Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bieżnia się zatrzymuje Halley Fitness RT

31 Mar 2019 20:58 522 14
  • Poziom 14  
    Witam
    Mam bieżnie elektryczna Halley Fitness RT
    jak z linku poniżej
    https://www.sport-shop.pl/bieznia-elektryczna-halley-fitness-rt-p-7850.html
    Jednak po chwili biegania staje taśma po zdjęciu obudowy pali się zielona dioda na elektronice a jak bieżnia się zatrzymuję zapalają się dwie czerwone diody plus zielona
    w załączniku filmik z pracy bieżni i jej zatrzymania się.
    Pojawia się błąd E1 z tego co wyczytałem od innej bieżni to jest
    Błąd komunikacji pomiędzy monitorem i kartą sterowania.
    Czy ktoś wie co może być przyczyną usterka wystąpiła z dnia na dzień. Bieżnia mało używana a jak używana to po około 30 min .
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Witam, ile czasu trzeba czekać na błąd ? Czujnik obrotów obecny ? Sprawny ? Z reguły jest magnes w kole pasowym i kontrakton w pobliżu. Na tym video niewiele widać. Jak opisane są diody led?
  • Poziom 14  
    Jak ustawiam prędkość 15 km to 2-3 sek .
    Czujnik obrotów raczej obecny nic nie wyjmowałem jeżeli o to chodzi.
    Diody są opisane jak dobrze czytam i-lmit
    druga mtr_sht.
    Tego nie rozumiem nie jestem fachowcem ""
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Czujnikiem jest często szklana rurka kontraktowa zalana w plastyku która potrafi pęknąć. Trzeba znaleźć przewody od czujnika które wchodzą do płytki , w momencie zbliżania magnesu do czujnika między przewodami powinno pojawiać się zwarcie. Czas do wyłączenia sugeruje uszkodzenie czujnika, z reguły błąd pokazuje się po 2-3 sekundach w takich przypadkach.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Nie, czujnik będzie obok wirującej części, często to plastykowa czarna rurka z podwójnym przewodem z jednej strony.

    Screen z Twojego filmu

    Bieżnia się zatrzymuje Halley Fitness RT

    wszystko widać nawet w tak złej jakości :) .
    Wystarczy wypiąć kabel z płytki drukowanej modułu sterowania wpiąć miernik uniwersalny i posuwając powoli pas co jakiś czas powinno na kablach pojawiać się zwarcie. czasami czujnik tylko za mocno odsunie się od wirującego koła bo magnes na kole nie ma dużego zasięgu działania.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Witam
    Odłączyłem czujnik jednak problem dalej jest taki sam
    Miernikiem nie patrzyłem bo nie wiem gdzie mam dotknąć do pinów co czujnik w płytce jest podłączony ?
    Co mam ustawić na mierniku ?
    Czy pas ma być posuwany ręcznie czy przez silnik ?

    Dodano po 25 [minuty]:

    Błąd E1 z tego co wyczytałem w instrukcji
    Wskazuje E1 A) Problem z prędkością B) Uszkodzona konsola silnika Wyłączyć zasilanie i włączyć ponownie po 10 sekundach, wcisnąć START i sprawdzić: 1. Czy pas się porusza? 2. Jeśli pas się porusza, czy po 10 sekundach nadal pokazuje E1? Jeśli wszystko jest w porządku, przeprowadzić konserwację pas i pokładu. Jeśli pas biegnie i nadal pokazuje E1, skontaktować się ze sprzedawcą
  • Poziom 26  
    Żeby błędu nie było czujnik musi być podłączony. Czujnik ma dwa przewody które zwiera gdy jest w pobliżu pola magnetycznego. Podałem sposób na stwierdzenie czy czujnik jest sprawny, uszkodzony może wcale nie zwierać lub zwierać non stop co dla konsoli jest takim samym problemem. On ma regularnie zwierać gdy jest w pobliżu magnesu zgodnie z prędkością pasa. Właśnie z niego konsola wie czy pas idzie z zadaną prędkością i jak jest źle to zwalnia albo przyspiesza. Jak nie działa konsola wystawi błąd.
    Multimetr ustaw na test ciągłości (piszczy gdy zwierasz przewody) i podłącz pod metalowe piny we wtyczce którą wypinasz z płyty głównej. Czujnik normalnie nie przewodzi ale gdy zbliżysz magnes multimetr powinien wskazać 0 i zapiszczeć (jeżeli ma dźwiękowy sygnalizator ciągłości)

    Zdrowych i Wesołych Świąt.
  • Poziom 14  
    Wymieniłem czujnik na drugi jednak nadal bez zmian dołączam dwa filmiki jeden z obciążeniem drugi bez .
    Bez biegacza bieżnia wyłącza się po dużo dłuższym czasie przy wolnej prędkości chodzi nawet sporo czasu jak zwiększam prędkość wyłącza się szybciej .
    Pod obciążeniem wyłącza się po chwili .
    Czujnik który zmieniałem był z inną wtyczką ale pasował na piny.
  • Poziom 26  
    Na filmiku pod obciążeniem z zapalaniem ledów wiąże się jakby "ćwierkanie", skąd się to pojawia ? Z silnika ? Może trzeba by sprawdzić główny kondensator filtrujący. Może warto mierzyć napięcie na tym kondensatorze ew. podłączyć żarówkę równolegle 230V tylko jakiejś małej mocy 20W max i obserwować zmiany jasności jeżeli wystąpią. Niestety to tylko domysły.
  • Poziom 14  
    Zatem, który to będzie ten kondensator filtrujący?
  • Poziom 26  
    Duży okrągły walec 100 lub więcej mikrofaradów 400-450V, na płytce do której podłączone są przewody silnika. Napięcie na nim ponad 300V więc wymagana ostrożność. Zmniejszona pojemność może wywoływać wzrost pulsowania napięcia i wydłużanie impulsów sterujących tranzystor silnika. Elektronika może to "uznawać" za zbyt duże obciążenie mechaniczne silnika.
  • Poziom 14  
    Zalączam zdjęcie całej płytki wg człowieka co naprawia bieżnie pisał mi że to jest dziadostwo na bieżnia i pas jest do wymiany czy ma rację ?
    W załączniku zdjęcia płyty.
  • Poziom 26  
    Tu kondensator który miałem na myśli ma aż 470uF / 400V. Po prawej dwa przekaźniki więc bieżnia ze skosem. Zapewne zrównoleglone dwa IGBT plus dioda to trzy elementy obok na radiatorze po lewej na zdjęciu sugerują spory silnik. Niestety ale rząd padów po lewej zdradza po drugiej stronie płyty jakiś moduł monolit w sterowaniu zapewne zalany żywicą co faktycznie może skutecznie uniemożliwiać skuteczną naprawę. Ja takiego modułu w ręku jeszcze nie miałem i pewnie już nie zobaczę bo grzebię już w innych rzeczach. Jednak że to dziadostwo to bym tak od razu nie oceniał, sterowniki bieżni elektrycznych to ogólnie ciężkie tematy do naprawy. I trzeba być uważnym bo to są układy narażone na wstrząsy i nawet zdarzają się zerwania elektrod od tranzystorów przykręconych do radiatora których póki tranzystora się nie odkręci i nie poruszy nie widać. Potrafi to wkręcić.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Czyli jakbym Ci to wysłał byś tego nie mógł sprawdzić nie mam do kogo się zwrócić z tym