Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?

Nicedog 01 Apr 2019 11:48 6858 122
  • #31
    linuks
    IT specialist
    Skan typowy dla kilkuletniego przechodzonego dysku.
    SMART na 99% zerowany. Kto zerował nie wiadomo bo nie ma możliwości prześledzić drogi dysku i kolejnych właścicieli od opuszczenia fabryki do teraz.
    Przeskanuj pozostałe dyski w wolnym czasie to będziesz miał jasność.
    SMART zacznie pokazywać dopiero NOWE błędy powstałe po zerowaniu a takie jeszcze nie wystąpiły to dlatego pokazuje że jest OK.
    Jak wyżej napisałem bez sensu jest odsyłanie dysku ze względu na koszt wysyłki dlatego od razu chęć zwrotu pieniędzy.
    Sprzedawcy od "super okazyjnych" penów też bez problemu wymieniają na inne. Przecież wiedzą że tylko niektórzy kupujący zrobią test pena po zakupie. Większość będzie kopiowała na niego dane nie mając świadomości że tylko niewielka część (ok kilunastu GB) się zapisze a reszta kopiowanych danych mimo że pen pokazuje że zapisał bez problemu poszła "w kosmos" i dopiero to wyjdzie przy próbie skopiowania z pena na inny nośnik. Najczęściej to jest próba skopiowania wcześniej "zarchiwizowanych" danych na partycję ze świeżą instalacją windowsa.
    Pozdrawiam
    Nowe dyski toshiba z gwarancją producenta to ok 200 zł
    https://www.morele.net/komputery/podzespoly-k...e/dyski-hdd-4/,,,,,218,,,0,,,,15278O537944/1/
    Niedwano kupowałem NOWY dysk ma teraz ok 300 godzin pracy) to przy okazji zrobię skan tym samym programem co ty to sobie porównasz wyniki.
  • #32
    Nicedog
    Level 23  
    linuks wrote:
    Skan typowy dla kilkuletniego przechodzonego dysku.
    SMART na 99% zerowany.
    Szkoda, że na ten bolesny problem( o ile jest on rzeczywiście prawdziwy) - "SMART na 99% zerowany" - wcześniej nie zwrócili mojej uwagi Koledzy podczas niedawnej dyskusji prowadzonej właśnie w sprawie tego dysku na tym forum --> https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3562268.html
    Teraz jest już niestety za późno, aby ten dysk zwrócić Sprzedawcy, gdyż minęło już 15 dni od jego zakupu.

    Ale chyba można jeszcze zaufać temu dyskowi do bieżącego, częstego wykonywania na nim backupu danych.
    Podczas testu dysk był podłączony do portu USB 2.0 i z tego co widzę to prędkość odczytu poszczególnych sektorów nie jest tu zbyt niepokojąca. Wszystkie do zielonego włącznie są OK. Pomarańczowe są jeszcze do zaakceptowania. Natomiast z czerwonymi można mieć już problemy. Na szczęście przeprowadzony test wykazał, że na tym dysku ich nie ma, chociaż wciąż byłyby one możliwe do odczytania.
    Nie widzę też zaznaczonych jako “x” Bad sectorów (sektorów niemożliwych do odczytania) - a więc tak tragicznie z tym dyskiem chyba nie jest.

    Zawsze mogę zacząć etap drugi, polegający na naprawie, tj.: zamiast "ignore" zaznaczyć “remap” w celu zastąpienia każdego błędnego sektora jednym z sektorów zapasowych. Jednak teraz nie widzę takiej potrzeby, aby remapowanie wpisywało w firmware dysku informację, że nie należy używać sektora X tylko sektor Y z puli sektorów zapasowych, czyli sektorów nieużywanych, którymi można zastąpić niesprawne sektory dysku;
  • Helpful post
    #33
    linuks
    IT specialist
    W żadnym wypadku dysk się nie nadaje do przechowywania ważnych danych i żadne remapowanie nic nie pomoże na fizyczne uszkodzenia powierzchni talerzy. Będzie z tym dyskiem coraz gorzej. Dysk kwalifikuje się do wymiany lub do trzymania na nim jakiś pierdół mało ważnych które można stracić bez szkody. Dysk na 100% nie jest nowy. Trochę dysków w życiu widziałem i ten to wygląda no ok 5-10 tys godzin pracy sądząc po wynikach skanu. Domagaj się zwrotu kasy. Odbierałeś fizycznie w ich salonie to idż tam i domagaj się zwrotu kasy. Przedstaw wyniki skanu. Nawt średnio rozgarnięty nie powie że to skan nowego dysku. Muszą oddać kasę bo sprzedali złom jako nowy dysk. Dołożysz 100zł i masz nowy dysk 2 TB.
    W między czasie zrobiłem skan viktorią pod xp skan dysku toshiba który ma ok 300 godzin przepracowane. Oczywiście nie robiłem skanu całego dysku ze względu na czas ale co nmiej więcej 10 % i wyniki są na fotkach. Jak widać nie ma zielonych sektorów a i sektorów 50 ms też jest niewiele.
    Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?
    Pozdrawiam
    Faktycznie w tamtym wątku jakoś kolegom uleciało ,że dysk leciwy a ma mało godzin pracy wg SMART.
  • #34
    sylweksylwina
    Moderator of Computers service
    Może niekoniecznie tak jest.
    Ty wrzuciłeś zrzuty ekranu z windowsa xp, nowsze os mogą dodatkowo wprowadzać pewne żądania do dysku... Z doświadczenia wiem że victoria pod nowszymi systemami może generować wysokie czasy dostępu i niekoniecznie jest to wina dysku.
  • #35
    Nicedog
    Level 23  
    linuks wrote:
    W żadnym wypadku dysk się nie nadaje do przechowywania ważnych danych i żadne remapowanie nic nie pomoże na fizyczne uszkodzenia powierzchni talerzy. Będzie z tym dyskiem coraz gorzej. Dysk kwalifikuje się do wymiany lub do trzymania na nim jakiś pierdół mało ważnych które można stracić bez szkody.
    Bardzo dziękuję Koledze za tę informację - toteż przy tym poście nacisnąłem klawisz "pomógł" :-)
    Do firmy X-kom tj. do jej centrali i jej prezesa wysłałem już mail o następującej treści: "Niedawno zakupiłem na Waszej aukcji w Allegro dysk zewnętrzny 1 TB za który zapłaciłem 159 zł. Niestety, na tym forum --> https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3568461-30.html fachowcy po obejrzeniu screenów z testu ww. dysku twierdzą, że sprzedaliście mi „kilkuletni przechodzony dysk, a SMART w nim został oszukańczo na 99% zerowany” (patrz m.in. w post nr 31). W tej sytuacji jestem ogromnie zasmucony i zawiedziony, gdyż nie spodziewałem się, że pracownicy tak znanej na rynku firmy, jaką jest X-kom, mogą dopuszczać się takich nieuczciwych praktyk i szachrajstw.
    Wobec powyższego oczekuję tu uczciwego i pilnego podejścia do sprawy, tj. wymiany tego oszukańczo mi sprzedanego, trefnego dysku na inny, wolny od wad egzemplarz, który da mi pewność minimalnego ryzyka przy zapisywaniu na nim wrażliwych danych. Po prostu nie chcę mieć tu żadnych obaw, że mój nowo zakupiony dysk okazał się dyskiem niepewnym, który przedtem był u Was przez wiele lat długo eksploatowany.
    Za rzetelne zrozumienie tych moich oczekiwań reklamacyjnych - z góry uprzejmie dziękuję."

    O reakcji X-kom na ten ww. reklamacyjny mail będę Kolegów powiadamiał. Mam nadzieję, że X-kom podejdzie do tej sprawy odpowiedzialnie i uczciwie.
  • #36
    linuks
    IT specialist
    Oczywiście że windows może przekłanywać skan tym bardziej że jest skanowany dysk na którym jest xp zainstalowany. Skanowanie dysku z live może dać tylko lepsze wyniki ale tu wystarczy porównać moje skany z xp zainstalowanego na skanowanym dysku a skany niby nowego dysku. Różnica jest kolosalna. Po prostu jeden dysk jest nowy a drugi udaje nowy. Przy okazji zrobie skan z windowsa 10 i zamieszczę.
    Pozdrawiam
  • #37
    Nicedog
    Level 23  
    linuks wrote:
    Przy okazji zrobie skan z windowsa 10 i zamieszczę.
    Chciałbym w tym miejscu jeszcze poinformować, że ww. skany z Victoria robiłem na systemie operacyjnym Windows 7 Ultimate
  • #38
    linuks
    IT specialist
    Zrobiłem też na win7-ultimate. Wyniki podobne. Fotki z win7
    Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?
    Nie powinno się robić skanu dysku na którym jest uruchomiony windows a u mnie windows7 jest zainstalowany właśnie na tym dysku 2TB. To tak na zapas piszę jak by się komuś chciało uwagę zwrócić. Rzadko na widows loguje to te fanaberie windowsa mnie nie dotyczą.
    Nie gram w gry to jak dla mnie archlinux to o niebo lepszy system.
    Pozdrawiam
    Test tego samego dysku zrobiony na archlinuksie zainstalowanym na innym dysku. Jak widać czas dostępu około 20 ms.
    Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?
    Oczywiście z powodu czasu dałem tylko 1000 próbek.
  • #39
    Nicedog
    Level 23  
    Nicedog wrote:
    za 3,5'' HDD WD Blue 250GB zapłaciłem 34.90 zł
    Poniżej przesyłam do porównania screeny z całkowitego testu tego ww. dysku, które również zostały wykonane programem Victoria:
    Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?
    Jak widać - ten już leciwy dysk jest w zdecydowanie lepszym stanie jak sprzedana mi przez X-kom ta oszukana, rzekomo nowa Toshiba.
  • #40
    linuks
    IT specialist
    Zamieszczm jeszcze fotki ze skanu starego dysku po przepracowaniu ponad 16 tys godzin dla porównania z niby nowymi dyskami. Przyda się jako argument do zwrotu kasy za "nowy" dysk.
    Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?
    Pozdrawiam i walcz o swoje
    Dołożysz 100 zł i masz nowy dysk 2 TB
    Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?
  • #41
    vodiczka
    Level 43  
    linuks wrote:
    Podobnie jak ktoś chce uwierzyć że dwudziestoletni samochód ma ok 150 tys przebiegu bo bacia tylko do kościoła w niedzielę jeżdziła. Wszyscy wiedzą że to nie jest możliwe a kupują takie "okazyjne" samochody.
    Jak najbardziej możliwe choć takich pojazdów jest niewiele i zazwyczaj właściciele ich nie sprzedają. Skoro są w dobrym stanie to jeżdzą nimi nadal bo ile można dostać za samochód starszy niż 15 lat, mimo iż nie nakręcił jeszcze 100 000 km?
    Na marginesie: 150 tys. km przez 20 lat oznacza 7500 km rocznie. Przy odwiedzaniu kościoła tylko w niedziele i święta, musiałby być w odległości ok. 60 km.

    Moderated By DriverMSG:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #42
    helmud7543
    Level 43  
    To podam inny przykład, zakup 2005 (nowy), obecnie ponad 200 000. Jeżdżony 7 km w jedną stronę do pracy, kilka razy w roku dłuższa trasa. To daje do myślenia.

    Moderated By DriverMSG:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #43
    linuks
    IT specialist
    Zgadza się. Sam nie mogłem jeżdzić ze względu na zdrowie i 3 letni samochód ma ok 10 tys przebiegu. Do głowy mi nie przyjdzie żeby go sprzedać bo na dobrą sprawę to jest dopiero co po dotarciu. Są oferowane dwudziestoletnie dostawczaki z przebiegiem poniżej 200 tys a to już cud. Można śmiało założyć że taki dostawczak ma bliżej miliona km niż 200 tys.
    Przy normalnym domowym użytkowaniu osobówki to ok 15-20 tys rocznie.
    To porównanie dotyczyło sprzedaży kilkuletnich dysków z zerowym przebiegiem dlatego porównałem do samochodów. Np 10 letni samochód z przebiegiem kilkanaście km tyle żeby z salonu do domu dojechać a najprostsza diagnostyka by wskazywała na przebieg ok 200 tys km. O to idzie z tymi niby nowymi dyskami.
    Pozdrawiam
  • #44
    Nicedog
    Level 23  
    linuks wrote:
    Dołożysz 100 zł i masz nowy dysk 2 TB
    Ten przykładowo pokazany przez Kolegę dysk jest dyskiem 3,5 ", a mnie w tym przypadku chodzi tylko i wyłącznie o dysk 2,5", który chcę włożyć do obudowy USB 3.0 po tej trefnie mi sprzedanej, przez lata już do granic bezpiecznej możliwości wyeksploatowanej i oszukanej Toshibie.
    Jeżeli Kolega sugeruje mi, abym jednak preferował Toshibę - to w przypadku zaoferowania przez X-kom w ramach reklamacji wymiany tego rzekomo "nowego" dysku na inny, naprawdę NOWY egzemplarz HDD - mogę się zgodzić, np. na tę oto Toshibę -->Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?

    Wczoraj X-kom powiadomił mnie mailowo m.in. tak /cytat/: "Uprzejmie informujemy, że w przypadku sprzedawanego przez nas sprzętu, nie prowadzimy praktyk, o których mowa w Pańskiej wiadomości.....Alternatywnie zaproponować możemy wybór innego modelu dysku, na który mógłby Pan wymienić obecnie zakupiony."
    Zatem tutaj nadal oczekuję pilnej wymiany reklamowanego przeze mnie dysku Toshiba na dysk zgodny z podanym opisem na aukcji w Allegro tj. dysk rzeczywiście NOWY. Ponadto liczę na adekwatne zadośćuczynienie od firmy X-kom, gdyż w tym przypadku nadal nie z mojej winy ponoszę wiele dolegliwości, łącznie z olbrzymią stratą czasu.

    Przy zakupie od początku preferowałem producenta WD, ale X-kom w tej obudowie USB 3.0 "losowo ożenił" mnie z tą wyeksploatowaną do granic możliwości Toshibą.
    Zatem - jeżeli X-kom zamierza alternatywnie zaproponować mi wybór innego modelu dysku - to raczej wybrałbym ten dysk --> Link Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?
    Co koledzy o tym sądzą?

    Nie zamierzam do tego interesu ani grosza dopłacać, gdyż - jak już wyżej wspomniałem - nie z mojej winy do tej pory poniosłem tu wiele dolegliwości, łącznie z olbrzymią stratą czasu. Uważam, że firma X-kom powinna mi to rzetelne zrekompensować - tym bardziej, że do tej pory jako jej stały Klient firmie X-kom bardzo ufałem (m.in. w X-kom zakupiłem dysk SSD).
  • #45
    linuks
    IT specialist
    Nie twierdziłem że to x-com zeruje SMART. Może to któryś z poddostawców ? Diabli wiedzą. Fakt jest taki ,że stary wyeksploatowany dysk został sprzedany jako nowy. Mój 7 letni dysk po 16 tys godzin pracy jest w dużo lepszej kondycji niż dysk rzekomo po kilku godzinach pracy.
    Dyski WD mają dobrą opinię ale się nie wypowiadam bo nie używałem. Używałem tylko dyski segate i toshiba. I chyba raz miałem dysk samsunga. Staram się wypowiadać tylko w sprawach które sam przerabiałem a nie powielać informacji z netu.
    Powodzenia i daj znać czym się to całe zamieszanie skończyło.
  • #46
    Nicedog
    Level 23  
    Zastanawiam się - dlaczego HDD 1 TB tego samego producenta o mniejszym buforze tj. 8 MB
    proszę zobaczyć tutaj --> Link Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?
    jest droższy od dysku z większym buforem tj. 128 MB
    proszę zobaczyć tutaj --> Link Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?

    Przy tej okazji chciałbym się również dowiedzieć - który z tych dwóch powyższych dysków najlepiej nadawałby się do zastosowania jako dysk zewnętrzny w obudowie USB 3.0?
  • #47
    linuks
    IT specialist
    Dysk OEM jest bez opakowania dlatego tańszy. Toshiba sprzedaje dyski w porządnych opakowaniach tekturowych z masą papierowych instrukcji opakowane w folię bąbelkową i to musi kosztować albo bez opakowania tylko w folli.
    Wątek się niespodziewanie rozbudował. Ciekawi mnie jak x-com załatwi reklamację. W zależności od tego albo to będzie wątek zachęcający do skorzystania z tego sklepu albo wprost przeciwnie. Nigdy nie kupowałem w x-com tylko w morele.net bo mam blisko do punktu odbioru ale się przyjrze co x-com ma w ofercie i gdzie punkty odbioru.
    Pozdrawiam
  • #48
    Nicedog
    Level 23  
    linuks wrote:
    Nigdy nie kupowałem w x-com tylko w morele.net
    To może jest już odpowiedni czas, aby Kolega - tak jak ja! - również zwrócił swoją pełną ufności uwagę na X-kom ;-) - bo np. pod tym linkiem --> https://pclab.pl/art75495.html można wyczytać sporo pochlebnych komentarzy na temat tej firmy, której właścicielem jest bardzo prężny, młody przedsiębiorca z Częstochowy, Pan Michał Świerczewski --> https://www.forbes.pl/przywodztwo/x-kom-histo...rczewskiego-zalozyciela-sieci-sklepow/057lye4

    Dodano po 5 [minuty]:

    W tych komentarzach m.in. pisze: "Ceny podobne jak na morelach z tym, że nie muszę płacić za wysyłkę bo idę odebrać w sklepie. Obsługa w porządku, nigdy nie robili tam problemów z zwrotami gwarancyjnymi......Nigdy się nie zawiodłem na X-Komie, a kupiłem tam kilka rzeczy. W dodatku można z nimi rozsądnie ponegocjować cenę."

    Dodano po 11 [minuty]:

    linuks wrote:
    Powodzenia i daj znać czym się to całe zamieszanie skończyło.
    Oczywiście, że w miarę dokładnie zreferuję Koledze - jak ten, tak bardzo w internecie wychwalany X-kom potraktował tu tę moją sprawę, w której nie z mojej winy padłem niestety ofiarą, gdyż sprzedano mi stary, wyeksploatowany dysk jako nowy.
  • #49
    Nicedog
    Level 23  
    Zgodnie z daną obietnicą, że
    Quote:
    w miarę dokładnie zreferuję Koledze - jak ten, tak bardzo w internecie wychwalany X-kom potraktował tu tę moją sprawę
    informuję, iż X-kom wykazuje pozytywne nastawienie do tej całej sprawy, związanej z moją reklamacją .
    Jednak jest ona jeszcze nie zamknięta - a dlaczego? - można to przeczytać w tym poniższym screenie z ostatniej korespondencji mailowej:
    Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?
  • #50
    linuks
    IT specialist
    Witaj
    W kółko piszą że nie zerują SMART. Nikt nie twierdzi że to w x-com zerują SMART starych wyeksploatowanych dysków żeby sprzedać jako nowe. Też mi to się wydaje mało prawdopodobne bo to firma renomowana z tradycją a takie praktyki mają krótkie nogi i zawsze się znajdzie ktoś kto nie tylko SMART sprawdzi po zakupie ale i przeskanuje dysk. Ktoś go musiał wyzerować po drodze bo cudów nie ma. Może dostawca albo jakiś nieuczciwy pracownik podmienił nowy dysk na złoma. Tego nie sposób stwierdzić. Nowy dysk nie może mieć zdecydowanie gorszych wyników niż stary dysk po 16 tys godzin pracy.
    Jak wymienią na ten co proponują to zrób skanowanie na wszelki wypadek
    Pozdrawiam
    Dla pełnego obrazu załączam fotki z dysku po 7 tys godzin pracy i niedopuszczalnych udzerzeniach w czasie pracy (zapomniałem dysk przykręcić i się telepał zanim zauważyłem) i jest zdecydowanie lepszy niż ten niby nowy.
    Na przeskanowanych 1,7 milona sektorów jest ok 1500 z czasem dostępu 20-50 ms. Wolniejszych brak.
    Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?
    Komentarz zbędny.
    Pozdrawiam
  • #51
    Nicedog
    Level 23  
    linuks wrote:
    Ktoś go musiał wyzerować po drodze bo cudów nie ma. Może dostawca albo jakiś nieuczciwy pracownik podmienił nowy dysk na złoma.
    Tę cenną uwagę Kolegi przesłałem do Prezesa X-kom w moim dzisiejszym mailu.
    Oto jego treść:
    Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?

    Dodano po 57 [minuty]:

    Nicedog w #16 wrote:
    Za 3,5'' HDD Seagate 500GB zapłaciłem 50,99 zł
    Nicedog w #23 również wrote:
    W przypadku 3,5" HDD 500GB Seagate Sprzedającym był ITmarket24pl , mail: gestor(malpa)itmarket.pl.......Skoro Koledzy fachowcy sugerują, że mogłem stać się ofiarą oszustwa - to pozostaje mi teraz skierować te ich uwagi do sprzedawców wraz z moim reklamacyjnym powiadomieniem Zespołu Allegro, że sprzedano mi towar niezgodny z opisem.
    Post ten pisałem w dniu 01.04.2019 razem z wysłaniem mojego maila do Sprzedawcy ITmarket24pl. Dzisiaj otrzymałem od niego taką oto odpowiedz:
    Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?
    Skoro ten ww. Sprzedawca wyraźnie mi tu pisze, że dyski są przez niego zakupione jako nowe - to może i on został tu przez swoich dostawców oszukany?

    Zatem poniżej załączam screeny z testu zakupionego u tego Sprzedawcy dysku - i proszę Kolegów o fachową ocenę, tj. czy ten skan rzeczywiście potwierdza "nowość" ww. 3,5" dysku o poj. 500GB.
    Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?
  • #52
    linuks
    IT specialist
    To nie są swobodne dywagacje tylko porównanie testów dysków starych i niby nowych. Wyniki są jasne. Stare przepracowane dyski mają lepsze wyniki niż niby nowe. Sprzedawca niech się odnosi do zaprezentowanych wyników testów i nie nazywa tego dywagacjami.
    Niech po prostu odpowie na pytanie dlaczego dysk po 16 tys godzin pracy ma zdecydowanie lepsze wyniki niż dysk niby nowy.
    Nie na dysków 500 GB za 50 zł i to żdne usprawiedliwienie że kupują je jako nowe i jako nowe sprzedają za 20 % wartości rynkowej naprawdę nowego dysku. Dysk w systemie segate występuje jako video dysk.
    Porównując do sprzedaży samochodów to jest to samo gdyby handlarz kupił za 20 % wartości niby nowy samochód z przebiegiem kilku km i udawał że nie wie że samochód w tej cenie musi mieć znaczny przebieg i nie może być nowy a potem go dalej sprzedał za 20 % wartości rynkowej i wystawił go jako nowy a potem się tłumaczył że jest wszystko ok bo przecież go kupił jako nowy.
    Tu jest inna sytuacja bo cena sprzedaży jest zbliżona do wartości rynkowej starego używanego dysku co potwierdzają testy. Niepotrzebnie sprzedawca napisał że dysk nowy bo nowy nie jest. Tu nie może być przypadek że dostawca oszukał bo sprzedawca jako profesjonalista musi wiedzieć ,że nie ma dysków nowych 500 GB za 50 zł i tyle w temacie. Jak ma kto wątpliwości to niech sobie porówna skany dysków niby nowych ze skanami dysku po 7 tys godzin pracy i po 16 tys godzin pracy. Wyniki wyraźnie wskazują że stare dyski są w zdecydowanie lepszej kondycji.
    Tak ten dysk widnieje w systemie segate.
    Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?
    Pozdrawiam
    Tego ostatniego dysku też bym nie używał do przechowywania ważnych danych patrząc na wyniki skanowania. Za duże ryzyko utraty danych.
    Znalazłem dysk który wymieniłem kilka lat temu bo zaczął sprawiać problemy po 11 tys godzin pracy. Przywieszał system gubił dane. Odzyskiwałem z niego dane i znajomy mi go zostawił w rozliczeniu. Ile miał naprawdę przebiegu bo go kupił na aukcji jako nowy Gwarancja na dysk upłynęła w 2010 r to dysk ma ok 12 lat. Musiałem go wymienić bo się nie dało kompa używać z tym dyskiem. włożyłem go w starą kieszeń USB i używam jako dużego pena do przenoszenia dużych plików między komputerami bo nawet jak straci dane to się nic nie stanie bo jeszcze raz skopiuje. Na przechowywanie danych zdecydowanie się nie nadaje. To był mój pierwszy i ostatni dysk samsung z drugiej ręki bo zdecydowanie za szybko zaczął sprawiać problemy. Skan tego problematycznego dysku jest bliższy skanowi twoich "nowych" dysków.
    Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?
    Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?
    Pozdrawiam
  • #53
    Nicedog
    Level 23  
    linuks wrote:
    Tego ostatniego dysku też bym nie używał do przechowywania ważnych danych patrząc na wyniki skanowania. Za duże ryzyko utraty danych....[ ]......
    Na przechowywanie danych zdecydowanie się nie nadaje. To był mój pierwszy i ostatni dysk z drugiej ręki bo zdecydowanie za szybko zaczął sprawiać problemy. Skan tego problematycznego dysku jest bliższy skanowi twoich "nowych" dysków.
    No to na tym forum jednoznacznie dochodzimy do wniosku, że zostałem oszukany na tych trzech aukcjach w Allegro, gdzie w dobrej wierze zakupiłem ww. 3 "nowe" dyski, tj. Seagate, Toshobę i WD. Zatem niepotrzebnie już sklonowałem na nie wszystkie dane z moich starych dysków, gdyż myślałem, że na 100% sprzedano mi nowy towar, bo na początku naiwnie uwierzyłem w poprawne, wyśmienite wyniki ich SMART-ów, które zostały w nikczemny, przestępczy sposób zmanipulowane przez zerowanie .

    Rzeczywiście - mają Koledzy rację - ten kryminalny zabieg z zerowaniem SMART dysku można porównać do bezprawnego cofania liczników w samochodach. Jednak w tym zestawieniu naruszenia podstawowych zasad uczciwości jest pewna różnica, gdyż według nowych przepisów za cofanie licznika grozi prokurator, a za zerowanie SMART to chyba tylko przysłowiowe, groźne kiwanie palcem w bucie poszkodowanego użytkownika "nowego"-złomowego dysku, który w tym przypadku może liczyć na szczęśliwe zrządzenie losu, że przede wszystkim w porę zostanie ostrzeżony, a tym samym na tych "nowych" dyskach od razu i bezpowrotnie nie utraci swoich wrażliwych danych - bo to na pewno byłoby u większości większą stratą jak kupno "odmłodzonego" samochodu z cofniętym licznikiem.
  • #54
    linuks
    IT specialist
    Wątek się przyda bo może więcej ludzi poczyta przed zakupem na aukcji okazyjnego nowego dysku.
    Podobny temat
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=17886852#17886852
    Tak jak na samym początku pisałem. Dyski kupuje się nowe z gwarancją producenta. Raz dostałem ten Samsung i nawet miał mały przebieg( diabli wiedzą czy nie był odmładzany wcześniej bo go znajomy kupił na aukcjii jako nowy ) i bardzo szybko zaczął szwankować i musiałem wymienić po 11 tys godzin pracy. A ile miał naprawdę przebiegu to nie ma możliwości stwierdzić. Wyniki skanu tego dysku są jasne. Ledwo zipie ale po zerowaniu SMART mógłby robić za nowy leżak magazynowy :) bo jeszcze daje się na nim coś zapisać.
    Pozdrawiam
    Nie wiem czy przestępcze to zerowanie SMART. Pare lat temu chciałem sprzedać sprawny dysk po 20 tys godzin pracy. Zamieściłem SMART wyniki skanu i wszysto ok ale nie było chętnych do zakupu właśnie ze względu na przebieg i dałem sobie spokój ze sprzedażą. Oddałem znajomemu za przysłowiowe piwo i do tej pory dysk u niego działa.
    Gdybym SMART wyzerował i zamieścił te same skany i SMART z kilkoma godzinami przebiegu i dodał że dysk stara data produkcji ale użyłem go kilka razy do zrobienia kopii zapasowych i dlatego mały przebieg dysk by się bez problemu sprzedał.
    Te które kupiłeś nie nadają się do przechowywania ważnych danych. Za duże ryzyko utraty danych.
    Pozdrawiam
  • #55
    vodiczka
    Level 43  
    Temat zaczyna kręcić się w kółko a żyje dzięki klientom szukającym okazji aby kupić taniej oraz sprzedawcom, którzy z takich klientów żyją.
    Gorzej, że podobnie dzieje się z fabrycznie nowymi produktami, prawdopodobnie nabytymi od producenta za okazyjną cenę z powodu wad produkcyjnych a następnie sprzedawanych jako nowy pełnosprawny wyrób, też po "okazyjnej" cenie i to w znanej sieci handlowej.
    Jeszcze 10 lat temu taki numer byłby nie do pomyślenia.
  • #56
    E8600
    Level 39  
    Że tak zapytam czy w SSD także zerują smart? Pytam bo przymierzam się do zakupu oczywiście nowego.

    Wracając do trwałości dysku to były udane oraz mniej udane.
    Sam mam maxtora ATA 160 GB 3,5 cala nalot ok 30 tys. godzin a smart czyściutki nigdy nie było z nim problemów.
    Mam też kończący się HGST 500 GB 2,5 cala nalot 10 tys. godzin zaczyna sypać błędami logicznymi. Nawet aktualnie przesuwam w nim partycję aby wyzerować błędy logiczne (zabieg pomaga na 2-3 tygodnie). :(

    Zapytam tutaj czy padnięta bateria bios może mieć wpływ na sypanie błędami logicznymi dysku?

    Współczesne dyski talerzowe wykańcza plik stronnicowania jeśli mamy mało pamięci RAM.
  • #57
    Nicedog
    Level 23  
    vodiczka wrote:
    Jeszcze 10 lat temu taki numer byłby nie do pomyślenia.
    Racja. Zatem tacy sprzedawcy jak ww. ITmarket24pl nadal bezkarnie kpią sobie z nas na Allegro, a później m.in. beztrosko piszą, że my tu sobie uprawiamy "swobodne dywagacje" (patrz #51, gdzie zamieściłem screen z jego maila).
    vodiczka wrote:
    Temat zaczyna kręcić się w kółko a żyje dzięki klientom szukającym okazji aby kupić taniej oraz sprzedawcom, którzy z takich klientów żyją.
    Również racja!
    Poniżej zamieszczam screeny z aukcji tego ww. Sprzedawcy ITmarket24pl, u którego oprócz "nowego" HDD 500GB, zakupiłem również widoczny na screenie nowy dysk zewnętrzny 320GB,w którego środku jest produkt Samsunga(a czy jest on rzeczywiście nowy - to jeszcze się okaże, bo w tej chwili sprawdzam to programem Vicktoria).
    Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?
    Jak widać - interes się u niego bardzo dobrze kręci. No i na tych obydwu aukcjach ma on do zaoferowania ok. 110 tys.( = 100 + 10) "nowych" dysków dla nowych, łatwowiernych Użytkowników - co dodatkowo nad wyraz niefortunnie wypisane jest pod bardzo uspakajającym zdrową czujność napisem, że "Allegro gwarantuje bezpieczne zakupy".
  • #58
    linuks
    IT specialist
    Czujmość powinno wzbudzić ,że ktoś sprzedaje nowy dysk za 20 % wartości rynkowej.
    Takie rzeczy mogą się teoretycznie zdarzyć jak jakiś małolat wystawi na aukcję dysk który podprowadził ojcu a nie sprzedawca profesjonalny. Wg mnie to jest ok bo 20% ceny rynkowej odzwierciedla z grubsza wartość dysku i każdy kto to kupuje musi wiedzieć że nie kupuje nowego bo nowy kosztuje od 150-200 zł w zależności od marki. Oszustwo to by było gdyby cena była zbliżona lub niewiele niższa od ceny nowego dysku.
    Przecież wiadomo że nie ma super okazji. Przeskanujesz dysk to sam zobaczych w jakiej jest kondycji. Jeżeli musisz trzymać backup ważnych danych to oczywiście kup nowy dysk a na tych trzymaj jako drugą kopię.
    Miałem dużo do czynienia z takimi dyskami przy okazji odzysku danych, Ludzie robili backup i było wszystko ok do czasu próby skorzystania z backupu bo się okazało że nie widać danych. Z niektórych takich niby nowych dysków trudno nawet było zrobić kopię posektorową ,żeby przystąpić do odzysku danych .
    Co do dysków SSD się nie wypowiem bo nie miałem z nimi do czynienia.
    Pozdrawiam
    Temat wyczrpany. Napisz tylko jak x-com załatwił sprawę bo może się do nich przeniosę z zakupami z morele.
  • #59
    Nicedog
    Level 23  
    linuks wrote:
    Napisz tylko jak x-com załatwił sprawę bo może się do nich przeniosę z zakupami z morele.
    Do tej pory po moich mailach z dnia 3 i 4 kwietnia (patrz #49 i #51) nie otrzymałem z X-kom najmniejszej odpowiedzi - co mnie bardzo dziwi. Tym bardziej to zdumiewa, że tak wychwalany w mediach prezes tej znanej firmy, Pan Michał Świerczewski natychmiast potwierdził mi ich przeczytanie - screen poniżej:
    Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?

    Dodano po 29 [minuty]:

    Nicedog w #57 wrote:
    oprócz "nowego" HDD 500GB, zakupiłem również widoczny na screenie nowy dysk zewnętrzny 320GB,w którego środku jest produkt Samsunga(a czy jest on rzeczywiście nowy - to jeszcze się okaże, bo w tej chwili sprawdzam to programem Vicktoria).
    Poniżej przesyłam do oceny screeny z pełnego testu tego dysku:
    Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany? Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?
    Wydaje się, że w tym przypadku SMART nie był zerowany - i te poniższe wyniki pokazane w CrystalDiskInfo mogą być rzetelne.
    Czy na podstawie SMART dysku można rozpoznać, że był on zerowany?
  • #60
    Rognor
    Level 21  
    linuks wrote:
    Dyski kupuje się nowe z gwarancją producenta.
    A ten jest wystarczająco nowy: https://www.x-kom.pl/p/204874-dysk-zewnetrzny-przenosny-x-kom-1tb-25-usb-30.html#SpecyfikacjaLink ?

    Tak, to ten sam (obudowa też kosztuje, a tych dysków nie ma od dawna, są podejrzane resztki). Na Allegro zakończyli aukcję więc nawet gdy Nicedog oceni go to nikt tego nie zobaczy, bo już jest nowa aukcja z tym samym (zmienili opis na powystawowy).

    Nicedog wrote:
    vodiczka wrote:
    Jeszcze 10 lat temu taki numer byłby nie do pomyślenia.
    Racja. Zatem tacy sprzedawcy jak ww. ITmarket24pl nadal bezkarnie kpią sobie z nas na Allegro
    Nie od 10 lat, ale od dawna wiadomo, że Allegro współpracuje z przestępcami, bo to oni płacą prowizje.

    PODSTAWA to x-kom. Itmarket nie ważny, ceny kilka razy poniżej normalnych. X-kom to potężna firma, bardzo polecana na wielu forach, obecnie chyba najpopularniejsza. Te dyski pewnie sami sobie robią pakując HDD do obudowy Shiru (Link - tylko 1 sklep). Jak to możliwe za 149 zł gdy najtańszy 1 TB bez obudowy mają za 185 zł?