Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia I 1.9 TDI 110 KM - Dziwny objaw drgań podczas puszczania sprzęgła.

31 Mar 2019 11:32 654 17
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich. Od kilku dni zauważyłem, że podczas ruszania po powolnym puszczaniu pedału sprzęgła i dodawaniu gazu w ostatniej fazie auto zaczyna wpadać w drgania. Objawia sie to tylko podczas ruszania. Dodam też, że drugi z obajwów to zauwazyłem jakby takie huczenie podczas skrecania ( podejrzewam, że to opony zimowe tak hałasują, przekonam sie jak je wymienie w tygodniu). Zobaczę tez czy koła nie mają luzu. Jednak najbardziej niepokoi mnie ten pierwszy z problemów podczas ruszania autem.
    Będe wdzięczny za wszelkie sugestie i pomysły, co takiego w pierwszej kolejności sprawdzic i jak?. Dzięki.
  • Moderator Samochody
    Z opisu wynika, że masz zwichrowaną tarcze lub docisk, lub sam dwu mas jest uszkodzony, trzeba zdjąć skrzynie biegów i zweryfikować, ewentualnie podjechać do mechanika, niech się przejedzie i wypowie.
  • Poziom 11  
    domex32 napisał:
    ewentualnie podjechać do mechanika, niech się przejedzie i wypowie.

    a jak to samemu sprawdzic podczas jazdy?, bo jak juz pojadę do mechanika to na bank od razu będzie chciał wyciągać sprzęgło i wymieniać całość.
  • Moderator Samochody
    Masz szarpanie przy ruszaniu, to wystarczy do podjęcia decyzji o demontażu skrzyni, w Twoim aucie to jest godzina roboty, z przerwą na papierosa.
  • Poziom 11  
    Jakbym miał garaż z kanałem to sam bym zrzucił skrzynie. To mechanik jak zdemontuje to jakby tarcza była zwichrowana to by tylko ją wymienił, może obejdzie się bez wymiany całej dwumasy.
  • Moderator Samochody
    Nie licz na to, pary współpracujące wymienia się kompletami.
  • Poziom 11  
    To mnie pocieszyłeś....zobaczę co mechanik powie, najwyżej jednomas założe, kiedys jak go pytałem to mówił, że jednomas będzie odpowiedni i trwalszy od dwumasy.
  • Moderator Samochody
    Tak, wtedy będziesz wymieniał skrzynie, półosie i przeguby.
  • Poziom 11  
    To nie była wina jednak sprzęgła , silnik opadł po stronie poduszki silnika, tj. wyrwało mocowanie łapy z korpusu silnika. Jutro zdemontuje osłonę dolną i podniosę silnik lewarkiem i zobaczę, bo łapa jest oddzielona od korpusu silnika.
  • Moderator Samochody
    Znaczy że zrobiłeś auto i znalazłeś przyczynę skoro napisałeś że to nie wina sprzęgła, temat można zamknąć?
  • Poziom 11  
    Skoda Octavia I 1.9 TDI 110 KM - Dziwny objaw drgań podczas puszczania sprzęgła. Skoda Octavia I 1.9 TDI 110 KM - Dziwny objaw drgań podczas puszczania sprzęgła. Skoda Octavia I 1.9 TDI 110 KM - Dziwny objaw drgań podczas puszczania sprzęgła. Nie zrobiłem, wczoraj dopiero zauważyłem to, że łapa silnika jest oderwana od korpusu. Prosił bym Cie o pomoc, dołącze zdjęcia, mam tylko zdjęcia z góry łapy i nie wiem co mogło się stać czy łapa pękła czy ścieło śruby? Skoda Octavia I 1.9 TDI 110 KM - Dziwny objaw drgań podczas puszczania sprzęgła. Skoda Octavia I 1.9 TDI 110 KM - Dziwny objaw drgań podczas puszczania sprzęgła.
    Sprawdzałem ręka od spodu wygląda na to, że łapa pękła ( przednie użebrowanie gdzie wchodzi śruba jest całe i na tym tylko trzyma, a tylne użebrowanie jest ścięte.
  • Moderator Samochody
    domex32 napisał:
    Tak, wtedy będziesz wymieniał skrzynie, półosie i przeguby.
    A gdzie tam. Przy 150KM miałbym obiekcje, przy 110 żadnych.

    Dodano po 24 [minuty]:

    domex32 napisał:
    Tak, wtedy będziesz wymieniał skrzynie, półosie i przeguby.
    A gdzie tam. Przy 150KM miałbym obiekcje, przy 110 żadnych.
  • Moderator Samochody
    Tu niechodzi o konie a o newtony, a w zasadzie ich pulsacje przy niższych obrotach.

    To zadziała jak zaspawanie sprężyn od zawieszenia, z czasem karoseria zacznie pekac.
  • Moderator Samochody
    domex32 napisał:
    Tu niechodzi o konie a o newtony, a w zasadzie ich pulsacje przy niższych obrotach.
    Dlatego też masz tłumik drgań w tarczy sprzęgłowej. W sprzęgle dwumasowym, masz taki tłumik w obwodzie koła zamachowego - o dużo większym skoku roboczym sprężyn. Buda później zaczyna "grać" przy opóźnionej zmianie biegu na niższy. Te same konstrukcyjnie silniki, w identycznych autach, o mocy różniącej się 15-20KM, jeden ma sprzęgło dwumasowe, drugi tradycyjne. W jednym trzeba częściej "wajchować", zmieniając biegi i nie można jechać sobie na "5" z 1000 RPM, a drugim można - bo drgania wytłumi właśnie dwumasa. I ten bez dwumasy "wykręci" pół miliona km, a ten z dwumasą przy 100 tysiącach km obróci panewkę.
  • Poziom 11  
    Panowie sprawa jest skomplikowana, chodzi o tą łapę silnika, co sądzicie po zdjęciach, które wyżej załączyłem. Zdemontuję osłonę dolną i podniose delikatnie lewarkiem, wtedy poduszka będzie lużna i sprawdze dokładnie czy gwinty sa całe. Jak rozmawiałem z mechanikiem z serwisu skody, to mowił, że kłopotliwa może być ta śruba dolna łapy, bo mało materiału jest i może sie materiał w oklicach gwintu ukruszyć. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
  • Poziom 11  
    Zawiozłem go na lawecie do mechanika. Okazało się, że coś tam jest ukruszone, mówił, że bedzie to kleił do bloku. Poprzedni mechanik wymieniał rozrząd i miał problem , ale wtedy nic nie powiedział. nie wiem co do poduszki czy brać używana oryginalna czy np. Febi nowa?Chociaz co do poduszki nie ma to chyba tak istotnego znaczenia, ważne aby mocowanie łapy dobrze trzymało.
  • Poziom 11  
    Witam. Po naprawie poduszki jakis czas był spokój teraz znów słychać hałas podczas ruszania pod wzniesienie lub podczas skrętu jak wytracam prędkośc zmieniając z wyższego biegu na niższy (jakby tak sie cos przesuwało). Jutro zrobię zdjęcia od spodu silnika jak poduszka jest zamocowana. Jesli chodzi o te dwie śruby, na których jest zamocowana poduszka to czy bez demontażu samej poduszki silnik da rade sprawdzić te śruby czy są dokręcone?
    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.