Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

pilarka stihl MS 250 - luz na mocowaniu silnika

magnus27 29 Mar 2019 19:02 2238 12
  • #1
    magnus27
    Level 13  
    Witam
    W mojej pilarce występuje luz (góra dół) na śrubach mocujących silnik do karteru (zaznaczone na czerwono na zdjęciu). Sprawdzałem kluczem śruby, wydają się być dokręcone. Wygląda jakby wyrobił się plastikowy karter. Luz ten prawdopodobnie spowodował uszkodzenie plastikowego ślimaka napędzającego pompę oleju i brakowało smarowania łańcucha. Czy da się to jakoś naprawić?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    4495redberet
    Level 27  
    Podłóż podkładki pod te śruby,ale jak miałeś taki luz to możliwe,że już nie masz szczelności cylinder/miska. Trzeba to rozebrać i uszczelnić.
  • #3
    hevet2
    Level 31  
    4495redberet wrote:
    Podłóż podkładki pod te śruby,ale jak miałeś taki luz to możliwe,że już nie masz szczelności cylinder/miska. Trzeba to rozebrać i uszczelnić.

    Usterka nie ma nic wspólnego ze szczelnością silnika po prostu tulejki wyrobiły sobie miejsce w plastikowym karterze. Ja wymieniałem karter (wiem że kleją, podkładają) jeśli ma być na lata nie ma innej rady.
  • #4
    magnus27
    Level 13  
    odkręciłem jedną śrubę i pod nią jest jakby taka tulejka która rusza się w plastikowej obudowie karteru. Podłożyłem trzy podkładki m5 ale silnik dalej się rusza w obudowie karteru. Nie ma tam zbytnio miejsca na zastosowanie szerszych podkładek. Dodam, że piła prócz braku smarowania łańcucha chodziła bez zarzutu. Jakim momentem powinno się dokręcać te cztery śruby, mam mały klucz dynamometryczny i mógłbym go wykorzystać.

    Dodano po 6 [minuty]:

    A gdzie kupowałeś karter? Ceny pewnie są kosmiczne ;(
  • #6
    magnus27
    Level 13  
    hevet2 a u Ciebie też luz powodował brak smarowania ?

    Dodano po 18 [godziny] 27 [minuty]:

    Byłem w serwisie stihla i nic nie da się zrobić bez wymiany kartera. Koszt kartera 215 zł do tego dojdą uszczelniacze. Zamierzam sam za to się zabrać. Mam pytanie jak zweryfikować łożyska czy są do wymiany. Czy są jakieś momenty dokręcenia śrub. Czy do uszczelnienia skrzyni korbowej mogę użyć Dirko S HT czarną (posiadam taką pastę w spreju bo trochę dłubie przy rodzinnych autach ). W necie znalazłem, że stihl poleca dirko Ht czerwoną .
  • #7
    wojtek1234321
    Level 35  
    magnus27 wrote:
    do tego dojdą uszczelniacze. Zamierzam sam za to się zabrać. Mam pytanie jak zweryfikować łożyska czy są do wymiany.

    Jeżeli już będziesz robił to i coś musisz rozbierać i ponownie montować. Nie wiem jak długo tą piłą pracowałeś, ale jak kilka lat/sezonów to przy takiej naprawie przy okazji zmienił bym "profilaktycznie" łożyska na nowe. Koszt łożysk nie jest chyba taki duży.
  • #8
    hevet2
    Level 31  
    magnus27 wrote:
    hevet2 a u Ciebie też luz powodował brak smarowania ?

    Dodano po 18 [godziny] 27 [minuty]:

    Byłem w serwisie stihla i nic nie da się zrobić bez wymiany kartera. Koszt kartera 215 zł do tego dojdą uszczelniacze. Zamierzam sam za to się zabrać. Mam pytanie jak zweryfikować łożyska czy są do wymiany. Czy są jakieś momenty dokręcenia śrub. Czy do uszczelnienia skrzyni korbowej mogę użyć Dirko S HT czarną (posiadam taką pastę w spreju bo trochę dłubie przy rodzinnych autach ). W necie znalazłem, że stihl poleca dirko Ht czerwoną .

    Luz niszczył ślimaka napędowego co spowodowało zanik smarowania.
    Jeśli ruszysz silnik wymiana uszczelniaczy to obowiązek. Nie wiem czy w serwisie masz w karterach pompkę oleju (kupiłbym na all... oryginalne kartery za 240 zł. i jeden koszt mniej jeśli jej nie ma). Stosuję Dirko szarą lub Reinzosil (nie wiem jaką konsystencję ma ta w sprayu musi być w miarę gęsta to może być). Łożyska musisz sprawdzić przed rozebraniem (próbujesz ruszać walem góra-dół czy jest wyczuwalny luz trudno to wytłumaczyć) lub wymienić profilaktycznie ale to podnosi koszt i bez narzędzi jest trudne (widziałem już zdejmowanie ich młotkiem ale w silniku kręcącym się 14000 obr./min. to walnął bym tym młotkiem jego operatora).
  • #9
    magnus27
    Level 13  
    A posiada z Was ktoś jakiś manual, schematy bądź instrukcję serwisową tej pilarki ?
  • #12
    magnus27
    Level 13  
    A jak ściągnąć koło magnesowe? Odkręciłem nakrętkę 13 mm ale koło ani drgnie. Użycie ściągacza też nie wchodzi w grę bo jest słaby dostęp.
  • #13
    User removed account
    Level 1