Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Astra J 2.0 CDTI - nie odpala po naprawie rozrządu

sevenbrother 03 Apr 2019 12:47 5856 48
  • Helpful post
    #31
    CAR pass
    Level 19  
    Miałem taki przypadek w 2.7 TDi ( wadliwe napinacze prawe) przeskoczył łańcuch tylko i stuknął tłoczek w zawór. Głowica druga a wałki stare wrzucone i auto kuleje na 1 cylinder. Właśnie taki skutek był że poprzestawiało krzywki na wałku.
  • #32
    sevenbrother
    Level 9  
    CAR pass wrote:
    A czy jak postoi kilka minut po samoistnym zgaśnięciu to odpali silnik ? Czy musisz wcisnąć samoregulatory aby wcisnąć olej


    Do tej pory trzeba bylo wyciskac,zeby znow odpalil. To tez jest troche dziwne, ze pod naporem krzywek popychacze nie oprozniaja sie pomimo tego, ze pompa nie tloczy cisnienia do gory. Za ostatnim razem po spuszczeniu oleju zalapywal bez wyciskania ale spowodowane bylo to byc moze tym, ze odbylo sie to na starych szklankach. Byc moze ich sprezynki sa juz troche zmeczone..

    Dodano po 3 [minuty]:

    CAR pass wrote:
    Miałem taki przypadek w 2.7 TDi ( wadliwe napinacze prawe) przeskoczył łańcuch tylko i stuknął tłoczek w zawór. Głowica druga a wałki stare wrzucone i auto kuleje na 1 cylinder. Właśnie taki skutek był że poprzestawiało krzywki na wałku.


    To bylby jakis trop. Szczerze mowiac po wymianie pompy nie spodziewam sie zbyt duzo ale przynajmniej zostanie przy okazji wymieniona uszczelka smoka, co przy tym przebiegu nie zaszkodzi. Potem jednak z pomyslami bedzie juz krucho..
  • #34
    CAR pass
    Level 19  
    Jeszcze na myśl mi przychodzi jedna rzecz. Mogłeś przy składaniu głowicy i czyszczeniu bloku zanieczyścić kanał spływowy - to tylko hipotetycznie. Spływ z głowicy z regulatorów wiesz gdzie odprowadza olej??
    Lub ten trop z pompą oleju tylko w tym momencie Ci zosaje
  • #35
    sevenbrother
    Level 9  
    majsster wrote:
    Blokadę wału masz w gmp?


    Tak. Blokada sie zgadza. Dodatkowo pasek ma znaki. Powtarzam: silnik startuje bez oleju, wiec synchronizacja sie zgadza

    Dodano po 3 [minuty]:

    CAR pass wrote:
    Jeszcze na myśl mi przychodzi jedna rzecz. Mogłeś przy składaniu głowicy i czyszczeniu bloku zanieczyścić kanał spływowy - to tylko hipotetycznie. Spływ z głowicy z regulatorów wiesz gdzie odprowadza olej??
    Lub ten trop z pompą oleju tylko w tym momencie Ci zosaje


    Zatkanie kanalu jest praktycznie niemozliwe. Olej z regulatorow splywa swobodnie na klawiature a pozniej na dol do miski. Kanaly sa tam tak szerokie, ze moznna wrzucic nakretke 10mm :)
  • #36
    majsster
    Level 22  
    Masz uszczelkę między walkami i głowica czy masa?
  • #38
    sevenbrother
    Level 9  
    majsster wrote:
    Masz uszczelkę między walkami i głowica czy masa?


    Jest uszczelka ori z lopla. Z reszta juz ktoras kolei..
    Myslalem juz, zeby zlozyc na probe na dwoch uszczelkach..

    Dodano po 50 [sekundy]:

    wacek.wacek wrote:
    Cuda na kiju. A cofnij pasek o jeden ząbek


    Tez o tym myslalem. W niedziele sprobuje go przyspieszyc albo cofnac..
  • Helpful post
    #39
    kwok
    Level 39  
    Zrezygnuj z zakupu pompy bo nie ona winna - musiałaby napompować z 8bar żeby podstawiło zawory, lepiej zamów wałki. Weź miernik zegarowy, zamontuj gdzieś do głowicy i pomierz do krzywki z jednej i drugiej strony wierzchołka. Proponuję zmienić jeszcze terminologię z popychacz na kasator luzu a potem się zastanów dlaczego dzieje się to co się dzieje.
    Jeśli silnik ma kompresję z pustymi kasatorami a pełnymi traci to podstawiają się zawory a powodem jest krzywy wałek i tyle w temacie.
    Jak miałem VW 1.3 to tam zawór redukcyjny był na 6bar i kiedyś w ramach akcji sprawdzanie ciśnienia (problemy z kasatorami były) na zimno pocisnąlem go do odcinki to napompował ponad 7,5 i nic się nie podstawiło na starych i nowych później też.
  • #40
    invisibleman
    Level 20  
    Sprawdź czy nie jest zatkany kanał olejowy w pokrywie doprowadzający olej do łożysk wałków rozrządu. Wtedy na popychaczach hydraulicznych będzie za duże ciśnienie.

    W Fordach spotkałem się też ze specjalnymi otworami obniżającymi ciśnienie oleju w głowicy. Zatkanie takie otworka powoduje podwieszanie się zaworów.
  • Helpful post
    #41
    diodabg
    Level 30  
    Poprzestawialo krzywki na walku tez z takim silnikem walczylem.
    Wymien walki a popmy oleju nie ruszaj .
  • #42
    sevenbrother
    Level 9  
    diodabg wrote:
    Poprzestawialo krzywki na walku tez z takim silnikem walczylem.
    Wymien walki a popmy oleju nie ruszaj .


    Czy na pewno walczyłes z tym konkretnym modelem silnika? Objawy miałeś takie same?
  • #43
    kakibara
    Level 33  
    Zerwany/ścięty klin, pęknięty wałek, krzywy wałek.
    W dziurę po wyciągniętym wtrysku podać ciśnienie i sprawdzić czy coś tam się utrzyma.
  • #44
    diodabg
    Level 30  
    sevenbrother wrote:
    Objawy miałeś takie same?

    Tak dokladnie to samo sie dzieje np w discovery 3 v6
  • #45
    invisibleman
    Level 20  
    Autor tematu stwierdza, że bez oleju silnik zapala bez problemu. Więc to nie problem z przestawionymi krzywkami. Tam pewnie wałki są odlewane więc jedynie może przestawić się na kołach zębatych sprzęgających wałki.
    Powtarzam, sprawdź kanały olejowe w pokrywie zaworów. Wyjąć wałki i przedmuchać otwory.
  • #46
    diodabg
    Level 30  
    invisibleman wrote:
    Tam pewnie wałki są

    To jedno slowo - PEWNIE- samo mowi za siebie :-)
    Nawet biorac to na logike jak 2 bary moga zablokowac popychacze ?
    Kolejna logika popychacze puste wiec dzialaja w szerszym zakresie, napelniaja sie i kasuja luz wiec cisnienia w cylindach brak. Bo krzywki sa w zlym momencie.
    A to czy na krzywce czy zebach to malo wazne przeciez nie bedziesz tego ustawial na oko i spawal na sztywno :-)
  • #47
    sevenbrother
    Level 9  
    z braku pomyslow rozpoczelismy poszukiwania pokrywy walkow (wraz z walkami naturalnie), pompa oleju czeka w rezerwie.
    numer czesci jesli chodzi o pokrywe to 55574600. Moze ktos ma na sprzedaz?
  • #48
    rav2109
    Level 12  
    Przepraszam nie znam tego silnika ,ale jeśli posiada on wariator to po napełnieniu się olejem zmienia Ci on też fazę rozrządu i może to jest przyczyna braku kompresji i nie zapalania może rzeczywiście rozrządu jest niewłaściwie ustawiony.
  • #49
    sevenbrother
    Level 9  
    Wymiana pokrywy zaworów rozwiązała wszystkie problemy.