Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat seicento 1.1mpi - Czujnik temperatury

cricket1 28 Mar 2019 22:18 1236 3
  • #1
    cricket1
    Level 7  
    Witam.
    Słyszałem że w seicento są 3 czujniki temperatury i nie mogę zlokalizować trzeciego. Znalazłem parę info ale już nie wiem co o tym myśleć. Zlokalizowalem:
    Pierwszy wkrecony w blok przy cewkach ktory jest 2 pinowy i tylko zapala kontrolke przy 116 stopniach.
    Drugi wkrecony w chłodnice też 2 piny i wlacza wiatrak przy 95 stopniach.
    Na torque pokazuje mi temp płynu chłodzącego która dochodzi do max 67°, tylko pytanie skąd te wartości skoro znalazłem tylko dwa dwupinowe czujniki i czy te wskazania są prawdziwe? Bo jeżeli tak to termostat muszę mieć cały czas otwarty :/.
    Pacjent to seicento 1.1 mpi z 2002.

    Z góry dzięki
    Pozdrawiam
  • #2
    wojtek1234321
    Level 35  
    Czy to jest na pewno MPI? Z tego co słyszałem to załączanie wentylatora "z chłodnicy" miały silniki SPI (jednopunkt), były tam właśnie trzy czujniki, w chłodnicy (wentylator), w głowicy (kontrolka) i termostat (sterownik silnika). W MPI (wielopunkt) czujnika w chłodnicy nie było, wentylatorem sterował sterownik silnika i podobno był tylko jeden czujnik temperatury odpowiedzialny "za wszystko", czyli kontrolkę, wentylator i sterownik silnika (większa dawka paliwa gdy silnik zimny, czyli ssanie).

    http://seicento.com.pl/topics5/czujnik-temperatury-mpi-vt371351.htm

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=14443597#14443597

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2363382.html#11231159
  • #3
    cricket1
    Level 7  
    Faktycznie mój błąd. Naczytalem się o tym czujniku w chlodnicy i idąc po kablu od wtyczki wentylatora myślałem że idzie na bok chlodnicy. Dzisiaj sprawdziłem dokladnie i nic tam nie ma. Dzięki wielkie za nakierowanie. W takim razie wezmę się za wymianę termostatu bo według torque temperatura w czasie jazdy to 60-65°. Odczyt myślę że jest prawidłowy bo przed odpaleniem pokazywał 10°(koło tylu było), potem rosła powoli bez żadnych skoków. Jeszcze jeżeli mogę wtracic w tym temacie to który pin od sondy jest od grzałki? Czy ma być na nim koło 12V? Wywala mi błąd grzałki, a sonda za dużo kosztuje żeby w ciemno wymieniac. Jeszcze raz dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam
  • #4
    tzok
    Moderator of Cars
    cricket1 wrote:
    Jeszcze jeżeli mogę wtracic w tym temacie to który pin od sondy jest od grzałki? Czy ma być na nim koło 12V? Wywala mi błąd grzałki, a sonda za dużo kosztuje żeby w ciemno wymieniac. Jeszcze raz dzięki za pomoc.
    Dwa białe przewody to grzałka sondy i ma być na nich 12V.