Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra H z17dtl - Czarny dym przy przyspieszaniu

Daveks16 28 Mar 2019 06:55 5895 7
  • #1
    Daveks16
    Level 2  
    Witam , potrzebuje pomocy w diagnoznie problemu . Jak w tytule , astra h 1.7 cdti 80km z17dtl na wtryskiwaczach Boscha , bez DPF-u i bez dwu-masy. Auto odpala wzorowo , zimny lub cieply od strzala max 1-2 s krecenia rozrusznikiem , praca silnika jest wzorowa na zimnym i na cieplym , silnik nie bierze oleju lub cieczy chlodzacej , przyspiesza prawidlowo ,nowe filtry , oleje . Problem objawia sie pod czas jazdy , przy przyspieszaniu pod duzym opciazeniem pojawia sie czarna chmura za autem . Mam op-com , bledow brak , dodam zdjecia blokow pomiarowych na obrotach jalowych , nie mam zdjecia korekcji wtryskiwaczy ale widzialem je i sa na poziomie -0,50 do 0,70 jak znajde chwile to dolacze . Jak dla mnie to wyglada na zbyt duza dawke paliwa lub zbyt malo powietrza , prosze o podpowiedzi jak prawidlowo powinny wygladac wartosci w blokach pomiarowych w op-com i jak prawidlowo przetestowac poszczegolne podzespoly sterowania silnika , chodzi mi o egr , klapy wirowe , turbo , itp.. . Dodam ze dolot byl czyszczony okolo rok temu , klapy wirowe dzialaja bez oporu , egr czyszczony nie ma wyciekow , dolot wydaje sie byc szczelny , turbo wymieniane niecaly rok temu , podmiana N75 nic nie dala , podcisnienie jest. Astra H z17dtl - Czarny dym przy przyspieszaniu Astra H z17dtl - Czarny dym przy przyspieszaniu Astra H z17dtl - Czarny dym przy przyspieszaniu Astra H z17dtl - Czarny dym przy przyspieszaniu Astra H z17dtl - Czarny dym przy przyspieszaniu
  • #2
    jozefg
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak dla mnie zjawisko dość typowe: wtryski "leją" ... Miałem tak kiedyś w Audi80
    Zużyte dysze albo ktoś wsadził innego typu niż zaleca producent
  • #3
    palmus
    Level 33  
    "Czarna chmura" jest ponadstandardowa? Miałem kilka diesli i w takich warunkach we wstecznym lusterku było widać to o czym piszesz.
  • #4
    Daveks16
    Level 2  
    Numery wtryskiwaczy sa prawidlowe dla tego silnika , korekcje w op-com wzorowe , cisnienie na szynie cr caly czas wzorowe ok. 24 bar , nie ma problemu z odpalaniem zimny lub cieply. Jesli wtryskiwacze leja to dlaczego nie kopci na jalowych obrotach i przy delikatnej jezdzie ? W piatek zrobie test przelewowy tych wtryskiwaczy dla pewnosci potem poszukam jakies wtryskiwacze na podmiane zeby sprawdzic czy bedzie roznica . Ale szczeze to nie wiem skoro korekcje wszystkich 4 wtryskiwaczy sa zblizone , to oznacza ze wszystkie 4 leja , a nie wydaje mi sie ze przy takim stanie zeczy silnik by odpalal , pracowal idealnie i cicho w kazdym zakresie obrotow .

    Dodano po 12 [minuty]:

    Tak jest bardzo ponad standardowa , pojawia sie wtedy jak wciskasz w podloge , czujesz jak turbo zaczyna pompowac , auto przspiesza i wtedy puszcza czarnego smoka . Jadac delikatnie , bez palowania nie kopci wogule
  • #5
    palmus
    Level 33  
    To skoro wszystko jest ok, to zostaw to.To twój pierwszy diesel?
    Padał w podlogę= zwiększony wtrysk.Odpowiednia ilość powietrza pojawi się za moment, kiedy turbina da ciśnienie.Do tej chwili paliwo jest spalane w małej ilości powietrza więc wywala tonę sadzy i dymu.Nie kopci podczas normalnego przyspieszania, bo turbina "nadąża"
  • #6
    omegolotC30NE
    Level 22  
    Daveks16 wrote:
    cisnienie na szynie cr caly czas wzorowe ok. 24 bar

    Chciałeś chyba napisać 240 , i jeśli tyle masz cały czas to nie jest to prawidłowe.
  • #7
    Daveks16
    Level 2  
    To nie jest moj pierwszy diesel , kiedys byl w moim posiadaniu , problem dymienia byl ale duzo mniejszy , z czasem sie pogarsza najgorsze jest spalanie , trasa ponad 10l przy spokojnej jezdzie 100km/h, miasto to juz calkiem tragedia. Czy moze mi ktos powiedziec jakie powninno byc wskazanie przeplywomieza w blokach pomiarowych na zimnym i cieplym na obrotach jalowych ?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Sorry , masz racje , pomylilem sie , tam jest 24 Mpa tak jak pokazuje na blokach pomiarowych , podczas pracy caly czas oscyluje od 24,00 do 25,00
  • #8
    omegolotC30NE
    Level 22  
    Daveks16 wrote:
    podczas pracy caly czas oscyluje od 24,00 do 25,00

    No dobrze ,ale nie jeździsz chyba tylko na obrotach biegu jałowego co ? Ile jest pod obciążeniem , wtedy gdy dymi ; doładowanie żądane / rzeczywiste ? Dziury w dolocie nie ma ? Objawy masz typowe. W 1.7 lubi się psuć ta rura gumowa górna interculera.