Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco Stralis Euro 5 - Zbyt niskie ciśnienie adblue podczas uruchamiania systemu

01 Kwi 2019 19:22 798 10
  • Poziom 9  
    Witam. Problem tkwi w układzie adblue w Ivecu Stralisie 2008 rok Euro 5 system Bosch Denoxtronic 2.1. Wyskakuje redukcja mocy silnika. Podczas uruchamiania patrząc na parametry rzeczywiste w testerze diagnostycznym widać jak pompa adblue rozpoczyna prace i wytwarza ciśnienie 5 bar i tak się utrzymuje. Podczas jazdy, gdy katalizator się rozgrzeje (200 stopni) i następuje dozowanie pompa odwraca pracę i następuje wycofanie czynnika i zgłoszenie błędu: Iveco Stralis Euro 5 - Zbyt niskie ciśnienie adblue podczas uruchamiania systemu
    Test działania układu w warunkach serwisowych wygląda prawidłowo: Iveco Stralis Euro 5 - Zbyt niskie ciśnienie adblue podczas uruchamiania systemu

    Wymieniony został po kolei: Pompa, moduł dozowania, przewody między pompą, a modułem dozowania, a także smok w zbiorniku adblue. Wszystko to zostało przełożone z auta, w którym układ działał. Zbiornik został wyczyszczony, adblue zalane nowe. W tym aucie nadal jest problem. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 22  
    Błąd 74 w eas daf to zbyt niskie ciśnienie powietrza za kryzą.
    Zrób test powietrza. Może tu jest problem.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 31  
    Cześć, test hydrauliki wyglada dobrze - system którym diagnozujesz - konczy test z wynikiem pozytywnym?
    Dokonaj wszystkich testów.
    Należy pompę zaprogramować - wykonywales to?
    Dozownik jest sprawny? Jeżeli wszystko już tak daleko zaszło to zdjął bym tą rurę na ktorej jest zamontowany dozownik i sprawdził czy blaszki od zawirowania nie są uszkodzone - patrz wewnatrz za dozownikiem.
    Plus czy opaski na tlumiku nie przepuszczaja czynnika?
    Na przewodzie wymieniłeś filtr
  • Poziom 9  
    gucio~1 napisał:
    Błąd 74 w eas daf to zbyt niskie ciśnienie powietrza za kryzą.
    Zrób test powietrza. Może tu jest problem.

    Kolego tutaj jest Denoxtronic 2.1 w którym nie jest używane powietrze jak w Dafie przy Denkxtronic 1.1 wiec raczej nie tedy droga.

    Dodano po 4 [minuty]:

    kakibara napisał:
    Cześć, test hydrauliki wyglada dobrze - system którym diagnozujesz - konczy test z wynikiem pozytywnym?
    Tak test kończy się wynikiem pozytywnym.
    Dokonaj wszystkich testów.
    Należy pompę zaprogramować - wykonywales to?
    Tak pompa jest zaprogramowana.
    Dozownik jest sprawny? Jeżeli wszystko już tak daleko zaszło to zdjął bym tą rurę na ktorej jest zamontowany dozownik i sprawdził czy blaszki od zawirowania nie są uszkodzone - patrz wewnatrz za dozownikiem.
    Ok zobaczę, ale czy przez to może spadać ciśnienie ?
    Plus czy opaski na tlumiku nie przepuszczaja czynnika?
    Nie są widoczne żadne wycieki.
    Na przewodzie wymieniłeś filtr

    A czy jest jeszcze jakiś filtr oprócz tego, który jest na wejściu do samej pompy w kroccu? Mowie o tym małym filtrze wstępnym.

    Dodano po 2 [minuty]:

    kakibara napisał:
    Cześć, test hydrauliki wyglada dobrze - system którym diagnozujesz - konczy test z wynikiem pozytywnym?
    Dokonaj wszystkich testów.
    Należy pompę zaprogramować - wykonywales to?
    Dozownik jest sprawny? Jeżeli wszystko już tak daleko zaszło to zdjął bym tą rurę na ktorej jest zamontowany dozownik i sprawdził czy blaszki od zawirowania nie są uszkodzone - patrz wewnatrz za dozownikiem.
    Plus czy opaski na tlumiku nie przepuszczaja czynnika?
    Na przewodzie wymieniłeś filtr


    Tak test kończy się wynikiem pozytywnym.
    Tak pompę zaprogramowałem.
    Nie ma widocznych wycieków.
    Dozownik sprawdzony. Ok sprawdzę blaszki, ale czy przez to mogłoby następować zanikanie ciśnienia ?
  • Poziom 31  
    Teoretycznie nie, ale jak nie chce wystartować lub zanika zaraz po inicjacji trzeba sprawdzić wszystko.
    No jest filtr duży w pompie na klucz nr 32, sciagasz obudowę plastikową od dołu masz filtr.
  • Poziom 9  
    Zgadza się. Filtr zostal wymieniony na nowy. Sprawdzę jeszcze te blaszki o których mówiłeś i dam znać jak poszło.
  • Poziom 1  
    Udało się znaleźć przyczynę problemu ? , mam taki sam przypadek i brakuje Mi już sił
  • Poziom 9  
    niszczyciel5 napisał:
    Udało się znaleźć przyczynę problemu ? , mam taki sam przypadek i brakuje Mi już sił


    Witam. Nie, niestety nadal nie udało się znaleźć przyczyny. Ostatnie co zostało do wymiany do wiązka między zbiornikiem, a modułem pompy. Jeśli to nie pomoże to zostaje chyba tylko wymiana katalizatora lub problem ze sterownikiem silnika, który wysyła jakieś błędne sygnały po CAN-ie i przez to wariuje układ SCR.
  • Poziom 28  
    Przeglądałem twoje posty ale nie zauważyłem abyś napisał nr bł. Jak mamy ci pomuc jesli mamy tylko opis bł który może być różny w zależności jaki system diagnostyczny użyjesz.
  • Poziom 9  
    stanisławpiotr napisał:
    Przeglądałem twoje posty ale nie zauważyłem abyś napisał nr bł. Jak mamy ci pomuc jesli mamy tylko opis bł który może być różny w zależności jaki system diagnostyczny użyjesz.


    Kolego wstawiłem zdjęcia z testera diagnostycznego, gdzie masz kod uszkodzenia 0x74. Nie ma żadnego innego kodu. Iveco nie posiada w diagnostyce na desce diagnostyki samego SCR wiec nie jestem w stanie podać żadnych dodatkowych kodów.