Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Juke 1,5 dci - Czy według was to padnięty wtryskiwacz ?

Bałdyzer 07 Kwi 2019 12:08 771 33
  • #31
    skowina
    Poziom 13  
    Dokładnie, musisz porównać. Sprawdź też oporność pomiędzy każdym pinem wtrysku a masą całego auta (silnik).

    Tak jak Ci napisałem, sprawdź wtyczkę w środku.

    Sprawdź także ciągłość przewodu sterującego wtryskiem. To jest troche trudniejsze bo trzeba odpiąć wtyczkie od ECU i o wtrysku i sprawdzić czy nie jest przypadkiem przerwany.
    Czasami bywa tak że izolacja może być zawilgocona lub zniszczona ( pękła od mrozu) i przewód będzie miał zwarcie. To też możesz sprawdzić miernikiem.

    Ale naprawdę może się mylę, ale jakby był wtrysk uwalony to by był SILNIK STOP.

    Sprawdź sterowanie turbiną, wężyki podciśnienia czy przypadkiem nie są dziurawe, czy nie zszedł, sprawdź gruszkę na turbinie czy się porusza.
    Kiedyś w Hondzie miałem podobnie, iż pod obciążeniem wchodziła w tryb awaryjny, jak się okazało to przyczyną był pęknięty jeden z 3ch elektrozaworów sterujących podciśnieniem.

    Jak nie wtrysk :) to może być wszystko :)

    Jak wtryski o tych samych parametrach sprawdz Intercooler, może zapchany olejem i nie daje powietrza.
  • TermoPasty.pl
  • #32
    Bałdyzer
    Poziom 9  
    skowina napisał:
    Dokładnie, musisz porównać. Sprawdź też oporność pomiędzy każdym pinem wtrysku a masą całego auta (silnik).

    Tak jak Ci napisałem, sprawdź wtyczkę w środku.

    Sprawdź także ciągłość przewodu sterującego wtryskiem. To jest troche trudniejsze bo trzeba odpiąć wtyczkie od ECU i o wtrysku i sprawdzić czy nie jest przypadkiem przerwany.
    Czasami bywa tak że izolacja może być zawilgocona lub zniszczona ( pękła od mrozu) i przewód będzie miał zwarcie. To też możesz sprawdzić miernikiem.

    Ale naprawdę może się mylę, ale jakby był wtrysk uwalony to by był SILNIK STOP.

    Sprawdź sterowanie turbiną, wężyki podciśnienia czy przypadkiem nie są dziurawe, czy nie zszedł, sprawdź gruszkę na turbinie czy się porusza.
    Kiedyś w Hondzie miałem podobnie, iż pod obciążeniem wchodziła w tryb awaryjny, jak się okazało to przyczyną był pęknięty jeden z 3ch elektrozaworów sterujących podciśnieniem.

    Jak nie wtrysk :) to może być wszystko :)

    Tak ale za każdym razem kiedy zapalał się check to komputer pokazywał ten sam błąd P0201 i żadnego innego błędu nigdy nie było. Już zmierzyłem obwód prądowy od wtyczki wchodzącej do ECU do dwóch pinów wtyczki od tego podejrzanego wtrysku oczywiście obydwie wtyczki odpiąłem i obwód był nieprzerwany czyli pełne zwarcie. Jutro zmierzę to samo jeszcze raz i podczas pomiaru poruszam trochę kabelkami i całą wiązką czy czasami gdzieś nie rozłącza się
  • TermoPasty.pl
  • #33
    skowina
    Poziom 13  
    Zostaje dać ten wtrysk na stół i go przetestować. Koszt za komplet to ok 100-150zł, za jednego to kwestia zapytania.

    Sprawdź konektory we wtyczce. Bo widać że w normalnych warunkach teoretycznie to działa, a wysypuje się pod obciążeniem.

    Jak konektory bedą ok, to tylko wtrysk na stół do przetestowania, albo zakupić taki sam wtrysk, tylko pamiętaj o zapisaniu w ECU nowego kodu korekcyjnego.

    Na zdjęciu wygląd moich konektorów z wtyczki, :) wierz mi że też mierzyłem omomierzem kilkanaście razy przewody :) w to i we w to i nie obserwowałem sytuacji że coś nie przewodziło.

    Moja rada, nie psikaj zadnymi sprayami tych wtyczek i pinów, co najwyżej czystym IPA,

    Moja jedna z teorii kiedyś brzmiała że to wina wilgoci w przewodach po zimie, i zapsikałem wsystko WD40 który ma zdolności wypierania wody. Po tym zabiegu auto umarło totalnie na 1,5dnia, póki wd40 nie odparował. :)
  • #34
    Bałdyzer
    Poziom 9  
    Dziś zmierzyłem rezystancję wszystkich wtrysków i każdy z nich ma podobnie około 188 kO . Przebicia na masę od dwóch pinów wtryskiwacza także nie stwierdziłem.
    Jeszcze spróbuję rozebrać tę wtyczkę od tego wtryskiwacza nr 1 i sprawdzę konektorki ale już umówiłem się na koniec tygodnia na wizytę w serwisie Boscha i tam mi zrobią diagnostykę wiązki i jak będzie OK to wyjmą ten wtryskiwacz i go sprawdzą , wyczyszczą i ewentualnie jak będzie możliwość naprawy to zregenerują. Pan z serwisu mi mówił , że piezoeletryczne wtryski Siemensa nie zawsze da się regenerować, wszystko zależy od rodzaju uszkodzenia.
    Być może wtrysk jest zabrudzony ponieważ skojarzyłem pewien fakt, że pierwszy raz problem wystąpił w zimie na mrozach ( kontrolka check i ASR tryb awaryjny) i mechanik stwierdził, że filtr paliwa był bardzo mocno zapchany. Po wymianie tego filtra przez około 2 miesiące auto jeździło bez tych błędów choć czuć było lekkie falowanie obrotów , minimalne zrywanie podczas spokojnej jazdy.