Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pt Cruiser 2.4 2005 - Jak ustawić zawory?

29 Mar 2019 16:32 189 12
  • Poziom 8  
    Witam.
    Posiadam Pt Cruiser 2.4, 2005, od jakiegos czasu mam problem z autkiem. Pt jest w automacie i przy wbijaniu biegu z N lub P auto pracuje inaczej, spadają obroty, auto przy dojeżdzaniu do świateł dusi się. Doczytałem, że to może byc problem z zaworami, których nigdy w nim nie regulowałem. Wymieniłem wczesniej olej z 10W40 na dedykowany 5W30 oraz obydwa paski. Wiem, że ustawianie zaworów nie jest trudne. Czy ktoś to robił sam, jakies porady odnosnie grubości szczeliny? Auto posiada instalacje LPG.
  • Poziom 43  
    Nie powtarzaj zasłyszanych bzdur, ten silnik posiada hydrauliczne kasowanie luzu zaworowego i nic się tam nie ustawia.
  • Poziom 8  
    Ok, dlatego pytam. W takim razie czy komuś coś przychodzi na myśl co mógłbym z tym problemem zrobić.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Inne szczegóły to to, że po dłuższym postoju auto po przejechaniu kilkuset metrów strasznie się dlawi, praktycznie nie reaguje na pedal gazu, aby po kilku sekundach zacząć łapać moc. Potem jest już ok, ale po kolejnym krótkim postoju auto na pierwszych metrach znowu się dusi aby po po chwili jest ok. Metoda kluczyków wyskakują błędy 31 i 37. Nie ma na to wpływu czy auto jest rozgrzane czy nie, takie same objawy są zarówno na LPG jak i na benzynie.
  • Poziom 30  
    Auto z 2005 roku i metoda kluczyków ? , nie ma tam nikt komputera ? odczytaj błędy czymś dedykowanym w rodzaju Pxxxx i będzie coś wiadomo .
  • Poziom 8  
    P0031 i p0037
  • Poziom 30  
    P0031 obwód grzałki sondy lambda przed katalizatorem - zwarty obwód .
    p0037 obwód grzałki sondy lambda za katalizatorem - zwarty obwód .
    Trochę to dziwne że masz zwarcie grzałek obu sond naraz , obwody grzałek do sprawdzenia i obwody sterowania grzałkami .
  • Poziom 8  
    Pierwsza grzalme sprawdziłem ma 8-9Ohm i na zasilaniu 6V, do drugiej jeszcze nie doszedłem, ale może ten pierwszy pomiar coś już dał?
  • Poziom 8  
    Gdzie znajduje się czujnik położenia wału w PT?
  • Poziom 43  
    gregory_07 napisał:
    na zasilaniu 6V
    ma być 12 V . Mierz próbówką 1,2W czy masz zasilanie , bezpieczniki w pierwszej kolejnośći
  • Poziom 8  
    Pogrzebałem troszke przy wiązkach przewodów i błędy zniknely, ale problem nie zniknal. Zauwazylem jedna rzecz, przy mocnym wcisnieciu pedalu gazu zaczyna strasznie sie dusic i strzelac. Czy to normalne czy nie.
  • Poziom 8  
    Juz mam tego auta dosyc. Znowu pojawily sie dwa bledy od sondy. Troszke pogrzebalem, okazało się ze był przerwany przewód od czujnika wałka rozrządu. Pytanie, co łączy dwie sony, że błąd wyskakuje do obydwu naraz?, bo jesli niknął na dwa dni to wnioskuje, że same sondy są OK.
  • Poziom 30  
    "przerwany przewód od czujnika wałka rozrządu" i co nie było takiego błędu ? zdiagnozuj to czymś dedykowanym bo będziesz się kręcił w kółko z zaśniedziałym kabelkiem.
  • Poziom 8  
    Przewód był przerwany, ale zawiniety tasma tak wiec moze jakis styk byl, po wypieciu czujnika pojawia sie blad.