Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Premium 280 dxi - Usterka wtrysku paliwa

carriermistral 29 Mar 2019 17:01 291 10
  • #1 29 Mar 2019 17:01
    carriermistral
    Poziom 7  

    Witajcie,
    mam problem z Premiumką 280 dxi nieszczęsny silnik Deutz D7E.
    Autko generalnie chodziło bardzo dobrze, aż do czasu gdy bez żadnych innych oznak słabości pokazał się z nienacka komunikat "injection inoperative" i irytujące odcięcie mocy przez komputer, 12 km/h pod górkę w Siewierzu z ładunkiem 2 ton, masakra . Początkowo powiązałem to z niedawną wymianą filtru separatora. Po zgaszeniu auto nie chciało odpalić, ale pomogła wymiana filtra separatora bo stary okazał się być minimalnie inny i wielokrotne pompowanie ręczną pompką. Na jakiś czas problem się uspokoił, nie było problemów z zapalaniem i powiedzmy że raz na 800 km błąd się pojawił ale po zgaszeniu i zapaleniu znikał. Zdążyłem się umówić na diagnostykę, a już błąd zaczął się mocno nasilać i praktycznie obrzydzał jazdę tym autem. Diagnostyk stwierdził, że trzeba zregenerować wtryski i powinna wystarczyć tylko dla 3. Tak też czytałem tutaj na forum, że komuś pomogło, ale postanowiłem nie robić stodoły i wszystkie 6 zregenerował ASO Bosch bo i tak przy przebiegu 750 tys. trzeba bybyło to kiedyś zrobić.
    No i niestety, ale nie nastąpiła jakaś większa poprawa tyle co błąd zaczął się rzadziej powtarzać. Na tę chwilę wiem, że polecany człowiek do diagnostyki raczej sobie z Deutzem nie poradzi, bo to w porównaniu do DXi11 zupełnie inny motor.
    Wiem, że przyczyna może być w pompach, listwie, czujnikach, zaworkach tyle czemu diagnostyk tego nie dostrzegł?
    Czy można to powiązać z tym, że np. podstawa separatora jest uszkodzona i trzeba by ją wymienić?

    0 10
  • #2 29 Mar 2019 17:05
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    PODAJ KOD BŁĘDU

    0
  • #3 29 Mar 2019 22:19
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    carriermistral napisał:

    Czy można to powiązać z tym, że np. podstawa separatora jest uszkodzona i trzeba by ją wymienić?

    Co masz na myśli jest uszodzona?
    Jak podejrzewasz separator to go na próbę wywal a przewody połącz ze sobą i jedną rzecz wykluczysz.

    0
  • #4 31 Mar 2019 13:53
    carriermistral
    Poziom 7  

    błąd MID 128 PSID 96 FMI 1

    Dodano po 12 [minuty]:

    Under_Pressure napisał:
    carriermistral napisał:

    Czy można to powiązać z tym, że np. podstawa separatora jest uszkodzona i trzeba by ją wymienić?

    Co masz na myśli jest uszodzona?
    Jak podejrzewasz separator to go na próbę wywal a przewody połącz ze sobą i jedną rzecz wykluczysz.


    mam na myśli, że np. zawór do odpowietrzania/ pompa ręczna niskiego ciśnienia nie trzymają (chociaż nie ma widocznych objawów tego) i przez to spada ciśnienie i dalej układ nie może uzyskać odpowiedniego ciśnienia.
    Chodzi ci o wyjęcie samego wkładu, czy całego urządzenia?

    0
  • Pomocny post
    #5 01 Kwi 2019 17:39
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    Chodzi mi o całość. Nieraz omijalem separator i puszczalem auto np. Na tydzień i wtedy widzisz czy jest poprawa czy nie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    MID 128 PSID 96 FMI 1.
    Układ ciśnieniowy magistrali.
    Poniżej wartości granicznej.
    Warunki wygenerowania kodu usterki:
    Poniżej wartości granicznej.
    Możliwa przyczyna:
    Czujnik ciśnienia przewód rozdzielczy
    Jednostka sterująca paliwem całkowicie lub częściowo zamknięta.
    Wtryskiwacze
    Reakcja jednostki sterującej silnika:
    Wygenerowanie kodu usterki.
    Polecenie zapalenia czerwonej lampki.
    Zauważalne objawy zewnętrzne:
    Zapalenie się czerwonej lampki.
    Obniżona moc.
    Odpowiednie działanie:
    Dokonaj lokalizacji usterki w układzie paliwowym.
    Sprawdź, czy w przewodzie wysokociśnieniowym nie występują nieszczelności.

    0
  • #6 04 Kwi 2019 15:06
    carriermistral
    Poziom 7  

    Spróbuje zrobić jak mówisz, z tym że w tej wersji podstawa separatora jest z pompka ręczna.
    Kolejny objaw który udało się zaobserwować to:
    Paliwo w komorze filtra paliwa wydaje głośne dźwięki dosłownie syczy/piszczy.
    Listwa CR z jednej strony jest mocno nagrzana.

    0
  • #7 04 Kwi 2019 20:39
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    Wiem ze jest z pompka reczna ale to nic nie szkodzi ja omijalem separator jak mialem problemy z odpaleniem po kilku godzinach w twoim przypadku obserwowałbym wysokie ciśnienie.
    Piszczy moze dlatego ze wysokie ciśnienie idzie w przelew(w niskie).
    Wtryski piszesz ze zregenerowane a zaworek na szynie sprawdzaleś?

    0
  • #8 04 Kwi 2019 21:06
    carriermistral
    Poziom 7  

    Under_Pressure napisał:
    Wiem ze jest z pompka reczna ale to nic nie szkodzi ja omijalem separator jak mialem problemy z odpaleniem po kilku godzinach w twoim przypadku obserwowałbym wysokie ciśnienie.
    Piszczy moze dlatego ze wysokie ciśnienie idzie w przelew(w niskie).
    Wtryski piszesz ze zregenerowane a zaworek na szynie sprawdzaleś?


    jutro właśnie dostanę drugi zawór redukcyjny do podmiany to sprawdzę, jeśli to nie pomoże to chyba oddam do sprawdzenia pompy wysokiego ciśnienia

    0
  • #9 05 Kwi 2019 08:14
    hubert04
    Poziom 21  

    Na 90% masz uszkodzona jedna pompę wysokiego ciśnienia. A żeby to sprawdzić najprościej to odpal silnik i sprawdź ręcznie jaka jest temperatura jednej i drugiej pompy i przewodu wyjściowego na listę też z jednej jak i drugiej ta która będzie ewidentnie cieplejsze a czasem nawet gorąca jest uszkodzona.

    0
  • #10 06 Kwi 2019 16:13
    carriermistral
    Poziom 7  

    Zawór przelewowy wymieniony i jedna pompa wysokiego ciśnienia wymieniona nadal brak zmian, komunikat się włącza non stop. Zastanawia mnie jedna rzecz która sprawdziłem teraz, powrót z wtrysków leje jak szalony przez 30 sekund wyleciało ponad 100 ml czy to jest normalne? Kto wie ile tam powinno normalnie wylatywać na jałowym bez obciążenia? Wtryski były regenerowane w boschu autoryzowanym, możliwe ze coś spartolili?

    Kolejne perypetie:
    zgodnie z rada Under_Pressure pominąłem do celów doświadczalnych separator, jest o tyle lepiej ze błąd nie wyskakuje co chwile a tylko co 20-30 km. Tyle ze błąd tak czy siak uporczywie wraca i doszedł kolejny:
    MID128 SID126 FMI7
    Czy możecie podać jego rozpiskę?

    0
  • #11 17 Kwi 2019 14:30
    carriermistral
    Poziom 7  

    po tym jak zdołałem wymienić resztę elementów w układzie CR prawdziwy winowajca się ujawnił - zaczęło się mocne dymienie i nierówna praca cylindrów, wtryskiwacze ponownie zregenerowane (poprawione) i problem zniknął.

    gdybyś ktoś miał podobna usterkę w przyszłości to polecam nie panikować jak ja, tylko spokojnie przyjrzeć się sprawie - po pierwsze sprawdzić ciśnienia zasilania i na rampie. Jeśli na wejściu jest między 500-600 kpa, a rampie jest wszystko 500- 1600 bar to układ na większym obciążeniu gubi albo ciśnienie na wtryskach (przelewach) albo któraś sekcja pompy wysokiego ciśnienia nie daje rady. Pompy sprawdzić możemy zaślepiając przewód paliwowy do niej (na bardzo krótko, żeby nie ryzykować przytarcia) - jeśli auto zapali na drugiej to jest ona dobra, jeśli nie to warto ją wymienić. Jeśli na obu pompach auto bez problemu zapali to trzeba sprawdzić ile wydostaje się na przelewie z wtrysków, jeśli cieknie ciurkiem, albo jak w moim przypadku dosłownie syczy to mamy odpowiedź - wtryski nie trzymają i gubią ciśnienie na obciążeniu. Polecam dobrze wybrać warsztat do regeneracji, warto się popytać, czy naprawdę robią takie wtryski, czy tylko mają w katalogu części do nich. W moim przypadku ten etap nie poszedł dobrze, przez co potem szukałem dziury w całym.

    0