Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Touran 2006 - 2.0 FSI nieszczelność systemu wlotowego.

dziechu 04 Apr 2019 18:39 9885 25
  • #1
    dziechu
    Level 27  
    Witam. Od pewnego czasu zaczął pojawiać się błąd P2279 Intake Air System Leak. W opisie możliwych przyczyn jest wymieniona klimatyzacja - "Many times one of the vacuum motors for the doors on the air conditioning housing came loose.". Rzeczywiście zauważyłem wpływ klimatyzacji na pracę silnika. Kiedy klimatyzację wyłączę (klimatronik dwustrefowy), głównie chyba wentylator, bo kompresor przy tych temperaturach chyba jeszcze się nie włącza, to wolne obroty silnika rosną do ok. 1200 i są niestabilne. Kiedy natomiast klimatyzację włączę, to obroty spadają do prawidłowych ok. 830 i są prawie stabilne (chwilowe drobne zakłócenia). Ale nie mam pojęcia gdzie i czego szukać, co może być nieszczelne?

    Dodano po 43 [minuty]:

    Czy to jest przewód podciśnienia dla klimatyzacji?

    VW Touran 2006 - 2.0 FSI nieszczelność systemu wlotowego.
  • #2
    autoas
    Level 42  
    Ciężko ci będzie pomóc bo samochody to nie twoja broszka i jak czytam to co napisałeś to chyba nie masz pojęcia o problemie...może lepiej oddaj do zaufanego elektromechanika....
  • #3
    dziechu
    Level 27  
    Dlaczego uważasz że nie mam pojęcia o problemie? Potrafisz uzasadnić? Miałem dawniej Golfa 3 TDI, wiedziałem dokładnie gdzie jaka część do czego służy, mógłbym silnik razem z pompą wtryskową, turbiną itd. rozkręcić na części i skręcić. Znam dokładnie zasady działania silników wysokoprężnych i benzynowych, różnice w ich zasilaniu, zasady pracy (jestem fizykiem). Tego Turana mam niedawno, więc dopiero poznaję dokładnie jego budowę, choć pojęcie FSI znam i doskonale wiem na czym polega. Tu jest problem ze szczelnością układu wlotowego. Domyślam się że klapy w klimatyzacji są sterowane siłownikami podciśnieniowymi (z kolektora wlotowego) i prawdopodobnie tędy dostaje się dodatkowe powietrze. Aby utrzymać mieszankę w zakresie możliwości zapłonu, komputer zwiększa dawkę benzyny co daje wzrost prędkości obrotowej. Potrzebuję wskazówek praktycznych - gdzie i czego szukać itp. a nie "mądrych" rad typu "jedź do serwisu". Dla takich porad elektroda jest niepotrzebna. Dobry jesteś jeżeli po trzech zdaniach potrafisz określić moje umiejętności. Ja nie będę określał twoich po tym co napisałeś. Wiesz co i gdzie - napisz. Nie wiesz - zajmij się innymi problemami. Dodam że niepotrzebnie pisałem o kompresorze i wentylatorze, bo nie mają tu żadnego znaczenia.
  • #4
    autoas
    Level 42  
    dziechu wrote:
    Czy to jest przewód podciśnienia dla klimatyzacji?

    Np twoje pytanie....



    dziechu wrote:
    błąd P2279 Intake Air System Leak

    No dobra...skoro masz taki błąd w sterowniku silnika to skup się na elementach działania samego silnika...a nie klimatyzacji
  • #5
    dziechu
    Level 27  
    A czytałeś to "Many times one of the vacuum motors for the doors on the air conditioning housing came loose" - z opisu tego błędu? A z pytaniem co nie tak? Ty bierzesz każde auto, które pierwszy raz widzisz i od razu wiesz do czego służy kazda rurka???

    Dodano po 6 [minuty]:

    https://www.obd-codes.com/p2279

    Dodano po 9 [minuty]:

    Włączanie/wyłączanie klimatyzacji powodujące wyraźne zmiany prędkości jałowej silnika to chyba nie przypadek. Gdyby chodziło o zwyczajną zmianę obciążenia silnika, to właczanie/wyłączanie świateł powinno dawać podobny a nawet większy efekt, bo światła pobierają znacznie większy prąd niż dmuchawa na wolnych obrotach. Więc jakoś to sugeruje że przyczyną może być klimatyzacja sterowana podciśnieniem z kolektora dolotowego (tak jak wspomaganie hamulców). Potrzebna mi pomoc gdzie co jest. No chyba że ktoś zna problem z doświadczenia i wie że to nie to. Kłócić się nie będę.
  • #6
    autoas
    Level 42  
    Gdzie na tej stronie masz o klimatyzacji ?
    Druga sprawa VW diagnozuje się tzw. "Vagiem" wtedy ma na RosTech właściwą diagnozą..... to tak w skrócie...
  • #7
    dziechu
    Level 27  
    napiszę trzeci raz - "Many times one of the vacuum motors for the doors on the air conditioning housing came loose". Wydaje mi się że "air conditioning" to klimatyzacja. Mylę się? I ten tekst jest na tej stronie (mogę zrobić zrzut ekranu, jeżeli sam nie widzisz). Tak, diagnozuję Vagiem, nie suszarką do włosów.
  • #9
    dziechu
    Level 27  
    No i co w tym Rostech innego? Piszą to samo, tylko znacznie bardziej skąpo. Jedna i druga podaje problem ze sczelnościa układu dolotu, tylko na OBD Codes dodatkowo podają porady diagnostyczne, najczęstsze przyczyny itd. A na RosTech jest tak - nieszczelność układu dolotowego, porada - sprawdź układ dolotu. SUPER!

    Dodano po 15 [minuty]:

    Ok, napiszę tak - jeżeli jest tu ktoś ze Śląska, z okolic Bytomia, kto potrafi znaleźć przyczynę i ją naprawić, to niech się zgłosi. Oczywiście za odpowiednią, godną opłatą. Nie mam zaufania do serwisów samochodowych, bo często było tak, że jedno naprawili a coś innego spieprzyli. I nigdy nie wybierałem tanich "serwisów" w podwórku. Jeżeli jest tu ktoś, kto dobrze zna samochody, silniki VW, to chętnie zostanę stałym klientem.
  • Helpful post
    #10
    Albertomek
    Level 19  
    Kolego. Wężyk, który zaznaczyłeś na zdjęciu, to wężyk paliwowy zasilający.
    W tym samochodzie wszystkie elementy sterowania w ukł wentylacji/klimatyzacji realizowane są przez nastawniki (czyt.) silniczki elektryczne. Żaden element tego ukł nie wykorzystuje podciśnienia z silnika.
    Błąd, który masz, tak jak kolega napisał wcześniej, świadczy o nieszczelności w ukł dolotowym silnika.
    Przede wszystkim zacznij od sprawdzenia wszelkich połączeń, które w sposób bezpośredni są związane z kolektorem ssącym.
    Zacznij od spr uszczelki pod korkiem oleju, oringow na bagnecie i rurek/wężykow ukł odpowietrzenia skrzyni korbowej (odmy), a to dlatego, że FSI chodzą w zamkniętym ukł odpowietrzenia.
    Możesz odłączyć wężyk od zaworu odmy w kapie, zaślepić go z dwóch stron i zobaczyć efekty. VW Touran 2006 - 2.0 FSI nieszczelność systemu wlotowego.

    Jeśli to nie pomoże, to pozostaje sprawdzenie wszystkich połączeń jak na rysunku poniżej, a przede wszystkim zacznij od rurki prowadzącej do serwa hamulców

    VW Touran 2006 - 2.0 FSI nieszczelność systemu wlotowego.

    Pozdrawiam
  • #11
    dziechu
    Level 27  
    Dziękuję za konkretne informacje :) Właśnie o taką pomoc mi chodziło. Niedawno wymieniana była metalowa rurka z układu chłodzenia. Przerdzewiała przy spawie wspornika i płyn się lał. Nie potrafili ściągnąć z niej przewodów gumowych, bardzo się siłowali. A mnie się wydaje że błąd zaczął się pojawiać od tego czasu. Może siłując się z przewodami gumowymi coś uszkodzili. Mam jeszcze takie pytanie - czy taki objaw może być wynikiem nagaru na zaworach wlotowych? Znany problem FSI. Tylko że przy normalnym obciążeniu silnika wszystko jest ok, nie szarpie itp.
  • Helpful post
    #12
    Albertomek
    Level 19  
    Jest gdzieś nieszczelność w ukł ssącym. Jeżeli było coś robione „obok” i widzisz powiązanie z wystąpieniem obecnego problemu, to zacznij szukać w tej okolicy.
    Jest również prawdopodobieństwo usterki czujnika podciśnienia w kolektorze, ale w tym przypadku raczej minimalne.
    Co do nagarów, to z reguły zjawisko to nie wiąże się z występowaniem błędów. Następuje raczej obniżenie parametrów pracy co jest mierzalne tylko na hamowni.
    Pozdrawiam
  • #13
    dziechu
    Level 27  
    Ok. Wielkie dzięki. Przywróciłeś moją wiarę w Wielką Elektrodę ;)

    Dodano po 1 [godziny] 20 [minuty]:

    A w sumie ciekawy ten związek klimatyzacji z obrotami jałowymi, dlatego pytałem o klimatyzację. Z ciekawości sprawdziłem dzisiaj jeszcze raz i jest - klimatyzacja wyłączona - obroty rosną do ok. 1300 i pływają. Włączona - spadają do 830 i mniej pływają, czasem dochodzą do 1000. Próbowałem inne obciążenia silnika, włączałem światła itp. Nie ma wpływu. Dziwne. Kiedy znajdzie się przyczyna, może łatwiej będzie to wyjaśnić.
  • #14
    Albertomek
    Level 19  
    Po włączeniu klimatyzacji następuje drobna korekta parametrów pracy silnika.
    Znajdź i usuń problem z nieszczelnością, a objawy powinny ustać.
  • #15
    dziechu
    Level 27  
    Będę szukał, choć nieszczelność jest niewielka i pewnie będzie problem. Chyba że będę miał szczęście i znajdę tam gdzie podejrzewam. Nie wiem też jaką metodę zastosować. Kiedy silnik pracuje, na "słuch" się nie da. Zdejmować każdy wąż i uszczelniać? W sumie to nie wiem jak szukać. Są jakieś sposoby?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Opisywali metodę z gazem do zapalniczek - delikatnie wypuszczając nieco gazu w podejrzanych miejscach, jeżeli jest przeciek powinny obroty silnika wyraźnie wzrosnąć. Może tak?
  • #16
    dziechu
    Level 27  
    Przepraszam że męczę, ale mam jeszcze kilka pytań, zanim zacznę szukać. Obroty silnika przy tym wycieku zaczynają rosnąć po nagrzaniu silnika. Gdyby był to przeciek bezpośrednio do układu dolotu (pęknięcie węża, nieszczelność złącza itp.) to taki przeciek powinien być "stabilny", tzn. obroty jałowe powinny być stale podwyższone. Tymczasem jest tak, że tam ciągle się coś zmienia. Obroty są podwyższone (1300), nagle spadają do normalnych (830) i takie są przez np. minutę, potem znowu rosną. Wydaje się że przeciek jest nie w części połączonej bezpośrednio z kolektorem ssącym, ale po jakimś zaworze, np. EGR?. W zależności od tego czy zawór jest otwarty czy zamknięty, obroty rosną lub są normalne. Nie mam doświadczenia, są to moje takie "gdybania", ale może mogą być przydatne w ograniczeniu obszaru szukania? Bo niestety szukanie tego przecieku jest bardzo trudne. Wyciek oleju, płynu chłodzącegi itp. najczęściej po prostu widać, a tu niestety nic. Dlatego kombinuję :)
  • #17
    Albertomek
    Level 19  
    Samego zaworu EGR bym się raczej nie czepiał.
    Musisz szukać. Nie ma innej rady niestety, a na odległość niestety już więcej nie jestem w stanie poradzić raczej.
    Pozdrawiam
  • #18
    dziechu
    Level 27  
    Wiem że na odległość się nie da. Pytam, bo myślę że ktoś z doświadczeniem, może ma jakieś sposoby, triki, no nie wiem. A o tym zaworze - jeżeli jest gdzies dziura, nieszczelność, to jest przecież cały czas, więc cały czas powinny być obroty powiększone. A tu jest 1300 przez np. minutę, potem nagle spada do prawidłowych 830 i tak trzyma też jakiś czas, potem znowu podnosi, mimo że samochód stoi i nic nie robię. Będę zmieniał rozrząd, w warsztacie, nie sam :) Razem z tym małym od faz. Przy okazji może znajdą przyczynę, to napiszę co było.
  • Helpful post
    #19
    Albertomek
    Level 19  
    Najlepsza jest wytwornica dymu do sprawdzenia tego typu uszkodzeń, jednak ze względu na koszt zakupu takiego urządzenia i częstość użycia , niewiele warsztatów ją posiada.
    Przy różnych kombinacjach usterki zaworu EGR sterownik powinien zakomunikować jego usterkę lub ewentualnie poprzez info o niewłaściwym składzie spalin.
  • #21
    dziechu
    Level 27  
    Wymyśliłem coś takiego - mam interfejs VAG. Któryś z bloków pomiarowych powinien wskazywać stan zaworów. Obserwując obroty jałowe silnika, kiedy są podniesione a kiedy normalne i stan zaworów, może uda się skorelować zależność? Do Golfa miałem opis bloków pomiarowych, do tego Tourana nie mam i nigdzie nie znalazłem. Możesz coś zasugerować?
  • #23
    dziechu
    Level 27  
    Na rysunku z Etki - układ ssący recyrkulacji - jest jakiś zawór pod nrem 15 (opisany tylko jako "zawór"). Ten EGR też wydaje się wchodzi do kolektora za przepustnicą. Jest jeszcze jakiś zawór nr 46 przy zbiorniku podciśnienia. Ogólnie układ jest dość skomplikowany i rozbudowany. Wytłumacz mi jeszcze jak układ odpowietrzania skrzyni korbowej łączy się z kolektorem ssącym.
  • #24
    Albertomek
    Level 19  
    Rozumiem, że masz na myśli elementy z drugiego rysunku? Nr 15 to jest zaworek strowania elementem zmieniającym długość kanałów w kolektorze ssącym.
    46 to zaworek od odpowietrzenia oparów ze zbiornika paliwa - wężyk dochodzi w okolice przepustnicy.
  • #26
    dziechu
    Level 27  
    Znalazłem pęknięcia na rurkach, takich twardych plastykowych od serwa hamulców do czujnika ciśnienia i od tego czujnika do eżektora. Popękane były przy złączach. Wymieniłem na inne, elastyczne (silikonowe podciśnieniowe). Jest dużo lepiej, ale nie całkiem. I teraz nie wiem czy te rurki nie są za luźne, czy też są jeszcze inne miejsca nieszczelności. Te rurki wchodziły z tylko lekkim oporem. Niby założyłem metalowe pierścienie zaciskające, ale może to nie wystarczy. Zamówiłem inne, 2mm mniejszej średnicy żeby wchodziły bardzo ciasno. Zobaczymy. Oryginalnych nie można kupić osobno, tylko razem z czujnikiem w komplecie za 500zł. To trochę przesada. Jeżeli okaże się że wymiana rurek nie pomoże, to znaczy że nieszczelności są jeszcze gdzie indziej. Czy do sprawdzania niektórych elastycznych (gumowych) węży mogę stosować zaciskanie tak żeby zamykać przepływ? Np. ten od odprowadzania oparów benzyny, czy też można je tak uszkodzić?