Mamy taki silniczek elektryczny KRAFT&DELE 1,5KW 220V model KD1801
Silnik ma obsługiwać małą trajzegę do cięcia drewna. Silnik będzie przenosił napęd poprzez 2 paski na tarczę tnącą. Teraz pytanie jak prawidłowo podpiąć ten silnik?
Rozumiem, że oznaczenie na tabliczce zacisków VEER i REVERSE to ustawienia pracy silnika (lewo, prawo) czy dobrze rozumiem? Bo trzeba ustawić w którą stronę ten silnik ma się w ogóle obracać. Ale jak podpiąć właściwie kabel zasilający?
Druga sprawa jak prawidłowo zabezpieczyć taką samoróbkę oraz sam silnik. Mam od starej kupionej kiedyś trajzegi włącznik, który posiada jakieś tam zabezpieczenie przed przegrzaniem, ale nie wiem czy nie będzie ono za słabe, bo w tej starej maszynie silnik był o wiele słabszy, więc pewnie tam był zastosowany wyłącznik gdzie prąd znamionowy silnika był mniejszy, ale wydaje mi się, że najwyżej taki wyłącznik będzie bardziej czulszy.
W ogóle, co to jest za silnik 1-fazowy z kondensatorami? W tej książeczce mam opisane pokrótce silniki kondensatorowe jednofazowe dwuzarowe YL, jednofazowy silnik asynchroniczny YL, asynchronicznych silnik trójfazowy i wymienione jakieś modele, ale kurdę nigdzie nie mogę się dopatrzeć modelu KD1801.
p.s. przy okazji zna ktoś dobrą książkę odnośnie silników i ich podłączania? Muszę sobie ten temat trochę lepiej przyswoić.


Silnik ma obsługiwać małą trajzegę do cięcia drewna. Silnik będzie przenosił napęd poprzez 2 paski na tarczę tnącą. Teraz pytanie jak prawidłowo podpiąć ten silnik?
Rozumiem, że oznaczenie na tabliczce zacisków VEER i REVERSE to ustawienia pracy silnika (lewo, prawo) czy dobrze rozumiem? Bo trzeba ustawić w którą stronę ten silnik ma się w ogóle obracać. Ale jak podpiąć właściwie kabel zasilający?
Druga sprawa jak prawidłowo zabezpieczyć taką samoróbkę oraz sam silnik. Mam od starej kupionej kiedyś trajzegi włącznik, który posiada jakieś tam zabezpieczenie przed przegrzaniem, ale nie wiem czy nie będzie ono za słabe, bo w tej starej maszynie silnik był o wiele słabszy, więc pewnie tam był zastosowany wyłącznik gdzie prąd znamionowy silnika był mniejszy, ale wydaje mi się, że najwyżej taki wyłącznik będzie bardziej czulszy.
W ogóle, co to jest za silnik 1-fazowy z kondensatorami? W tej książeczce mam opisane pokrótce silniki kondensatorowe jednofazowe dwuzarowe YL, jednofazowy silnik asynchroniczny YL, asynchronicznych silnik trójfazowy i wymienione jakieś modele, ale kurdę nigdzie nie mogę się dopatrzeć modelu KD1801.

p.s. przy okazji zna ktoś dobrą książkę odnośnie silników i ich podłączania? Muszę sobie ten temat trochę lepiej przyswoić.