Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra C 2.2 bezyna - Coś z prądem

rout9 27 Mar 2019 18:25 390 13
  • #1
    rout9
    Level 5  
    WItam

    Mam problem z Vectra C z roku 2004 z silnikiem 2.2 Samochód dzien po dniu zaczoł chodzić na 3 cylindry
    Po sprawdzeniu niby świece
    Zmieniłem świece i dalej było to samo
    Wymieniłem cewkę silnika i dalej to samo
    Teraz jak byłe u elektryka innego stwierdził ze na 1 cylindrze wtrysk dostaje za mało prądu i go nie otwiera sprawdził na 4 za pomocą żarówki bo się świeciła ładnie a na 1 ledwo co się jarzyła i
    Teraz czy to wina komputera czy czegoś innego ???
  • #2
    adamjur1
    Level 41  
    Kable, złącze sterownika, tranzystor wykonawczy w nim..
    Jeszcze omomierzem sama cewka wtrysku - może idzie na zwarcie.
    Jeżeli możesz sprawdź przewód w wiązce od wtrysku do sterownika, przez wszystkie ew złącza. może gdzieś pin "się zazielenił "
    Pozdr. J.
  • #4
    rout9
    Level 5  
    Sprawdziłem kable od komputera do pinów wtrysków wszystko ok nie było żadnych przetarć itd itp
  • #6
    adamjur1
    Level 41  
    Jak tak to mogłeś sprawdzić czy z komputera sterującego wychodzi napięcie na pinie.
    Przy podłączonym wtrysku i bez.
    Pozdr. J.
  • #8
    rout9
    Level 5  
    Tak jak mówiłem na 1 pinie jest dużo mniejszy prąd żarówka ledwo świeciła lecz na 4 żarówka świeciła jak szalona. Może to sterownik silnika ecu ?? Ale o tak by się zepsuł po paru godzinach
  • #10
    rout9
    Level 5  
    Przed sprawdzeniem tego pina do wtrysku byłem u 3 elektryków, jeden z nich podłączał komputer nic mu nie pokazało jakieś głupoty drugi to samo, a trzeci podłaczał 2 koputery i nic nie było żadnego błędu a czek na tablicy sie świecił no i jak to ma byc, i byłem u 4 elektryka to też nie znalazł nic ale zobaczył to ze właśnie jest niski prąd dochodzący do 1 pina wtryskiwacza i mowił ze to raczej wina komputera i cholera wie co robic czy wymienic komputer który trzeba potem programować i wydawać ponad 500 zł za to czy szukać dalej
  • #11
    MikeC
    Level 29  
    Jeśli świeciła kontrolka na liczniku to musiały być zarejestrowane błędy , coś ci elektrycy nie tak podeszli do sprawy ,,, podstawa to instalacja wtrysków - pomiar , cewki wtrysków - pomiar , odczytać poprawnie dtc ,, jak wszystko ok to pewnie ecu ...
  • #12
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    System przy wykryciu wypadania zapłonów odcina wtrysk konkretnego cylindra - dla uniknięcia zatrucia katalizatora. Uczciwa diagnostyka się kłania. Wymiana komputera na końcu.
  • #13
    rout9
    Level 5  
    To i ja wiem kolego tylko gdzie go Kur.. znaleźć, bo ten samochód doprowadzi mnie do tego ze go siekierą podziabie
  • #14
    MikeC
    Level 29  
    robokop wrote:
    System przy wykryciu wypadania zapłonów odcina wtrysk konkretnego cylindra - dla uniknięcia zatrucia katalizatora. Uczciwa diagnostyka się kłania. Wymiana komputera na końcu.
    co racja to racja dlatego piszę od paru postów co wykazują błędy DTC i potem gdybam bo nie wiadomo czy wypadanie zapłonów czy błąd obwodu cewki wtrysku , lub disa ... no i jeszcze czy to Z22SE czy Z22YH na wysokim ciśnieniu ... Niestety często na tym forum trzeba się domyślać ..