Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C5 X7/2.0HDI/163km/Automat - P11A przeładowuje turbinę

31 Mar 2019 13:10 255 6
  • Poziom 30  
    Witam.
    C5 x7 2.0Hdi 163km, automat.

    Co jakiś czas (max 2x w miesiącu) przyspieszając na pełnym bucie z 80km/h (redukcja z 6 chyba na 4) wywala mi check engine.Co ciekawe na 2biegu nigdy nie udało mi się tego potwórzyć,a problem występuje najczęściej jak się właczam do ruchu na autostradzie.Po mieście jakbym nie cisnął check nie wyskoczy :).

    Zawsze mam 2 te same błędy:
    P11A
    Maksymalne cisnienie doladowania przekroczone
    Wartość zadana ciśnienia turbo 2.50 Bar
    Ciśnienie turbo zmierzone 2.94 Bar
    P1497
    Nieprawidłowe położenie w stosunku do wartości zadanej, nie dosyć
    doładowania
    Wartość zadana zmiennej geometrii turbo 79 %
    Kopiowanie położenia turbo 30 %

    Czy to będzie zaworek podciśnienia który steruje pracą turbiny?
    Dostęp do niego jest bardzo kiepski bo jest z tyłu silnika,niechciałbym go w ciemno na marne wymieniać.

    Probowałem kilka zrobić logi podczas jazdy,ale oczywiście jak na złość check sie nie zapalił.
    Wizualnie w ukł podciśnienia nic podejrzanego nie widzę.

    W poniższym logu widać że wartość zadana 2500 ciśnienia a było 2900(check się nie zapalił).
    Ogólnie widać że zadane i zmierzone nie jest idealnie spójne ale niemam porównania jak jest w innych pojazdach.

    C5 X7/2.0HDI/163km/Automat - P11A przeładowuje turbinę
    C5 X7/2.0HDI/163km/Automat - P11A przeładowuje turbinę
  • Moderator Samochody
    Najprędzej sam czujnik kopiowania.
  • Poziom 30  
    Edit.
    Sprawdziłem dokładnie, bład jest średnio co 1.5tys km, raz są oba, a dwa razy jest pojedynczo ( raz z kopiowana, raz z przeładowania).

    Myślisz że to czujnik kopiowania podaje zły odczyt np 10% zamiast 30%, ecu wtedy ładuje ciśnienie w turbinę aby położenie gruszki było zgodne z zadanym
    i wtedy jest przeładowanie?

    Czy te czujniki kopiowania z alledrogo za 130zł są coś warte?
  • Moderator Samochody
    Zaworek jak najbardziej, zobacz częstotliwość regeneracji DPF, kilka razy miałem tak, że temperatura powodowała błąd pomiaru na czujniku kopiowania turbo.
  • Poziom 30  
    Udało mi się dziś "wyzwolić" checka (engine failure i tryb awaryjny).
    Co ciekawe niema zapisanego nowego błędu.
    Od ostatniego wypalania fap mineło 60km wd. lexii więc raczej check wyskoczył już po wypalaniu.
    A sama czestotliwość wypalania to co 252km.

    Co finalnie sugerujecie sprawdzić/wymienić?
  • Poziom 30  
    Wymieniłem zaworek podciśnienia do turbiny.
    Niestety po miesiącu problem z checkiem się powtórzył więc to nie był winowajca.
    Czujnik kopiowania nie występuje do kupienia do mojej turbiny, jest tylko w całości z acutatorem (jedyne 500zl). A turbina jest z tyłu silnika więc nie ma łatwego dostępu nawet aby to obejrzeć wizualnie.
    Narazie odpuszczam temat aż problem nie zacznie występować częściej.
  • Poziom 30  
    Co ciekawe teraz P11A (Maksymalne cisnienie doladowania przekroczone ) + P0490 Zawór egr (pozycja nieprawidłowa).

    Wcześniej nigdy nie miałem błędu z EGR.