompy nie zmienia nic. Wąż wodny 1/2.

    Różne dziwne pomysły chodzą mi po głowie - nawet takie, że się zastanawiam, czy możliwe jest, że grubaśna sprężyna zaworu przelewowego straciła swoje właściwości i zbyt łatwo się poddaje i uchyla przelew.
    Tak generalnie po naciśnięciu spustu pistoletu "szpindel" przesuwa się o kilka milimetrów do środka. Czy tak powinno być na w pełni otwartym przepływie?
  • Poziom 10  
    Czy doświadczeni Forumowicze serwisujący Karchery mogliby uchylić rąbka tajemnicy, co zrobić, by przywrócić myjce parametry fabryczne?

    Ostatnio jeszcze do kompletu wymieniłem uszczelnienia tłoków i może +5 barów przybyło, ale to wciąż o 20 barów mniej niż deklaruje Karcher.

    A może poprostu to co pisze Karcher w instrukcji obsługi HD-6/16-4M, że ciśnienie robocze wynosi 160 barów też trzeba między bajki włożyć, jak w przypadku myjek marketowych???
    Czy to możliwe???
  • Poziom 38  
    Jaki tam masz silnik, bo wiele z tych silnikow ma przekladnie zwalniajace tak ze silnik 12.000 obrotow / min. ma na wyjsciu przekladni na pompe ok. 3000/min.
    Moze sa jakies problemy z przekladnia i ma za duze opory wiec silnik nie daje wtedy na pompe wystarczajacych obrotow by trzymala wymagane cisnienie.
    Jak piszesz maszyna ma juz ponad 10 lat, wiec smar w lozyskowaniu tak silnika jak i przekladni mogl stracic wlasciwosci smarne i zaczyna sie robic jak klej butapren. :-)
    Moze nawet lozyska juz siadly, ale jeszcze sie nie zacieraja, a luzy nie powoduja jeszcze klejenia wirnika do stojana, ale z opisu wynika ze takie cos juz moze zachodzic i dlatego wybija bezpiecznik. To falowanie obrotow silnika swiadczy o nierownych odleglosciach na obwodzie miedzy stojanem a wirnikiem i wirnik zaczyna kleic sie do stojana ale jeszcze nie ociera o niego. jak zacznie ocierac to i komutator zacznie sie wypalac az dojdzie do przegrzania i zwarcia, nawet w silniku chlodzonym woda, bo sam wirnik nie ma kontaktu z czynnikiem chlodzacym tylko stojan.
    Jesli to sie juz dzieje, to nastepnym uszkodzeniem bedzie zwarcie na wirniku i wypalony komutator.
    A tak poza tym to nie radzil bym zmieniac srednicy koncowek tylko uzywac takich jak orginalne.
    Kiedys do Karchera k4 zalozylem lance od k2 i pekla pokrywa pompy.
    A zakladajac odwrotnie, lance od k4 do Karchera k2 cisnienie bylo za slabe by obrotowa koncowka turbo w ogole dzialala.
    Zwykle wszystkie elementy maszyny i ustawienia sa tak dobrane by dzialaly poprawnie, a wszelkie zmiany prowadza niestety do uszkodzenia sprzetu.
  • Poziom 10  
    Silnik w myjce jest taki jak na załączonym zdjęciu tabliczki znamionowej, czyli wolnoobrotowy 1400 1/min.
    Przekrój maszyny z serwisówki nie wskazuje, że są tam jakieś przekładnie. Wygląda mi to na silnik indukcyjny bez komutatora, a jak była odkręcona głowica myjki, to wał silnika dawał się lekko obracać ręką bez jakichś wyczuwalnych luzów i nadmiernych oporów.
    Karcher HD 6/16-4M gdzie jest brakujące 20 barów Karcher HD 6/16-4M gdzie jest brakujące 20 barów
  • Poziom 38  
    Trudno tak z opisow wywnioskowac co naprawde dolega.
    Moze sie zawieszac ktorys z tloczkow i wtedy bedziesz mial nieco mniejsze cisnienie, a silnik zmienia odglos bo lozysko oporowe na krzywce zaczyna bic.
    Moga tez byc przerwy z powietrzem w wezu i wtedy cisnienie spada bo pompa nie ma co pompowac, albo za maly doplyw wody i pompa musi jakby zasysac z weza i silnik tez zmieni odglos.
    Czasem wystarczy minuta bez wody i uszczelniacze pojda, albo tloczki sie pozacieraja i pozniej sie zawieszaja.
  • Poziom 10  
    Miałem trochę czasu, więc spróbuję podsumować stan myjki na dzisiaj - deklarowane ciśnienie robocze przez Karchera 160 barów - odczytywane na wbudowanym manometrze 140 barów - odczytane z dodatkowego podłączonego manometru serwisowego 135 barów:
    1. Wymienione w zasadzie wszystkie elementy w pompie:
    - komplet zaworków,
    - zawór przelewowy - komplet ze sprężyną,
    - komplet uszczelniaczy olejowych, niskiego i wysokiego ciśnienia,
    2. Zawór chemii nie puszcza powietrza - sprawdzone przez zanurzenie wężyków w wodzie, a wężyki nowe i nie dziurawe.
    3. Wydatek wody zasilającej sprawdzony i wystarczający - ok. 20l/min
    4. Nowa dysza wylotowa rozmiar 38.
    Ze starego urządzenia pozostała właściwie tylko obudowa pompy i tłoki.
    Jak przydławię lekko na pistolecie wypływ wody, ciśnienie wzrasta do 160-170 barów, ale już czuć w ręku, że siła odrzutu jest mniejsza niż na "pełnej dziurze".
    Generalnie myjka pracuje bardzo ładnie i płynnie, bez drgań falowań, itp. itd.
    TYLKO GDZIE JEST BRAKUJĄCE 20 BARÓW???