Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco Stralis Euro 5 - Zbyt niskie ciśnienie adblue podczas uruchamiania systemu

Przemcio1993 01 Kwi 2019 19:22 114 5
  • #1 01 Kwi 2019 19:22
    Przemcio1993
    Poziom 9  

    Witam. Problem tkwi w układzie adblue w Ivecu Stralisie 2008 rok Euro 5 system Bosch Denoxtronic 2.1. Wyskakuje redukcja mocy silnika. Podczas uruchamiania patrząc na parametry rzeczywiste w testerze diagnostycznym widać jak pompa adblue rozpoczyna prace i wytwarza ciśnienie 5 bar i tak się utrzymuje. Podczas jazdy, gdy katalizator się rozgrzeje (200 stopni) i następuje dozowanie pompa odwraca pracę i następuje wycofanie czynnika i zgłoszenie błędu: Iveco Stralis Euro 5 - Zbyt niskie ciśnienie adblue podczas uruchamiania systemu
    Test działania układu w warunkach serwisowych wygląda prawidłowo: Iveco Stralis Euro 5 - Zbyt niskie ciśnienie adblue podczas uruchamiania systemu

    Wymieniony został po kolei: Pompa, moduł dozowania, przewody między pompą, a modułem dozowania, a także smok w zbiorniku adblue. Wszystko to zostało przełożone z auta, w którym układ działał. Zbiornik został wyczyszczony, adblue zalane nowe. W tym aucie nadal jest problem. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?

    0 5
  • #2 01 Kwi 2019 20:58
    gucio~1
    Poziom 21  

    Błąd 74 w eas daf to zbyt niskie ciśnienie powietrza za kryzą.
    Zrób test powietrza. Może tu jest problem.

    0
  • #3 01 Kwi 2019 23:03
    kakibara
    Poziom 28  

    Cześć, test hydrauliki wyglada dobrze - system którym diagnozujesz - konczy test z wynikiem pozytywnym?
    Dokonaj wszystkich testów.
    Należy pompę zaprogramować - wykonywales to?
    Dozownik jest sprawny? Jeżeli wszystko już tak daleko zaszło to zdjął bym tą rurę na ktorej jest zamontowany dozownik i sprawdził czy blaszki od zawirowania nie są uszkodzone - patrz wewnatrz za dozownikiem.
    Plus czy opaski na tlumiku nie przepuszczaja czynnika?
    Na przewodzie wymieniłeś filtr

    0
  • #4 02 Kwi 2019 06:35
    Przemcio1993
    Poziom 9  

    gucio~1 napisał:
    Błąd 74 w eas daf to zbyt niskie ciśnienie powietrza za kryzą.
    Zrób test powietrza. Może tu jest problem.

    Kolego tutaj jest Denoxtronic 2.1 w którym nie jest używane powietrze jak w Dafie przy Denkxtronic 1.1 wiec raczej nie tedy droga.

    Dodano po 4 [minuty]:

    kakibara napisał:
    Cześć, test hydrauliki wyglada dobrze - system którym diagnozujesz - konczy test z wynikiem pozytywnym?
    Tak test kończy się wynikiem pozytywnym.
    Dokonaj wszystkich testów.
    Należy pompę zaprogramować - wykonywales to?
    Tak pompa jest zaprogramowana.
    Dozownik jest sprawny? Jeżeli wszystko już tak daleko zaszło to zdjął bym tą rurę na ktorej jest zamontowany dozownik i sprawdził czy blaszki od zawirowania nie są uszkodzone - patrz wewnatrz za dozownikiem.
    Ok zobaczę, ale czy przez to może spadać ciśnienie ?
    Plus czy opaski na tlumiku nie przepuszczaja czynnika?
    Nie są widoczne żadne wycieki.
    Na przewodzie wymieniłeś filtr

    A czy jest jeszcze jakiś filtr oprócz tego, który jest na wejściu do samej pompy w kroccu? Mowie o tym małym filtrze wstępnym.

    Dodano po 2 [minuty]:

    kakibara napisał:
    Cześć, test hydrauliki wyglada dobrze - system którym diagnozujesz - konczy test z wynikiem pozytywnym?
    Dokonaj wszystkich testów.
    Należy pompę zaprogramować - wykonywales to?
    Dozownik jest sprawny? Jeżeli wszystko już tak daleko zaszło to zdjął bym tą rurę na ktorej jest zamontowany dozownik i sprawdził czy blaszki od zawirowania nie są uszkodzone - patrz wewnatrz za dozownikiem.
    Plus czy opaski na tlumiku nie przepuszczaja czynnika?
    Na przewodzie wymieniłeś filtr


    Tak test kończy się wynikiem pozytywnym.
    Tak pompę zaprogramowałem.
    Nie ma widocznych wycieków.
    Dozownik sprawdzony. Ok sprawdzę blaszki, ale czy przez to mogłoby następować zanikanie ciśnienia ?

    0
  • #5 02 Kwi 2019 14:35
    kakibara
    Poziom 28  

    Teoretycznie nie, ale jak nie chce wystartować lub zanika zaraz po inicjacji trzeba sprawdzić wszystko.
    No jest filtr duży w pompie na klucz nr 32, sciagasz obudowę plastikową od dołu masz filtr.

    0
  • #6 02 Kwi 2019 17:28
    Przemcio1993
    Poziom 9  

    Zgadza się. Filtr zostal wymieniony na nowy. Sprawdzę jeszcze te blaszki o których mówiłeś i dam znać jak poszło.

    0