Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault kangoo 1.5 DCI - Nie odpala. Trudny przypadek.

03 Kwi 2019 15:17 2964 80
  • Poziom 12  
    Witam pięknie ! ;)

    Potrzebuje pomocy z kangurem, mianowicie auto zgasło podczas jazdy i nie zapala. Wstępnie ustaliłem zapowietrzony układ, odpowietrzyłem zapalił przejechał 500 metrów i nastąpiła śmierć kliniczna. Podłączony pod Clipa pokazał jeden błąd: świece żarowe obwód przerwany. Kangur jest na wadliwej pompie Delphi więc podejrzenie padło na nią. Komputer pokazuje ciśnienie -4 bary bez znaczenia czy kręcisz rozrusznikiem czy nie. Wymieniłem więc pompę razem z filtrem na inną z działającego silnika, ciśnienie na nowej dalej to samo czyli -4 bary. Następnie podmieniłem regulator ciśnienia i całą rampę z czujnikiem ciśnienia, co nie dało żadnych rezultatów. Sprawdziłem kable wszystkie jakie idą peszlem na skrzyni: żadnych przetarć, pęknięć( mierzone również na ciągłość ). Podmieniłem również czujnik wału. Na wtryskach nie ma napięcia ale to prawdopodobnie przyczyna małego ciśnienia. Ciśnienie w rampie jest spore, po odkręceniu rurki zasilania paliwo tryska ostro. Przelewy suche ani kropli paliwa. Brakuje mi już siły do niego. Wszystkie tematy jakie na forum znalazłem sprawdziłem u siebie i brak jakiejkolwiek poprawy. Może znajdzie się ktoś kto ogarnia to na tyle, że poradzi co można jeszcze sprawdzić.

    Dodam, że po odpięciu czujnika ciśnienia komputer pokazuje ciśnienie 2000Bar ale auto dalej nie "łapie" a na wtryskach dalej nie ma napięcia.
    Początkowo auto paliło na plaka do póki mu się go aplikowało, na ten moment nie łapie nawet z plakiem.

    Z góry dziękuje za pomoc i poświęcony czas. Pozdrawiam ;)
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 17  
    Ostatnio robiłem Kangoo, po włączeniu zapłonu na wtryskiwaczach powinno być napięcie 2,8 V. Jeśli nie ma to chyba coś ze sterownikiem. Masz może oscyloskop?
  • Poziom 12  
    Niestety nie mam. Napięcie po zapłonie to 1.3v na 2 cylindrze a reszta znikome napięcia 0.6v itp. Jak mogę sprawdzić sterownik ? ;)
  • Poziom 16  
    W komorze silnika jest skrzynka z przekaznikmi.Jeden jest mały i jest od rozruchu sprawdz go.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 12  
    Zamienialem miejscami je nic to nie dalo. Poważnie rozważam fakt pomalowania na zielono I do rowu :p
  • Poziom 16  
    tsmlody napisał:
    Zamienialem miejscami je nic to nie dalo. Poważnie rozważam fakt pomalowania na zielono I do rowu :p
    U mnie ale w 1.5 dci jest tylko jeden mały przekażnik od rozruchu .Pozostały dwa od grzałek nurnikowych oraz przekażnik od wentylatora.Tego od rozruchu nie ma z kim zamienić.
  • Poziom 12  
    Wydaje się być dobry. Po wyjęciu jego pompa przestaje wydawać dźwięki, w sumie to regulator ciśnienia, więc zakładam że jest ok. Jutro zmierzę go lepiej. Skłaniam się ku myśli wymieniany sterownika...
  • Poziom 16  
    Szukaj kogoś z Clipem bo pójdziesz w koszty.Skąd jesteś .Szukanie po omacku to zły pomysł.
    Moderowany przez robokop:

    Widzę że dwa ostrzeżenia w ciągu jednego dnia to zbyt mało i szanowny kolega nadal odczuwa potrzebę "pomagania" swoimi nic nie wnoszącymi i niechlujnie pisanymi postami?

  • Poziom 17  
    Czekaj, najpierw sprawdź zasilania i masy. Po włączeniu zapłonu ma być 12 V na pinach D1 i G1 wtyczki A oraz G2 i H2 wtyczki C. To są szare, grube kable. G1 i H1 wtyczka C to natomiast masa, kable czarne.
  • Poziom 30  
    Na plaka musi palic jezeli nie to albo rozrzad albo slabe cisnienie na cylindrach.
    Byly opilki w ropie ? Moze wtryski taz polecialy.
    Czym to diagnozujesz ?
  • Moderator Samochody
    tsmlody napisał:
    Dodam, że po odpięciu czujnika ciśnienia komputer pokazuje ciśnienie 2000Bar ale auto dalej nie "łapie" a na wtryskach dalej nie ma napięcia.
    Powiedz mi, jak może pokazywać jakiekolwiek ciśnienie, skoro czujnik ciśnienia jest odpięty? To raz. Dwa - jeśli nie odpala na plaku, to wyjaśnienia są dwa - przestawiony rozrząd, po zabawach z wymianą pompy, albo zatkany wydech. Trzy - mam poważne wątpliwości, czy na pewno to Clip był podłączany, nie zaś jakiś wynalazek.
  • Poziom 12  
    Oryginalny clip był w użyciu. Rozrząd był blokowany nie ma możliwości że jest źle ustawiony(wał na klinie). Z tego co znalazłem w Internecie właśnie po odpięciu czujnika sterownik zastępuje wartość na sztywno 2000 bar. Jak mam wtrysku sprawdzić skoro są zamknięte a przelewami nic nie leci? Jeśli wtrysk dostał by napięcie to puścił by paliwo a tutaj się tak nie dzieje. Sprawdze po południu te napięcia na kostkach. Tak jak mówiłem na początku palił z plaka, po wymianie pompy też tylko na plaku łapał, teraz już nie trybi. Opiłków w ropie nie było.
  • Poziom 11  
    Witam , prze wymianie rozrządu nie ruszałeś czasem czujnika połozenia wału ? , bo to wygląda na taki przypadek.
    Jakbyś miał czujnik odłączony.
  • Poziom 12  
    Czujnik był zamieniany na obu to samo. Komputer widzi obroty silnika podczas kręcenia więc chyba jest okej. Clip by chyba pokazał odłączony/uszkodzony czujnik ?
  • Poziom 35  
    Tam scinalo klina na walku. To wyjasni dlaczego nie pali na plaku. Brak synchronizacji.

    Jakie napiecie na czujniku cisnienia?
  • Poziom 12  
    Klin jest okej, wszystko było sprawdzone podczas wymiany pompy.Napięcie sprawdzę dopiero po powrocie z pracy i Ci napisze. Kable od wszytskich czujników do kostki sprawdzałem na ciągłość.


    Mówisz kolego o klinie na wale?
  • Poziom 35  
    Na walku rozrzadu.
  • Poziom 12  
    Nie wyszedł by błąd jakiś związany z synchronizacją?
  • Poziom 35  
    Nie, bo czujnik walka jest na pompie.
  • Poziom 12  
    Sprawdziłem klin jest ok.

    Sprawdziłem również napięcia mam 12 V na pinach D1 i G1 wtyczki A.
  • Poziom 17  
    Jeśli nie masz oscyloskopu to weź diodę świetlną, wypnij wtyczkę z wtryskiwacza i podłącz do niej tą diodę. Kręć rozrusznikiem i sprawdź czy dioda miga. Jeśli nie, to odwróć diodę, w sensie zamień miejscami końcówki i znowu kręć rozrusznikiem. Jeśli będzie migać to problem w dostarczaniu paliwa lub powietrza, rozrząd lub ciśnienie sprężania. Jeśli nie to któryś z czujników albo coś innego w elektryce.
    Tak przy okazji powiem ci że niedawno wymieniałem pompę i wtryski w takim samochodzie, oczywiście cały układ wyczyszczony, wszystko ma grać a samochód nie odpalał, żadnych błędów, wszystko działa a on nawet dymu nie puszcza. Po długich poszukiwaniach okazało się, że wszystko było ok, tylko trzeba było naprawdę sporo nagibać się tą gruszką i dobrze odpowietrzyć układ paliwowy.
  • Moderator Samochody
    marszałekkom napisał:
    Jeśli nie masz oscyloskopu to weź diodę świetlną, wypnij wtyczkę z wtryskiwacza i podłącz do niej tą diodę

    Kolega tak na poważnie?
  • Poziom 35  
    Masakra z ta dioda.

    Mam inny pomysl. Jak tam panewki? Dobrze kreci? Nie sa czasem chwycone?

    Wez jeszcze wykrec swiece zarowe pozapinaj wszystko tak jak powinno byc i krec.
    Wykluczymy paliwo i elektryke.
  • Poziom 30  
    Zapodaj mu rope z banki moze w zbiorniku problem ale pisales ze tryska mocno i moze zeczywiscie ecu.
    Na plaka powienie zagadac, rozrusznik kreci szybko ? I nie za szybko jak by nie bylo cisnienia w cylindrach ?
    Po tylu probach moze przeszkoczyl ci pasek i pogielo zawory ?
    Jakis tani skaner moze blednie pokazywac cisnienie i nie widziec wszystkich bledow.
  • Poziom 12  
    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.
    Kreci dobrze bo z tego co pamiętam na kompie pokazywało 350-380 obrotów. Pomysł z bańką już próbowałem. Obecnie układ jest chyba dobrze odpowietrzony w wężykach brak powietrza z każdego wtrysku leje/tryska się paliwo podczas pompowania.
    Jutro sprawdzę pomysł kolegi z posta wyżej odnośnie wykręcenia świec.
    Co do urządzeń diagnostycznych obecnie korzystam z Clipa, dla porównania podłączam również delphi czy jakoś tak. Rożnicy nie ma żadnej ani w tym, ani w tym. Oba zgodnie pokazują to samo czyli nieszczęsne -4 Bary. Może ma ktoś jakiś sprawdzony sposób sprawdzenia czy komputer reaguje na ten czujnik ? Tzn czy da się jakoś sterować "na sucho" tym czujnikiem. Chodzi mi oczywiście o sprawdzenie czy uch się nie zawiesił i czy toon błędnie to odczytuje.

    Kolejnym moim tropem,chociaż delikatnie sprawdzonym jest alarm. Auto ma dołożony jakiś alarm "seo". Nie widać jednak żeby było coś podłączone odcinające zapłon.
  • Moderator Samochody
    tsmlody napisał:
    Kolejnym moim tropem,chociaż delikatnie sprawdzonym jest alarm. Auto ma dołożony jakiś alarm "seo". Nie widać jednak żeby było coś podłączone odcinające zapłon.

    Chłopie, zlituj się - lamerstwo ma swoje granice. Jaki zapłon w dieslu?
  • Poziom 12  
    Może źle się wyraziłem ale chodzi mi o to że odcina zasilanie od czegoś. W toyocie przykładowo spotkałem się że odciął zasilanie miedzy innymi pompy. Czepiasz się teraz trochę... Ale mój błąd sorry :)
  • Moderator Samochody
    Mierzyłeś te napięcia na czujniku ciśnienia? Sprawdź na każdym pinie względem masy na silniku. Oczywiście czujnik ma być podłączony.
  • Poziom 12  
    Na jednym jest 5.0 v na drugim 0.500v A trzeci 0 masa.
  • Poziom 35  
    A jak krecisz to jest zmiana? Idzie w gore?

    Na pracujactm silniku powinno byc ok 1V.

    A co ze swiecami? Wykreciles je?