Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 1.4 8v 2002r. - Dziwne buczenie

27 Mar 2019 17:41 375 15
  • Poziom 7  
    Witam. Jestem nieszczęśliwym posiadaczem tego oto statku kosmicznego jakim jest peugeot 307 1.4 8v 2002r przejechanie 240tys km.
    Podczas jazdy gdy gwałtownie przyspieszam z lewego przedniego kola dochodzi dziwny dźwięk, dźwięk bym określił jako buczenie(niemylic z wyciem) dźwięk podobny do rzynajacej bieżnik opony coś takiego nie wiem sam jak to określić, gdy jadę na 1,2, biegu nie słychać bardzo gdy już 3,4,5 buczy jak depne pedał w podłogę, ten sam dźwięk jest gdy utrzymuje stała prędkość. Co To może być waszym zdaniem, ? Wiem, że może nie spójne informacje ale niestety nie mam jak nagrać tego dźwięku by był slyszalny. Czy to może być przegub ? Łożysko? Zastanawiałem się nad wymiana całej polosi gdzie koszt kompletnej 350zl.

    DODAM
    MIESIAC TEMU WYMIENIONE
    1. łącznik stabilizatorow lewa, prawa
    2.koncowki drazkow kierowniczych (zbieżność ustawiona,cisnienie w kołach poprawne)
    3.gumy wachaczy
    4.poduszka pod skrzynia,
    5.sprzeglo łożysko tarczę komplet
    6.wymiana oleju w skrzyni
    Całe zawieszenie nie stuka nie wali, nie oobciera żadna osłona itp


    Słucham wam może coś doradzicie Tylko proszę mnie nie l
    Przerażać :)
  • Poziom 35  
    Łożysko koła?
    Nie napisane jest wprost czy zmienia się proporcjonalnie do prędkości.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Łożysko koła zawsze słychać najgłośniej gdy jest odciążone tj lewe koło podczas skrętu w prawo i na odwrót, oczywiście mówię o jeździe z prędkością >= 30km/h, a nie o manewrach na parkingu
  • Poziom 7  
    Koledzy, sprawa wygląda gdy wciskam jeden bieg drugi bieg trzeci bieg w miarę gwałtownie hałasu nie słyszę, gdy już na 4 dam mu pedał do końca i na 5 słyszę budzenie, może na 1.2.3 biegu jest malo slyszalny, gdy zaś wciskam go na luz cisza spokój zero hałasu zero niczego, wydaje mi się gdyby to było łożysko słychać byłoby na luzie hm? I buczenie wygląda gdy jadę równomiernie jedna stało Prędkości np. 90km/h Występuje tylko i wyłącznie przy przyspieszaniu gdy np wyprzedzam i przy stałej prędkości, przegub? Wydaje mi sie przy skręcania skurczybyka było by słuchać, a co powiecie o przegubie wewnetrzynym tym ci wchodzi z osia do skrzyni?
  • Poziom 13  
    Łożyska skrzyni biegów? Jest po lewej? Olej w skrzyni sprawdzony?
  • Poziom 7  
    Biegi wchodzą idealnie, nie ma żadnych zastrzeżeń nie zgrzyta ani nic, okej był wymieniony miesiąc temu stan zatem jest odpowiedni, a co do łożysk skrzyni nie da się tego sprawdzic bez rozbierania prawda?
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Nawet jak byś rozebrał skrzynie biegów na części pierwsze
    to za bardzo tego nie wyczujesz czy są do wymiany .
    Trzeba by najpierw każde jedno łożysko wymyć dokładnie z gęstego
    oleju benzyną , wysuszyć i wtedy sprawdzić na słuch czy szumią ,
    wyją , czy nie mają zbyt dużego luzu .
    Nie wiem czy w ogóle było by to opłacalne ale jak już to wymiana
    wszystkich łożysk w skrzyni dla pewności .
    Chyba że czujesz się na siłach i sam to zrobisz !? :|
  • Poziom 13  
    Musiałbyś znaleść schemat budowy tej skrzyni. Bardzo prawdopodobne że 1/2 bieg i 3/4/5 są na osobnych wałkach i właśnie na wysokich są uszkodzone łożyska. Nie znam tej skrzyni, nie pomogę. Równie dobrze może to być jakaś pirdoła typu luźna śrubka.
  • Poziom 7  
    Powiem tak, do momentu jak samo nie wyjdzie co to buczy będę go cisnął ile wlezie. Dużo zachodu wychodzi z tym dziadostwem a tak naprawdę to może być wszystko.. Dzięki wszystkim, jeśli by komus coś wpadło do głowy piszcie
  • Poziom 7  
    @SKM 1964 jaki proponujesz?
    Tej dziedzinie nie znam się jaki powinni się lać, szczerze słyszę pierwszy raz o takim oleju
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Taki olej o lepkości 120w/140w zima spowoduje że ciężko bieg wbić.
  • Poziom 7  
    Dzięki @andrzej20001 jutro spróbuję
  • Poziom 13  
    Ja bym nie kombinował z gęstym olejem. Jak pozakleja bardzo czułe łożyska igiełkowe i synchronizatory na biegach, to dopiero będzie kłopot, teraz (o ile to jest to) jest szansa że to łożyska krańcowe wałka. Ja bym stawiał na oryginalny olej zalecany przez producenta pojazdu lub skrzyni.