Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Iveco Stralis Euro 5 - Zbyt niskie ciśnienie adblue podczas uruchamiania systemu

Przemcio1993 01 Apr 2019 19:22 1713 11
  • #1
    Przemcio1993
    Level 10  
    Witam. Problem tkwi w układzie adblue w Ivecu Stralisie 2008 rok Euro 5 system Bosch Denoxtronic 2.1. Wyskakuje redukcja mocy silnika. Podczas uruchamiania patrząc na parametry rzeczywiste w testerze diagnostycznym widać jak pompa adblue rozpoczyna prace i wytwarza ciśnienie 5 bar i tak się utrzymuje. Podczas jazdy, gdy katalizator się rozgrzeje (200 stopni) i następuje dozowanie pompa odwraca pracę i następuje wycofanie czynnika i zgłoszenie błędu: Iveco Stralis Euro 5 - Zbyt niskie ciśnienie adblue podczas uruchamiania systemu
    Test działania układu w warunkach serwisowych wygląda prawidłowo: Iveco Stralis Euro 5 - Zbyt niskie ciśnienie adblue podczas uruchamiania systemu

    Wymieniony został po kolei: Pompa, moduł dozowania, przewody między pompą, a modułem dozowania, a także smok w zbiorniku adblue. Wszystko to zostało przełożone z auta, w którym układ działał. Zbiornik został wyczyszczony, adblue zalane nowe. W tym aucie nadal jest problem. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    gucio~1
    Level 23  
    Błąd 74 w eas daf to zbyt niskie ciśnienie powietrza za kryzą.
    Zrób test powietrza. Może tu jest problem.
  • #3
    kakibara
    Level 32  
    Cześć, test hydrauliki wyglada dobrze - system którym diagnozujesz - konczy test z wynikiem pozytywnym?
    Dokonaj wszystkich testów.
    Należy pompę zaprogramować - wykonywales to?
    Dozownik jest sprawny? Jeżeli wszystko już tak daleko zaszło to zdjął bym tą rurę na ktorej jest zamontowany dozownik i sprawdził czy blaszki od zawirowania nie są uszkodzone - patrz wewnatrz za dozownikiem.
    Plus czy opaski na tlumiku nie przepuszczaja czynnika?
    Na przewodzie wymieniłeś filtr
  • #4
    Przemcio1993
    Level 10  
    gucio~1 wrote:
    Błąd 74 w eas daf to zbyt niskie ciśnienie powietrza za kryzą.
    Zrób test powietrza. Może tu jest problem.

    Kolego tutaj jest Denoxtronic 2.1 w którym nie jest używane powietrze jak w Dafie przy Denkxtronic 1.1 wiec raczej nie tedy droga.

    Dodano po 4 [minuty]:

    kakibara wrote:
    Cześć, test hydrauliki wyglada dobrze - system którym diagnozujesz - konczy test z wynikiem pozytywnym?
    Tak test kończy się wynikiem pozytywnym.
    Dokonaj wszystkich testów.
    Należy pompę zaprogramować - wykonywales to?
    Tak pompa jest zaprogramowana.
    Dozownik jest sprawny? Jeżeli wszystko już tak daleko zaszło to zdjął bym tą rurę na ktorej jest zamontowany dozownik i sprawdził czy blaszki od zawirowania nie są uszkodzone - patrz wewnatrz za dozownikiem.
    Ok zobaczę, ale czy przez to może spadać ciśnienie ?
    Plus czy opaski na tlumiku nie przepuszczaja czynnika?
    Nie są widoczne żadne wycieki.
    Na przewodzie wymieniłeś filtr

    A czy jest jeszcze jakiś filtr oprócz tego, który jest na wejściu do samej pompy w kroccu? Mowie o tym małym filtrze wstępnym.

    Dodano po 2 [minuty]:

    kakibara wrote:
    Cześć, test hydrauliki wyglada dobrze - system którym diagnozujesz - konczy test z wynikiem pozytywnym?
    Dokonaj wszystkich testów.
    Należy pompę zaprogramować - wykonywales to?
    Dozownik jest sprawny? Jeżeli wszystko już tak daleko zaszło to zdjął bym tą rurę na ktorej jest zamontowany dozownik i sprawdził czy blaszki od zawirowania nie są uszkodzone - patrz wewnatrz za dozownikiem.
    Plus czy opaski na tlumiku nie przepuszczaja czynnika?
    Na przewodzie wymieniłeś filtr


    Tak test kończy się wynikiem pozytywnym.
    Tak pompę zaprogramowałem.
    Nie ma widocznych wycieków.
    Dozownik sprawdzony. Ok sprawdzę blaszki, ale czy przez to mogłoby następować zanikanie ciśnienia ?
  • #5
    kakibara
    Level 32  
    Teoretycznie nie, ale jak nie chce wystartować lub zanika zaraz po inicjacji trzeba sprawdzić wszystko.
    No jest filtr duży w pompie na klucz nr 32, sciagasz obudowę plastikową od dołu masz filtr.
  • #6
    Przemcio1993
    Level 10  
    Zgadza się. Filtr zostal wymieniony na nowy. Sprawdzę jeszcze te blaszki o których mówiłeś i dam znać jak poszło.
  • #7
    niszczyciel5
    Level 1  
    Udało się znaleźć przyczynę problemu ? , mam taki sam przypadek i brakuje Mi już sił
  • #8
    Przemcio1993
    Level 10  
    niszczyciel5 wrote:
    Udało się znaleźć przyczynę problemu ? , mam taki sam przypadek i brakuje Mi już sił


    Witam. Nie, niestety nadal nie udało się znaleźć przyczyny. Ostatnie co zostało do wymiany do wiązka między zbiornikiem, a modułem pompy. Jeśli to nie pomoże to zostaje chyba tylko wymiana katalizatora lub problem ze sterownikiem silnika, który wysyła jakieś błędne sygnały po CAN-ie i przez to wariuje układ SCR.
  • #9
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Przeglądałem twoje posty ale nie zauważyłem abyś napisał nr bł. Jak mamy ci pomuc jesli mamy tylko opis bł który może być różny w zależności jaki system diagnostyczny użyjesz.
  • #10
    Przemcio1993
    Level 10  
    stanisławpiotr wrote:
    Przeglądałem twoje posty ale nie zauważyłem abyś napisał nr bł. Jak mamy ci pomuc jesli mamy tylko opis bł który może być różny w zależności jaki system diagnostyczny użyjesz.


    Kolego wstawiłem zdjęcia z testera diagnostycznego, gdzie masz kod uszkodzenia 0x74. Nie ma żadnego innego kodu. Iveco nie posiada w diagnostyce na desce diagnostyki samego SCR wiec nie jestem w stanie podać żadnych dodatkowych kodów.
  • #12
    Gibulek
    Level 1  
    Witam. Czy problem rozwiązany. Od tygodnia siedzę nad tym samym.