Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Leon II 1,6 B+G , 106 KM, - Po założeniu instalacji gazowej Lovato Smart,au

18Beata 06 Apr 2019 21:55 1089 21
  • #1
    18Beata
    Level 8  
    Może ktoś miał podobny problem i coś mógłby doradzić...Po założeniu instalacji,auto ciężko odpala(i na benzynie i na gazie),a gdy już odpali obroty bardzo falują.Po podłączeniu pod komputer wyszedł błąd -cewka na 4 cylindrze. Wymieniliśmy cewkę na nową , świece i przewody,wyczyszczona przepustnica, nadal to samo. Miał ktoś taki problem? Z góry dziękuję
  • #2
    rav2109
    Level 12  
    Witam , miałem kiedyś podobny przypadek z golfem 4 1,4 też był z gazem ,auto ciężko zapalalo i obroty falowały do tego bardzo dużo palił benzyny .
    Wymieniłem sterownik silnika (koszt chyba 30zl) ,adaptacja i auto zaczęło normalnie jeździć. Wymiana sterownika to ostateczności sprawdź czy przy montażu gazu pan gazownia nie zapomniał któregoś czujnika dopiać lub uszkodził coś;)
  • #3
    grzes85855
    Level 11  
    Musisz sprecyzować dokładnie .. czy przed montażem było wszystko idealnie..??
  • #4
    grala1
    VAG group specialist
    Proszę podać screena z odczytu błędu tak by było widać jego dokładny opis.
    Piszesz że wymieniłeś przewody - czyli masz wersję z jedną cewką i przewodami zapłonowymi.
    Skoro masz drugi zestaw przewodów i świec to zobacz czy na tym 4 jest iskra.
    Pewnie nie będzie iskry na 4 i na 1 bo w wersji z jedną cewką iskra pojawia się jednocześnie na 2 cylindrach 1-4, 2 -3.
    Najprawdopodobniej gazownik wpiął się w sterowanie cewki i tu jest problem.
    Cewka ma wtyczkę z 4 przewodami - zobacz czy nie było tam przy niej nic grzebane.
    Patrząc po schematach to czarny przewód z instalacji LPG powinien być podłączony pod zielono-żółty lub zielono-brązowy we wtyczce cewki zapłonowej.
    Jeżeli tak jest to odłącz czarny dołożony przewód i zobacz czy na benzynie zacznie pracować normalnie.
  • #5
    maiami
    Level 23  
    18Beata wrote:
    Po założeniu instalacji,auto ciężko odpala

    cićżko odpala na zimnym silniku na ciepłym, czy nie ma żadnego znaczenia i za każdym razem źle odpala? czy po za odpalaniem auto ma normalną moc czy jest słabsze?
  • #6
    18Beata
    Level 8  
    Nie ma znaczenia,czy auto ciepłe,czy zimne.Mocy nie traci,ale po odpaleniu często skakają obroty i niejednokrotnie gaśnie

    Dodano po 3 [minuty]:

    Tak,było wszystko dobrze,przed założeniem instalacji gazowej. Dziś po podpięciu go pod komputer przez gazownia,wykazało że usterek brak,czyli że niby jest dobrze...
  • #7
    andrzej20001
    Level 43  
    Czujnik temperatury padł może,trzeba by sprawdzić testerem jaką widzi temperaturę.
  • #8
    18Beata
    Level 8  
    grala1 wrote:
    Proszę podać screena z odczytu błędu tak by było widać jego dokładny opis.
    Piszesz że wymieniłeś przewody - czyli masz wersję z jedną cewką i przewodami zapłonowymi.
    Skoro masz drugi zestaw przewodów i świec to zobacz czy na tym 4 jest iskra.
    Pewnie nie będzie iskry na 4 i na 1 bo w wersji z jedną cewką iskra pojawia się jednocześnie na 2 cylindrach 1-4, 2 -3.
    Najprawdopodobniej gazownik wpiął się w sterowanie cewki i tu jest problem.
    Cewka ma wtyczkę z 4 przewodami - zobacz czy nie było tam przy niej nic grzebane.
    Patrząc po schematach to czarny przewód z instalacji LPG powinien być podłączony pod zielono-żółty lub zielono-brązowy we wtyczce cewki zapłonowej.
    Jeżeli tak jest to odłącz czarny dołożony przewód i zobacz czy na benzynie zacznie pracować normalnie.
    . ......odp.: Mechanik podłączył go kilka dni temu pod komputer i wyszło,że czujnik temperatury wadliwy.Wymieniono czujnik, zawór zwrotny i nową cewkę,gdyż przerywała na 4 cylindrze.Iskra jest dobra.Zobacze jeszcze te przewody,ale ...Póki co, dziękuję

    Dodano po 1 [minuty]:

    andrzej20001 wrote:
    Czujnik temperatury padł może,trzeba by sprawdzić testerem jaką widzi temperaturę.
    . Czujnik temperatury był wymieniony na nowy,więc chyba go wykluczę...
  • #9
    maiami
    Level 23  
    Może problem leży po stronie instalacji, źle ustawiona rozjechała mapę PB i dlatego problem z odpalaniem na benzynie
  • #10
    18Beata
    Level 8  
    Może i tak... Czekam na termin do innego gazownika,niech zobaczy, może naprawdę ten co zakładał,coś nie dopatrzył...Póki co,nic do głowy już nie wpada,poza tym sterownikiem jeszcze, nie są to duże koszta, może wymienię i zobaczę...
  • #11
    tzok
    Moderator of Cars
    Standardowa procedura - zakręć gaz na butli i pojeźdź przez jeden dzień na benzynie... napisz czy na następny dzień odpalił normalnie.
  • #12
    maiami
    Level 23  
    Wystarczy przełączyć na zasilanie PB na przełączniku, jeden dzień to może być mało zanim auto ponownie się zaadaptuje (oczywiście to kwestia ile kto robi km w ciągu dnia)
  • #13
    tzok
    Moderator of Cars
    Generalnie wystarczy ale nie ma pewności czy coś nie przepuszcza, dlatego dla pewności lepiej LPG całkowicie odciąć zaworem na butli. Oczywiście kwestia ile się jeździ - wskazane byłoby przejechanie na benzynie przynajmniej 50-80km.
  • #14
    mat300
    Level 11  
    Często coś się ten 4-ty cylinder się przewija i sądzę że to nie "błąd cewki na cylindrze 4" (bo w końcu to cewka podwójna i ECU benzyny nie ma informacji zwrotnej z poszczególnych cylindrów a tylko z ich par) a zwyczajnie wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. W tym silniku kolektor dolotowy składa się z dwóch części a ich połączenie uszczelnione jest takimi gumowymi kołnierzami które lubią się podwinąć podczas składania, może to właśnie jest przyczyna tego problemu. Podejrzewam że podczas montażu przynajmniej górna część kolektora była zdejmowana.
  • #15
    18Beata
    Level 8  
    Ok, jutro pojeżdżę na benzynie. Robię dziennie ok 150 km,coś się wyjaśni...
  • #16
    18Beata
    Level 8  
    Na benzynie pojeżdżone-bez zmian,gumy sprawdzone-sa dobrze... szukamy dalej
  • #17
    maiami
    Level 23  
    18Beata wrote:
    Na benzynie pojeżdżone-bez zmian,gumy sprawdzone-sa dobrze... szukamy dalej


    Udało się znaleźć przyczynę?
  • #18
    18Beata
    Level 8  
    Nie, jeżdżę tak nadal. Raz odpala od strzała,innym kręci i kręci... wszystko sprawdzone co sugerowaliście i co do głowy przychodziło i nic,żadnej zmiany. Myślę,że przypadkowo odkryje się,co jest źle... Napewno dam znać,gdy znajdziemy co i dlaczego... Pozdrawiam
  • #19
    Derbi
    Level 11  
    Może to czujnik położenia wału raz działa, a raz nie. U mnie pojawiał się błąd przy trzecim odpaleniu jak nie działał. Jak nie działa to wskazówka od obrotomierza stoi, a rusza się dopiero jak przejdzie w stan awaryjny, czyli na czujnik wałka rozrządu - po dłuższym kręceniu.
  • #20
    maiami
    Level 23  
    Derbi wrote:
    Derbi

    bardzo ciekawy krok, jeżeli problem jest na LPG i PB to przyczyny musimy szukać w aucie, prawdopodobnie jest to któryś z czujników może położenia wałka, wału albo halla
  • #21
    18Beata
    Level 8  
    Czyli co, nie wyszło by nic przy podpięciu kompa? W takim wypadku trzeba wymieniać po kolei te wszystkie czujniki,bo nie mam możliwości innego sprawdzenia... Pozdrawiam
  • #22
    maiami
    Level 23  
    18Beata wrote:
    nie mam możliwości innego sprawdzenia...

    dobry elektryk powinien sobie z tym poradzić bez problemu, chodzi o sprawdzenie czujników w domu bez odpowiedniego sprzętu jest to nie do zrobienia